Inlägg från: Påven Johanna |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag har svårt att skriva profiltext till dejtingsida

    Nyfiken gul skrev 2014-07-21 21:57:09 följande:

    Ju mindre du skriver ju bättre är det , det folk vill veta om dig får dom fråga om och det är bara dom som är intresserade på riktigt som kommer att fråga dig dom personliga frågorna. 

    Du behöver inte skriva mer än max 4-5 rader. Inte mer än så. Gärna något som fångar intresset på direkten, humor eller ärlighet eller något knäppt. Det spelar ingen roll. Bara du på några korta rader hinner fånga killars uppmärksamhet. 

    Bild är ett måste. 

    "trött singeltjej vill träffa dig händige man som kan diska och vet vart dammsugaren står , vill sova tryggt i ett par starka armar. Javisst ja, det gör inget om du är snygg också" 

    kanske nåt sånt?


    Nyfiken gul skrev 2014-07-21 22:14:57 följande:

    kan tillägga att när jag befann mig på dejtingsajter så hade jag en bild på mig själv iklädd en finklänning, bekvämt tillbakalutad i en soffa . Så hela jag syntes tydligt. 

    Min profiltext bestod av det här (har letat lite i gamla filer) 

    " sliten blond tvåbarnsmamma som är tufsig av livet, begåvad/förbannad med timglasfigur, söker någon som kan få mig att asgarva.  Killar under 35 göre sig icke besvär"    (jag var då 25 år ska tilläggas) 

    Den korta texten tenderade i mängder med mail och skrivna rader i gästboken.  och jodå jag hittade kärleken på den sajten, vi har nu varit gifta i tio år. 


    Den sortens texter attraherar en särskild typ av män. De hade inte varit något för mig, men kanske ts och du har samma smak. 

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Kvinna) skrev 2016-05-07 18:14:07 följande:
    Alltså en tjej som är smart kommer välja dig utifrån dina egenskaper. Hon kommer även förstå om ni är i samma liga eller inte. Tjejer gillar självsäkra men ödmjuka killar. Skriv att du älskar kvinnor och saknar att ha en speciell i ditt liv. När du sedan får kontakt med tjejerna, fråga absolut inte om bilder eller hur dem ser ut! Det kommer du ändå få reda på tillslut, men slipper framstå som att du bara värderar en kvinna efter hennes utseende.
    Så ditt förslag är att han inte själv har någon bild på sig i sin presentation? Hur många svar eller initiativ från kvinnor tror du att han får då? 
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Kvinna) skrev 2016-05-07 18:45:00 följande:
    Skriv inte det heller!! En tjej vill känna sig vacker och speciellt utvald! Haha det ska inte vara enkelt vet du
    Nå?
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Kvinna) skrev 2016-05-07 20:34:16 följande:
    Va? Vart skrev jag det?
    Du verkar ju mena att kvinnor inte behöver någon bild och att kvinnor som inte har någon bild heller inte ska få frågan om hur de ser ut eftersom de vill bli värderade utifrån andra parametrar än utseendet. Då frågar jag dig om det också gäller män? 
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Kvinna) skrev 2016-05-08 09:46:42 följande:
    Va? Du lägger dig i andras diskussion och tolkar allt helt fel? Sluta.
    Förklara hur du menade då? Gäller samma saker män och kvinnor? Det kan du väl svara på?

    "Skriv att du älskar kvinnor och saknar att ha en speciell i ditt liv. När du sedan får kontakt med tjejerna, fråga absolut inte om bilder eller hur dem ser ut! Det kommer du ändå få reda på tillslut, men slipper framstå som att du bara värderar en kvinna efter hennes utseende."

    "Skriv inte det heller!! En tjej vill känna sig vacker och speciellt utvald! Haha det ska inte vara enkelt vet du  "

    Personligen tycker jag sådant som du skriver här är oerhört tramsigt och ovärdigt. Varför ska män hålla på att ta sig fram i labyrinter av märkliga regelverk konstruerade av kvinnor. 

    Tror du att kvinnor initierar kontakt med en man som saknar profilbild? Eller tror du möjligen att kvinnor värderar män på dejtingsajter efter utseende? Hur svårt kan det vara att svara på två så simpla frågor?
Svar på tråden Jag har svårt att skriva profiltext till dejtingsida