• thefee

Klago/gnälltråd för oss höggravida

Läste att det är ok att bada sålänge inte slemproppen gått så jag badade igår kommer troligen göra det ikväll också och i helgen eftersom det är så jäkla varmt!

Tycker min bebis rör sig mindre nu i värmen någon annan som känner så? Igår var det lugnare hela dagen oh lika hittills idag fast det annars brukar vara värsta partyt särskillt på kvällarna. Borde man åka in och ligga i kurvan för att kolla att allt är ok? Känns som man nojjar sig över allting. Antingen är det för livat i magen eller så känns det hel dött när man plötsligt kommer på att känna om det rör på sig något.

• thefee

Måste testa det där med handduken! Men skönt att det inte bara är lin unge i magen som är lugnare nu i värmen! Tror nog att det har att göra med hur man mår själv också. Börjar må illa om jag vistas längre i solen så sitter helst i skuggan när vi är ute. Men lägger jag mig ner så känner jag nog mycket rörelser men inte alls samma karater sparkar som det varit tidigare.

• thefee

Skulle nog avstå ifall man inte är helt säker på att slemproppen inte lossnat lite redan.
    Var och badade lite med sonen ikväll igen men idag var det mycket kallare i vattnet. Sen var han mer omöjlig eftersom pappa var med och han bara skulle springa runt och göra saker han inte skulle få så tålamodet var inte på topp. Men skönt var det iaf.

Kan vi inte skriva lite om hur gamla vi är och om man har barn sedan tidigare och hur gamla dom är? :) Om man vill kanske även berätta lite om tidigare förlossningar? :) Skulle vara roligt att veta lite i vilken ålder alla är och hur andras förlossningar sett ut :)

• thefee

Kan ju börja själv ;)
    Är 23 år, gift, har en son på snart 2,5 år, jobbar som bagare, har hus och två katter. Bor i Finland. Väntar troligen en flicka denna gång :)
    Min första graviditet så gick jag över 12 dagar med, blev igångsatt av lite olika anledningar. Förlossningen gick snabbt 4,5 timmar från att värkarna kommit igång, krystade 23 minuter. Använde bara lustgasen en kort stund och badet men inget annat hann jag med som smärtlindring men jag ville heller inte ha något annat än det :)
    Har BF 20.9.

• thefee
    my2girls skrev 2014-07-24 19:36:52 följande:

P.s fräsch info sådär men tror min slempropp precis lossna. Den va helt brun (gammalt blod)

Oj spännande! Låter verkligen som att nått är på gång! :D Hoppas det blir en bebis i natt eller i morgon! :)
  • thefee

Bebisen verkar ha läst mina i lägg om att det är lugnt i magen för ikväll var karater sparkarna igång igen;)

Men gud så varmt det är!! Har alla fönster ch dörrar upp men ändå står det stilla på 28grader här inne... hur ska man kunna sova i denhär värmen?? Hoppas verkligen att det blir svalare snart. Skulle klara mig bra med bara 23grader typ. Då kan man ju kanske göra något annat än ligga stilla som en strandad val och flåsa och svettas så fort man ens tänker tanke på att göra något. I morgon måste vi dock städa för det ser ut som ett bombnedslag här hemma med kläder och leksaker överallt, bokstavligen.

• thefee
    fayefaye skrev 2014-07-25 05:13:21 följande:

Mitt gnäll är slut! Ut kom lillen igår på eftermiddagen. Nu ligger jag här och myser på bb. Två sömnlösa nätter men är lycklig ändå. Det finns ett slut på plågan, håll ut!

Stort grattis till hela familjen! :)
  • thefee

Plötsligt känns foglossningen som satte i ordentligt efter städninge i morse som världslig när man läser om era värkar :( hoppas era bebisar tittar ut snart så ni slipper lida mer! Men är ändå så avundsjuk på er som är så nära bf och har känningar. Jag vill också vara nära bf! :( får intala mig att varje dag bebisen stannar inne än är bättre för bebisen.

• thefee

Mitt sf mått sjönk lite efter att magen åkt ner med sonen. Hade växtperioder så vissa gpnger hade det ökat flera cm å andra gången typ en halv cm. Inget att oroa sig för är helt vanligt att det saktar in eller stannar helt ifall man haft en växtperiod innan eller om magen åkt ner lite fastän man inte märkt det själv.

• thefee
    larssonkaa skrev 2014-07-25 16:37:24 följande:

oj

Jag har inte lämnat ett urinprov sedan omkring v 22. Och det var pga att jag haft uvi då en gång redan och bad om att få lämna för att kontrollera så att det inte kommit tillbaka...

Vad skönt det lät att slänga sin tunga, varma kroppen i sjön! Har fixat lite med tvätten här hemma och plockat undan lite. Dammsugningen fortsätter jag skjuta på framtiden dock..! ;)

Oj det var länge sen! Jag lämnar urinprov varje gång jag är till bm oavsett om det varit något speciellt eler inte så är det en rutin koll dom gör. Lika som blodtrycket typ. Du borde verkligen be om att få kolla ditt urinprov nästa gång!
Svar på tråden Klago/gnälltråd för oss höggravida