Klago/gnälltråd för oss höggravida
Huvudsaken att ni mår bra nu i af?! :) hur stor var lilla Astrid då?
Men ja, det gick ju bra med allting och idag har vi fått åka hem. Sååå skönt
Vårt fjärde lilla underverk har äntligen kommit i fredags 8/8 kl 01.40 kom vår älskade Neo efter igångsättning på bf+15.
Pedalen: Grattis till tvillingarna! Skönt att din igångsättning gick så bra o fort.
Jösses vad högt jag måste haft på mitt dropp, va uppe i 240 /h. Utan resultat....ja ni kan tänka er värkarna.
Tur att igånsättning funkar för de flesta 
Jag blev skit "full" av lustgasen
sa både det ena och tredje, minns knappt tiden med lustgasen. Min man pratade för mig när bm kom in då och då. "ni får nog höja lite " bla bla...haha.
Men jag säger som så, blir det ett andra barn vilket inte alls är säkert, dels pga svårigheter att bli gravid o dels vet vi inte om vi vill ha fler, men då kommer jag kräva snitt innan jag blir gravid. Frågade om det på BB och de sa att man kunde få gå till aurora och prata om sånt redan innan en eventuell graviditet.
Jag tänker inte genomgå en förlossning vaginalt pga att jag antagligen kommer få stort barn nästa gång med och är livrädd för hela grejen.
Hihi bara vänta, snart är ni vakna av helt andra anledningar och får inte sova alls... *rullar vagnen frenetiskt* Inatt hade jag kunnat byta bebisen mot magen i några timmar. ;)

Måste fråga er- när man börjar få riktiga förvärkar, drar magen ihop sig på samma sätt som vid sammandragningar då? Eller gör det bara ont utan att magen drar ihop sig?
Grattis ni som fått era bebisar och lycka till alla ni med igångsättningar 
Igångsättningar är ett jädra gissel har jag insett, och inser också hur ofta det slutar i snitt. Så gjorde det ju även för mig.
Hoppas ni som får igångsättning slipper kämpa länge, snitt är helt ok att gå igenom och för oss var det bara skönt när beslutet togs. Måste säga att jag inte har ont alls efter snittet idag, magen är plattare än innan jag blev gravid och har rasat 14 kg
Så återhämtningen behöver inte ta längre tid efter ett snitt heller eller magen gå ner saktare
Gör det, har läst det på flera ställen. Men visst ,de kanske bedömer fall från fall
Kräv snitt imorgon larssonKaa! Man orkar inte hur m kt som helst, jag vet själv hur det är när det inte händer ett skit trots pinvärkar. Hade 4 värkar på 10 min och ändå hände inget mer än 4 cm öppen på nästan 2 dygn.
Hej alla! Jag måste fråga er som fött några veckor sen eller så hur era bebisars naglar ser ut? Min son på 3v har liksom mörkrosa/lila under halva nageln. ..ned delen närmast nagelbanden. Sen har har konstig gul/grön? Ögonvita. Vi ska till läkaren på onsdag men vill bara höra om någon känner igen det?
Stort grattis till dottern larssonkaa! 
äntligen är hon hos dig!
Jobbigt när något förlossningstecken dyker upp men inte resten :/ jag har haft vattensvgång och väntar på värkar. Ska till sjukhus varjedag fram tills på söndag för om jag inte fått värkar tidigare så blir det igångsättning.
Neithotep hoppas det löser sig snart för dig.
Limaliie: ja det är sjukt att man ska vänta så länge tycker jag med. Antagligen är det personalbrist som vanligt. Det värsta är att jag mår så dåligt att jag inte ens kan vila. Har knappt någon kraft kvar...
Stor kram larssonkaa!
Läser tråden lite sporadiskt och missar säkert massor, så jag säger Grattis till alla som fått sina guldklimpar, så missar jag ingen