• thefee

Klago/gnälltråd för oss höggravida

Larssonkaa: hade hemska hemorrojder förra förlossningen och minns inte alls ifall jag bajsat dom närmsta dagarna innan dom satte igång förlossnignen då. Men blev inte heller bajsnödig under förlossningen. Den här gången verkar jag ha sluppit hemorrojderna sålänge jag inte låter mig bli hård i magen nu på slutet. Men trycket neråt har ökat väldigt mycket dom sista dagarna tycker jag och vissa gånger känns det nog som att dom är där när jag varit på toa.

• thefee

Jag har börjar sova sämre längre fram i båda mkna graviditeter. Det är väl kroppens sätt att förbereda sig på att vaka och amma på natten.

I natt sov jag lite bättre men känner mig väldigt trött ändå och skulle gärna ha sovit längre när sonen vaknade. Fick mensvärk i natt efter att jag varit uppe på toa. Höll i sig kanske en halvtimme och sen försvann det lika fort igen. Hoppas verkligen det betyder att det kanske kommer igång själv den här gången eller så var det bara en engångs grej.

• thefee

Har ordnat upp i vår garderob nu får snart fixa lunch. Lovade sonen att vi skulle gå ut efteråt men vet faktiskt inte hur jag ska orka varken sitta i sandlådan och köra med traktorer eller ens gå till postlådan. I morgon är det bm besök på fm. Är riktigt sugen på allt möjligt nu. Iförrgår var det popcorn igår var det tacochips. Har hela graviditeten varit sugen på läsk eller kolsyrade drycker överlag. Hoppas att det går över när förlossningen är över annars kommer jag bli tjock av nått annat än bebismagen.

• thefee

Oj India det var verkligen snabba förlossningar!

Fick hem ett brev idag om att jag ska och operera bort min ena visdomstand om ca 1,5månad. Det är 10mil tilm sjukhuset där dom har munpolikliniken jag ska till så maken måste ta ledigt för att köra mig dit och vakta bebisen under tiden. Får hoppas att min mamma kan ta hand om sonen under tiden vi är borta.

• thefee

Alltså vet inte om det bara är min kropp som spelar mig ett spratt eller om det kanske faktiskt kommer en bebis om några dagar här. Min mage har varit konstig hela dagen och jag har fått gör nr 2typ tre gånger idag annars har den varit ganska hård på sistone och det har kanske blivit varannan dag då. Men det kan lika gärna bero på dom torkade aprikoser jag åt på lunchen. Men dom beukar völ inte värka så fort tror jag. Sen har vi ju mensvärken som jag hade i natt så kanske blir det en bebis om några dagar här . Mannen blir nervös så fort jag nämner att magen känns konstig eller nått als om magen typ stackarn ;)

• thefee

Började känna av huvudvärk igår innan jag gick och sova så tog en värkmedicin för att slippa huvudvärken. Men den är fortfarande kvar. Ska till bm om ca en timme. Idag fyller min svägerska så jag känner ingen direkt panik att bebisen måste komma idag vilken annan dag går bra. Men måstr nog erkänna att man börjar känna sig lite irriterand när man ser på fb flera som fått sina bebisar och själv sitter man utan minsta tecken på att hon vill komma ut. Självklart är man ju glad för alla andras bebisar men när man är så nära slutet men ändå så långt borta.

• thefee

Min man och min pappa fyller 1.10 så skulle helst vilja att bebisen tittat ut innan det.

Var hos bm nyss och fick konstaterat att hon sjunkit ytterligare lite för nu var hon inte ruckbar mera och och huggen i benet troligen beror på att hon ligger så långt nere och trycker på. Sf låttet hade heller inte ändrat och vikten bara 300gr mer än för en vecka sen. Ska igen på onsdag och får även då bokat in tid till överburenhetskontroll som ska göras när man gått över 10 dagar här. Men om jag blir orolig över minskade rörelser eller magen känns konstig på nått sätt ska vi åka in för kontroll direkt och inte sitta och vänta hemma. Hoppas verkligen att det börjar av sig själv den här gången skulle kännas så häftigt!

• thefee

Usch känner hur huvudvärken kommer krypande tillbaka efter att ha varit borta hela dagen. Tror dock inte att det är något tecken på havandeskapsförgiftning trots att jag hade lite spår av protein i urinen men blodtrycket var bra. Men fortsätter det så kommer jag nog kolla upp det en gång extra. Har känt mig lite snurrig ikväll också.
    Har bestämt att åka till stan i morgon med sonen och kanske min mamma i jakt på vinterskor åt sonen. Vet inte alls vad jag ska köpa i år då han verkar ha samma problem som mig med kalla tår oavsett skor och sen ärvt sina fötter av sin far så det är svårt att hitta skor som passar för dom är lätt för små uppe vid skaftet när han har så höga/breda fötter. Men köper hellre nu innan bebisen kommer så jag inte behöver springa runt i stan efter förlossningen i jakt på skor.
    Har ni nått bra tips på bra och varma vinterskor?

• thefee

Tack för tipset! Har faktiskt tänkt satsa på ett par vikning skor i år. Ska kolla om jag hittar några bra i morgon.

• thefee

Varken ecco eller kavat skor finns att köpas här i närheten tyvärr och att beställa på nätet funkar inte när man måste prova så skorna passar på honom och jag tycker inte om att skicka fram oh tillbaka hela tiden.

Kuomas skor hade vi förra vintern men då hade han kalla fötter trots att vi knappt alls hade snö ifjol ih inte var det jätte kallt heller :/ måste se vad jag hittar idag.

Svar på tråden Klago/gnälltråd för oss höggravida