Klago/gnälltråd för oss höggravida
Din tur nästa gång kanske? :)
Din tur nästa gång kanske? :)
Jag börjar bli smått bitter, flera med BF efter mig i mammagruppen har nu fått sina små medan jag inte ens har minsta känning längre av någon annalkande förlossning!! Vill ha ut min unge nu.
Usch vad trist, man blir ju lite "stressad" när alla andras kommer ut men inte ens egna.
Bläääää jag vill ha ut ungen nu! Vill ha en julibebis... Haha så fjantigt men vill ha ut hen nu. BM-besök imorgon, åh som jag hoppades slippa gå dit, nu verkar det ju knappast hinna bli av någon födsel innan dess. Ska iaf be BM göra gynundersökning så jag får veta om något faktiskt hänt där nere...
larssonkaa: Precis så, olustig/rastlös känsla och trötthet. Men svårt att förklara vad som är annorlunda egentligen. Hoppas det är riktigt nära nu för oss båda! Men jag har läst om andra som känt så här innan förlossningen...då det kan ju vara väldigt positivt.
thefee: Duktig du vart som klippt gräset, en annan orkar knappt gå ute med hunden
Har du stor mage? Min är gigantisk och har skithögt mått på sf, men bebisen ska var normalstor efter flera TUL. Men svinjobbigt med stor mage...känner med dig
hjärta i norr: Be BM göra en hinnsvepning på dig om du är mogen för det, det kan ju sätta igång nått eller iallafall hjälpa till med processen så det går lite fortare. Jag frågade läkaren om hinnsvepningen och vad den gör för nytta i måndags, hon sa att studier har visat att om man får ett par svepningar/en svepning så är det betydligt mindre risk att gå över tiden eller nått sånt....hon verkar extremt kunnig med allting så det ligger säkert något i det. Sedan är det ju en bonus om hela förlossningen sätter igång, på vissa r det ju så medan andra händer det inte ett skit på.
Nog för att min inte satte igång nått, då skulle det hänt inom 48 timmar fast ändå har ju lita hänt iom. att slemmisen släppt en hel del.
Har ni bestämt vad era små ska heta? Ni behöver inte berätta vad om ni inte vill, är mest bara nyfiken på om det är klart och bestämt vad namnet ska bli?
Om jag får en flicka vet jag nog vad hon ska heta (tror jag).. Men pojknamn är det värre med. Nu börjar jag bli riktig irriterad på min sambo också för han hjälper inte till det minsta! Fattar inte varför. I början klurade han på olika namn men inte nu längre. Jag har provat skriva ner en massa namn och bett han kolla igenom dom, jag har kommit med olika förslag- men jag får noll respons! Vad betyder det? Betyder det att jag får/ kan välja vilket namn jag vill? Men jag vill ju att han ska vara delaktig i beslutet....
Skitsvårt och jag börjar få lite panik. Har inte ett enda pojknamn som känns klockrent!
Buhu! BM vägrade både gynundersökning och hinnsvepning, hon ansåg att det oftast bara orsakade pinvärkar och plågor för mamman efter alla sina år som förlossnings-BM.
I vårt landsting får vi dessutom gå så långt som till v.42+3, jag är i v.40+6 idag :-/
Men vad fan, tycker man kan få välja själv iallafall angående hinnsvepningen om man vet om att det KAN ge pinvärkar i värsta fall. Undersöka tappen kunde hon väl ändå gjort och se om du börjat öppna dig, det skadar ju inget och du är ju över BF liksom.
Men överlag verkar endel bm kinkiga, s trist.
Vad trist! Jag håller med Limaliie..! Och tycker att när man gått så pass långt så borde dom ju nästan som ren rutin kolla hur det ser ut där nere.. Vi får hålla tummarna och fortsätta hoppas att våra vill ut självmant och snart! Jag skulle bli galen om jag blev tvungen att gå över såpass mkt som 42+
Gick du över tiden med sonen också? Stackare, hoppas verkligen att du slipper gå så långt. Förstår om det känns motigt just nu :/
Nej men okej, nu har varenda kotte jag känner som skulle ha BF efter mig i juli fått sina små medan jag inte fått min... Bitter? Jag? Nej nej nej, inte ett dugg!!
Jävla skit, kom ut någon gång unge!!!!!!!!