• Pedalen

Klago/gnälltråd för oss höggravida

Jag hänger på... Väntar tvillingar i v 35+2, har en underbar 3-åring sen tidigare, ungen är underbar men trotsåldern är det inte... Har även en underbar sambo som först jobbat sig igenom chocken över tvillingar på ett föredömligt sätt och som nu tar hand om stort och smått som jag inte fixar. Själv ligger jag som en strandad val i soffan, sängen eller solstolen med foglossning som gör att varje meter känns som en kilometer. Har förkortad cervix, sammandragningar och är kissnödig ta mig f*n hela tiden. Mina fötter har jag inte sett på evigheter, inte muttan heller, och att torka mig i häcken tar en halv dag. Tropiska nätter kan fara åt skogen, för då sover jag omöjligt ännu sämre. Bada får jag inte göra pga jag är öppen nån centimeter så enda svalkan är duschen, och då klarar jag bara att stå fem minuter i taget. Om vi ska ha fler barn? Nope!

• Pedalen

Värmen alltså... Mina fötter är så svullna att de värker, kvittar om jag badar dem kallt eller ligger med dem högt, det gör ont ändå! Min lille etta håller på att skruva i bäckenet så jag hoppar högt av smärta, men inga direkta sd eller värk-känningar idag heller...
    Har håll i ryggen, också ettans fel, och det är obekvämt att sitta, ligga och stå. Ska till bm imorgon och klaga av mig lite, så slipper sambon höra allt elände...
    Här gick lite av slemproppen för två veckor sen, men sen hände inget mer. Nu får jag gröna slemmiga flytningar varje gång jag försöker göra nr 2 (ursäkta den detaljen) och varje gång hoppas jag att det ska komma lite propp men nä då...

• Pedalen

Sex? På allvar? Jeez... Vi har inte sexat på hur länge som helst. Jag har aldrig i mitt liv känt mig så oattraktiv som just nu, och bara tanken på att nåt skulle in där det känns som bebisarna är på väg ut är, tja, otänkbar... Får dessutom massa sammandragningar av all beröring Down there, och det undviker jag helst.
    Har varit hos bm idag, hon tyckte inte att jag klagade tillräckligt, hon tyckte jag borde klaga betydligt mer som tvillinggravid i vecka 36! :) Som om det skulle hjälpa liksom...
    Har haft massa sd både igår kväll och nu ikväll, det stramar och spänner och sticker i hela underlivet och känns verkligen som att ettan håller på att borra sig ut. Hoppas på förlossningsstart inom kort, men det vore väl för mkt begärt?

• Pedalen

Nämen, 28 grader varmt klockan 08.00 idag, så himla skönt... Not! Ska på ultraljud idag, och träffa läkare nr 5 i ordningen, kontinuitet är inte ledordet på spec. här i länet. Trots att det ska göras förlossningsplanering i vecka 33 har ingen hittills ens nämnt nåt om förlossning, bara som ett exempel. Är i v 35+6 idag.
    Funderar på om man kan göra en egen liten hinnvepning eller nåt? Är ju lite öppen redan. Gå i trappor och sånt är ju inget alternativ pga foglossningen, men putsa fönster och torka högskåpen i köket kanske kan sätta igång det? När jag nu ändå inte kan vara ute utan att dö av värmeslag...

• Pedalen

Jag är 31, sambo och har en son på 3 år samt en hund.
    Bor i villa och arbetar inom ett statligt verk. Förra förlossningen startade på bf, sonen är född dagen efter, efter ca 9 timmars värkarbete. Krystade länge och blev till slut klippt.
    Har bf 21/8, men pga av tvillinggraviditet blir jag igångsatt senast 8/8. Ul idag visade dessutom tillväxthämmning på den mindre av pojkarna, så ev blir vi igångsatta redan nästa vecka.

• Pedalen

Dagens igångsättningsförsök: ogräsrensning! Stackars grannar, de måtte ha trott att det var nån form av sällsynt urtidsdjur som låg flåsande på alla fyra i trädgårdslandet... Enda resultatet var lite korta sammandragningar och ett jäkla ilande nedåt nu ikväll. Och nä, foglossningen blev såklart inte bättre...

• Pedalen

Grattis July! Skönt att höra att allt gick bra! Vi blir troligen igångsatta också, men inte än på nån vecka eller två...

• Pedalen

Ni är i gott sällskap, jag lipade en halvtimme i duschen igår bara för att jag var tjock och svettig... Sen kom åskan och då blev jag lycklig som ett barn! Hej hej humörsvängningar!
    Dagens vräkningsförsök har hittills bestått av bullbak och en tur till Jula och Biltema, ingen effekt... Ska ta tag i middagen nu, sen funderar jag på att skura glaspartierna i duschen som avslutning på dagen. Här mullrar runt om, hoppas på lite regn och åska idag också!

• Pedalen

Min son körde bajs på golvet första veckan utan blöja, men sen fattade han grejen med potta och då flöt det smidigt! Dock körde vi utan mattor nga veckor för säkerhets skull! Är så glad att vi klarade av det förra sommaren, i år hade jag aldrig orkat torka golv flera gånger om dagen.
    Här har vi haft årets värsta åskväder, strömavbrott och allt, så nu har jag korsdrag i huset och njuter av att få in svalare luft.

Svar på tråden Klago/gnälltråd för oss höggravida