Vi som är i v.40+
40+3 idag.. Är mitt tredje barn och första kom 38+4 och med andra började värkarna 40+4..
Blir jättebesviken varje morgon när man vaknar och bara "nähä.. Inte i natt heller..."
40+3 idag.. Är mitt tredje barn och första kom 38+4 och med andra började värkarna 40+4..
Blir jättebesviken varje morgon när man vaknar och bara "nähä.. Inte i natt heller..."
Men det är ju ändå nånting. Trycket från bebisen kan ju hjälpa till i öppningsskedet.
Min första startade också med vattenavgång
Nu sa min barnmorska att det är så gott om platts i bäcknet att bebisen inte kan sjunka ner och fastna utan kraftiga värkar. Den åker liksom bara upp igen trots att jag har massor av sammandragningar. Vart rekomenderad promenader för att hjälpa bebisen neråt. Känner att det trycker på medans jag går och en stund efteråt men sen är trycket borta igen.
Jag är så less på att inte orka någonting. Dör av tristess här hemma men jag orkar nätt och jämt med mina små promenader.
Hej Mrs K!
Idag har vi varit på stranden en timme med våra barn. Det va jätteskönt att bada. Jag älskar verligen att bada. Men sen har jag i princip gråtit av utmattning resten av dagen..
Jag går mest runt och gnäller, skriker på barnen, vattnar trädgården och mig själv för att inte dö av värmeslag, gnäller och skriker lite till. Stackars min familj...
Skönt att bebisen mår bra men synd att det inte fanns en liten anledning till en igångsättning..
I morgon ska jag ringa till ultraljudsmottagningen för att få tid för överburenhetskontroll. Hade aldrig trott att jag skulle behöva det.. Är ju helt stört att gå längre för varje graviditet.. Lär den ju ta ännu längre tid sen när det väl startar också.. Blä! Extra gnällig idag!
Inatt var jag nästan säker på att det hade satt igång. Hade några riktigt onda värkar och vid tvåtiden funderade jag på att väcka mannen. Tänkte att det kanske va lika bra att försöka sova lite till för att vara så utvilad som möjligt. Men så hände inget mer.. Vaknade en timme senare utan så mycket som en sammandragning och fortfarande helt lugnt.. Skit!!!
Nu har jag dessutom blivit runtslussad över hela södersjukhuset för att få en tid för överburenhetskontroll. När jag till sist verkar ha fått rätt nummer efter ett antal olika telefonköer så har den avdelningen bara telefontid mellan 15-16:30..
Hur stora har era andra barn varit?
Min första var liten (2930) och andra vägde 3700 när han kom på bf+6.. Jag tyckte att han var helt enorm då och hade hoppats på en liite mindre igen. Men nu börjar jag bli orolig att denna ska hinna bli en bjässe innan den vill komma ut.
Hur stora har era andra barn varit?
Min första var liten (2930) och andra vägde 3700 när han kom på bf+6.. Jag tyckte att han var helt enorm då och hade hoppats på en liite mindre igen. Men nu börjar jag bli orolig att denna ska hinna bli en bjässe innan den vill komma ut.
Fick ingen tid i morgon... Ska ringa i morgon igen och få en tid på måndag... Suck!
Så är en nära vän inne på förlossningen nu. Hon är 4 veckor efter mig!!!! Jättekul och spännande för dom men.. Morr...
Happy: oj! En paul bunyan bebis alltså:-O
Jag tror banne mig att jag har värkar!
Är fortfarande inte helt säker. Det skulle kunna vara en luring.. Då går jag under
Hur går det för er??
Igår eftermiddag föddes vår dotter. Känns konstigt (men jätteskönt) att det är över.. Kändes ju liksom som att man skulle vara gravid för alltid.
Happy: massa styrkekramar och lite värkstimulerande till dig!!
Mrs K: hoppas det var riktiga värkar och att du har en bebis nu
Grattis!!!!
Här var det också äkta vara och snabbt gick det. 15.06 igår kom vår lilla tjej. Tänk att det är lika häftigt varje gång när man äntligen får se den lilla filur som legat där inne och bökat.
Nu hoppas vi att det snart startar även för dig, Happy!
Prinsessan är här!!! Vaknade kl 7:00, trodde jag bara skulle på toa, ont i magen, kissade då kom det lite blod. Gick därifrån och vattnet gick, inga direkta värkar.. Duschade av mig och fick lite mensvärk, åkte in, i bilen fick jag första krystvärken, fick skita i att parkera bara rätt utanför dörren på fl., in i rummet av med byxorna och hon var ute på 15 min och fyra värkar... Var här på östra 8:15, hon är född 8:36... Det var lite av en chock men väldigt skönt!!!