• thefee

Klago/gnälltråd för oss höggravida

Fröken kaka: jag kliade mycket förra graviditeten och har kliat delvist den här gången också. För mig så hjälper de att smörja in sig med en fet kräm direkt efter dushen. Kokosolja verkar vara bra enligt många och det är ju väldigt fett. Har inte fått några mera bristningar än dom jag hade från tidigare och dom kliade inte när dom kom men nu andra gången när magen blivut ännu större har dom kliat från och till.

Oj vad jag kommer bli förbannad i morgon om dom skickar hem oss igen och får komma tillbska om typ 2 dagar. Jag kommer gråta floder för jag orkar verkligen inte vara gravid mera! Kommer böna och be om att få bli igångsatt i morgon.

• thefee
    FrökenKaka skrev 2014-09-29 18:41:54 följande:

Thefee: Jag smörjer med en fet kräm efter varje dusch och innan jag går och lägger mig på kvällen, men det vill inte riktigt sluta ändå. Ska ta en tur till apoteket imorgon och se om de har något att rekommendera, varje bekymmer som går att eliminera leder förhoppningsvis till en något bättre sömn.

Jag håller tummarna för att de sätter igång dig imorgon iaf!:)

Äsch :/ Det ska du absolut göra kanske dom har någon dunder salva där som hjälper lite iaf :)
    Tack! :)
  • thefee

Har hittat en ny grej att nojja mig för inför morgondagen. Jag vill ju så gärna bli igångsatt och det verkar ( efter vad jag läst på lite olika sidor mest bloggerskor som varit på samma bb som vi ska till) som att dom frågar ifall man vill sätta igång förlossningen eller inte när man gått 10 dagar över iaf för vissa. Självklart vill vi ju det om dom frågar! Men om min tapp inte är mogen är det någon vits att sätta igång förlossningen då? Förra gången var ju tappen mogen och jag var öppen typ 1 cm så det gick ju bra och lätt den gången. Men tänk om jag inte alls har mogen tapp den här gången och/eller inte är öppen alls är det lika bra att åka hem då iaf och vänta nån dag till eller ska vi prova iaf ?

• thefee
    Anceka m D skrev 2014-09-29 20:43:25 följande:

Nu har iaf latensfasen satt igång. Ska försöka vila/sova och så kanske det blir bebis imorgon!

Oj vad spännande! Lycka till hoppas det blir bebis i morgon för er! Glad

• thefee

Känner hur nervositeten bubblar i magen. Om ca en timme ska vi vara på kontroll. Här gör man alltid kontrollen direkt från morgon runt kl 8 ifall det blir igångsättning så vill dom börja så tidigt som möjligt. Känner mig så spänd och hoppas verkligen att vi inte kommer hem utan bebis. Ett stort minus är att jag börjat känna av sonens förkylning och har riktigt mycket slem i halsen.

• thefee

Gah! Vi blev hemskickad och ska tillbaka på torsdag för igångsättning om inget hänt innan. Det som var positivt var att tappen var hel utplånad och hon fick in 1 finger så hon irriterade ordentligt så nu har jag lagom ont efter undersökningen. Dom var dessutom två stycken som gjorde båda en undersökning på var. Så hoppas verkligen att det drar igång det hela och vi får åka in igen ikväll eller i natt!

• thefee

Jo torsdag är väl helt ok. Det skulle ha blivit fredag men dom var så många som skulle på kontroll då så hon sa vi får komma på torsda i stället. Har sovit en stund nu så all molvärk från undersökningen år borta nu :/ hoppas att hinnsvepningen gjorde susen iaf så vi får åka in igen till kvällen /natten. Men sonen vaknade redan kl 6 i morse så jag fick inte många timmars sömn i natt så var bara tvungen att sova en stund.

• thefee

Kom på efter min kontroll att jag hade samma utgångsläge när jag blev igångsatt förra gången. Hade då också utplånad tapp och var öppen 1 finger. Då gick det hela på ca 9 timmar. Från att dom satte igång förlossningen tills han var ute. Nu har jag såklart inbillat mig att det kommer gå lika snabbt eller snabbare den här gången. Gissar också på att dom kommer sätta igång mig med cytotec även den här gången.
    Började fundera lite på er andra som blivit igångsatta med just cytotec. Har ni fått tabletter att svälja eller har ni fått dom vaginalt? Tänkte bara vilket som ger effekt fortare eller om det är lika? Fick vaginalt sist men tror dom ger tabletter att svälja på förlossningen vi ska vara på den här gången.

• thefee

Ingen bebis ännu men jag har sovit ca 10 timmar sammanlagt i natt! Var vaken en timme innan jag somnade om igen oh sov flera timmar igen. Det verkade gjort susen för när jag steg upp igen i morse och snöt mig så kände jag hur slemproppe lossnade. Fick gå försiktigt till toa för att inte få allt i trosan haha. Ska hoppas att det börjar av sig själv nu under dagen då! Skulle bli en bra födelsedagspresent åt min man och min pappa ;)

• thefee

Baktakt: jo blev undersökt igår och fick en hinnsvepning så det kan såklart bero på det också att den lossnade. Men det hade ju kommit lite för nån dag sen också av sig själv. Blir intressant att se hur dagen blir. Men det är ju ändå bara en dag kvar innan det blir igångsättning så det har inte så stor skillnad om det kommer igång idag eller i morgon när jag ändå gått så länge redan.

