Inlägg från: Limaliie |Visa alla inlägg
  • Limaliie

Klago/gnälltråd för oss höggravida

larssonkaa skrev 2014-08-08 19:05:42 följande:
    Låter som att det varit en tuff förlossning! Vad var det som gjorde att det blev snitt till slut? Var det pga av att du reagerade så på eda?

Huvudsaken att ni mår bra nu i af?! :) hur stor var lilla Astrid då?
    Nej det med EDA var relativt vanligt sa de. Det hade med att jag fick en infektion, crp låg över 100, bebisen blev tydligen stressad med relativt höga hjärtljud samt att jag aldrig öppnade mig trots alla värkar.

Men ja, det gick ju bra med allting och idag har vi fått åka hem. Sååå skönt Skruttan vägde 4270 gram så jag hade rätt! Ska fan aldrig lita på TUL eller annat. För hon kallades "stor för tiden" på BB hela tiden.

• Limaliie
    Mamma05081214 skrev 2014-08-10 09:10:54 följande:

Vårt fjärde lilla underverk har äntligen kommit i fredags 8/8 kl 01.40 kom vår älskade Neo efter igångsättning på bf+15.

Stort grattis Baby
  • Limaliie

Pedalen: Grattis till tvillingarna! Skönt att din igångsättning gick så bra o fort.
    Jösses vad högt jag måste haft på mitt dropp, va uppe i 240 /h. Utan resultat....ja ni kan tänka er värkarna.

Tur att igånsättning funkar för de flesta Solig

• Limaliie

Jag blev skit "full" av lustgasen sa både det ena och tredje, minns knappt tiden med lustgasen. Min man pratade för mig när bm kom in då och då. "ni får nog höja lite " bla bla...haha.

Men jag säger som så, blir det ett andra barn vilket inte alls är säkert, dels pga svårigheter att bli gravid o dels vet vi inte om vi vill ha fler, men då kommer jag kräva snitt innan jag blir gravid. Frågade om det på BB och de sa att man kunde få gå till aurora och prata om sånt redan innan en eventuell graviditet.

Jag tänker inte genomgå en förlossning vaginalt pga att jag antagligen kommer få stort barn nästa gång med och är livrädd för hela grejen.

• Limaliie
    July skrev 2014-08-12 03:41:49 följande:

Hihi bara vänta, snart är ni vakna av helt andra anledningar och får inte sova alls... *rullar vagnen frenetiskt* Inatt hade jag kunnat byta bebisen mot magen i några timmar. ;)

Agree! Jisses, i går natt ov jag 2 timmar högst sen va hon vaken hela dagen igår nästan. Men i natt har hon sovit gott och jag har nog fått sova 6-7 timmar, ammat emellan såklart.
  • Limaliie
    July skrev 2014-08-12 11:15:22 följande:
    Haha längtar tills dem får in lite rutiner så att man kan njuta mer av tiden, och inte bara jaga ångestfyllda sovtimmar! Lycka till alla blivande mammor. :)
    Ja precis. Man blir ju stressad i sig av att veta hur lite man sovit och tänker i det tillståndet att man aldrig mer kommer få sova.

Sen när man väl fått sova känner man inte alls så Glad

Förlåt tråden att jag gnäller, jag har ju mitt barn här. Ska inte in och gnälla över bebben när jag vet hur ni andra väntar. Vet precis hur ni känner ju Hjärta
  • Limaliie
    larssonkaa skrev 2014-08-12 11:39:51 följande:
    Du får gnälla här du också om du vill! :)

Själv är jag idag på bf+ 12 och har inte minsta känning av att liten skulle vara på g....
    Nej det känns taskigt, jag skulle nog själv känna "vad fan kommer hon in o gnäller för, hon har ju sin bebis hos sig" haha

Men visst är det en jädra omställning att få en bebis måste jag säga.

Jag håller alla tummar och tår att det är dags för dig snart, fy så drygt att vänta. Varje timma måste ju kännas som en evighet och man tror ju aldrig bebisen kommer ut. Men sen är det glömt som tur är {#emotions_dlg.flower}

Spännande att följa er alla hur det går!
  • Limaliie
    larssonkaa skrev 2014-08-12 14:45:26 följande:

Måste fråga er- när man börjar få riktiga förvärkar, drar magen ihop sig på samma sätt som vid sammandragningar då? Eller gör det bara ont utan att magen drar ihop sig?