• thefee

Alltså herregud här har man suttit och väntat på den omtalade slemproppen men måste nog säga att den är skit äcklig haha. Min man ville inte höra om hur den såg ut konstigt nog ;) måtte inte allt hs lodsnat nu det har ju hållit på hela dagen med slemmiga flytningar och några klumpar nu som då. Har lite onda sammandragningar men mest ilande och stick/hugg från när bebisen bökar och borrar sig neråt som gör ont. Hoppas att jag öppnat mig lite mer i morgon när vi åker på igångsättning eller att det kommer igång i natt.

• thefee
    Baktakt skrev 2014-10-01 16:32:33 följande:

Äcklig, ja, men jag kan inte låta bli att imponeras. Var har den gömt sig? Hur jäkla mycket ska det komma egentligen?! Vid förra graviditeten släppte jag inte ens 10% av vad som kommit nu.

Min man blev lite lugnare när jag förklarade att jag vare sig tänkte beskriva utseendet, eller hade tagit foto som jag tänkte visa Han blev lite orolig när jag berättade om "slemproppen Orvar och hans sex småbröder" 

Haha jaa förra gången tror jag inte min lossnade innan själva krystandet typ för jag såg den aldrig eller hade nån känsla av att den skulle kommit ut. Men herregud så myclet det faktiskt är! Trodde inte i min vildaste fantasi att det skulle vara så mycket utan typ komma en liten klump slem men det har ju kommit hur mycket som helst och vid varje toa besök kommer det antingen en brun flytning eller så en klump.
  • thefee

Har haft onda sammandragningar/ förvärkar nästan hela kvällen och från och till under dagen. Sitter för skojs skull med en värktimer för att kolla lite ifall dom är regelbundna eller inte. Hittills inte alls. Vissa gör riktigt ont medans andra inte gör alls lika ont. Jag hoppas verkligen att dom gör någon nytta och har hjälpt till och jag har öppnat mig lite mer tills i morgon än den ynka cm som det var i tisdags. Helst av allt skulle det ju få starta av sig själv i natt men det tror jag inte. Dock så verkar hon få en egen födelsedag trots allt och behöver inte dela med någon i våra familjer ;)

• thefee
    Thea08 skrev 2014-10-01 20:35:13 följande:

Thefee:om du får värkar av dig själv, fast de inte är regelbundna, kan man inte ge nåt värkförstärkande lr ta vattnet ist för "igångsättningsmediciner"? Borde ju vara bra för kroppen plus att du slipper vänta mer?!

Jo det kan man säkert göra men om det är som innan så slutar det direkt jag lägger mig ner i sängen ikväll. Det har det gjort alla andra kvällar jag haft sammandragningar oavsett om dom varit onda eller inte. Vi ska vara på förlossningen kl 8 i morgon för kontroll så kommer jag dit med förvärkar så tror jag nog dom tar hål på hinnorna eller ger nått värkstimulerande. Hur det än blir så blir det ju igångsättning i morgon men visst hoppas jag att kroppen kommit igång lite av sig själv för att det ska gå lite smidigare och dom bara ger typ dropp eller nått för att hjälpa på traven lite.
  • thefee

Börjar känna mig nervös nu haha. Fattar liksom inte att det "redan" är över. Att vi i morgon äntligen får se vem det är som bor i min mage. Om det nu inte drar ut på det ända till fredag. Hur som helst får jag nog skippa svågerns förlovningskalas på söndag iaf ;)
    Känner inte alls att jag vill gå med värkar i flera timmar och sen ligga och krysta i flera minuter, ropa att det inte går och känna att jag vill dö. Nej kan man inte bara spola fram tills man ligger där med sin bebis på magen? Det ser jag så himla mycket fram emot. Att få ligga där i sängen, utan värkar, utan stor mage. Bara ligga där och se på vår bebis som äntligen kommit ut ur magen. Oj så jag längtar! Tror det skulle vara lättare om det skulle börja av sig själv för då "måste" man ju åka in och vaknar man med värkar så är det ju redan på gång.

• thefee

Jess ! Idag blir det bebis. Är öppen 2-3 cm och om en stund ska dom ta hål på hinnorna :)

• thefee

Nu är hon äntligen här! 2,5 timme efter att dom speäckt hinnorns var hon ute! Det gick jätte fort och gjorde sju helvetes ont! Hade tryck neråt hela tiden så skulle gärna krystst redan vid 4cm men det går ju int ;) tog en timme att öppna mig från 4cm till helt öppen.

• thefee

Kämpa på ni som inte fått era bebisar ännu! Det är ju så värt det i slutändan!

• thefee
    Thea08 skrev 2014-10-03 14:03:59 följande:

Nu är vår "lilla" tjej här! De valde att ta vattnet kl 10 i förmiddags, hade inga värkar, och 11:30 var hon född! Sjukt intensivt men allt gick bra, sprack inget heller trots att det gick så fort... 4090g o 53cm nätt tjej som är lik sina storasystrar får ligga iaf en natt på avd här så mina värden inte drar iväg nånstans.

Grattis! vilka racertjejer vi har fått och nästan exakt lika stora! Vår tjej är också 4090gr men 52cm lång :D
Svar på tråden Klago/gnälltråd för oss höggravida