På mig drog inte magen ihop sig på samma sätt, kändes inte så iallafall men ctg registrerade ju dom. Mina riktiga värkar kändes i ryggen som fan o ner i rumpan.
  • Limaliie

Grattis ni som fått era bebisar och lycka till alla ni med igångsättningar Glad

• Limaliie

Igångsättningar är ett jädra gissel har jag insett, och inser också hur ofta det slutar i snitt. Så gjorde det ju även för mig.

Hoppas ni som får igångsättning slipper kämpa länge, snitt är  helt ok att gå igenom och för oss var det bara skönt när beslutet togs. Måste säga att jag inte har ont alls efter snittet idag, magen är plattare än innan jag blev gravid och har rasat 14 kg

Så återhämtningen behöver inte ta längre tid efter ett snitt heller eller magen gå ner saktare

• Limaliie
    Neithotep skrev 2014-08-17 13:58:35 följande:
    Ja det är nog väldigt olika, min kropp har definitivt återhämtat sig snabbare efter de vaginala förlossningarna än snittet.

Går in i v.39 idag och på torsdag ska de kolla på förlossningen om jag är redo för igångsättning, hoppashoppas! Är så leds på dessa förvärkar, vill ha ut bebis nuu..
    Ja det är såklart olika ville bara belysa att det inte nödvändigtvis är så att återhämtningen är segare efter snitt.

Men får man verkligen igångsättning om man gjort snitt? Har hört att man inte får det pga en liten liten risk för att livmodern ska spricka eller nått av värkstimulerande?
  • Limaliie

Gör det, har läst det på flera ställen. Men visst ,de kanske bedömer fall från fall

• Limaliie

Kräv snitt imorgon larssonKaa! Man orkar inte hur m kt som helst, jag vet själv hur det är när det inte händer ett skit trots pinvärkar. Hade 4 värkar på 10 min och ändå hände inget mer än 4 cm öppen på nästan 2 dygn.

• Limaliie
    my2girls skrev 2014-08-18 10:59:06 följande:

Hej alla! Jag måste fråga er som fött några veckor sen eller så hur era bebisars naglar ser ut? Min son på 3v har liksom mörkrosa/lila under halva nageln. ..ned delen närmast nagelbanden. Sen har har konstig gul/grön? Ögonvita. Vi ska till läkaren på onsdag men vill bara höra om någon känner igen det?

Nej känner inte igen det. Bra att ni ska till läkaren snart
  • Limaliie

Stort grattis till dottern larssonkaa! Baby{#emotions_dlg.flower} äntligen är hon hos dig!

• Limaliie
    Kokush skrev 2014-08-21 12:19:12 följande:

Jobbigt när något förlossningstecken dyker upp men inte resten :/ jag har haft vattensvgång och väntar på värkar. Ska till sjukhus varjedag fram tills på söndag för om jag inte fått värkar tidigare så blir det igångsättning.

Neithotep hoppas det löser sig snart för dig.

Väntar de så många dagar efter vattenavgång? jag fick antibiotika efter 24 timmar eller nått efter de tagit vattnet pga att jag inte skulle få infektion....höll ju på med igångsättning redan men ändå fick jag högt  crp...dock vet man inte vad den berodde på.
  • Limaliie
    Kokush skrev 2014-08-21 17:20:15 följande:

Limaliie: ja det är sjukt att man ska vänta så länge tycker jag med. Antagligen är det personalbrist som vanligt. Det värsta är att jag mår så dåligt att jag inte ens kan vila. Har knappt någon kraft kvar...

Men menar du att du inte ens kommer få antibiotika i förebyggande syfte under dessa dagar? Det är ju underligt för det är ju för din och bebisens skull man ger det. Det trodde jag man gjorde överallt.

Trist med personalbrist är tacksam för att det inte var det där jag födde. (i linköping)
  • Limaliie

Läser tråden lite sporadiskt och missar säkert massor, så jag säger Grattis till alla som fått sina guldklimpar, så missar jag ingen Baby{#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden Klago/gnälltråd för oss höggravida