Vi som är i v.40+
Tänkte starta en gnälltråd för oss som gått över tiden i denna hettan! Jag hade bf 21/7, så jag är idag i 40+1.. Inte en enda känning! Hur har ni det?
Tänkte starta en gnälltråd för oss som gått över tiden i denna hettan! Jag hade bf 21/7, så jag är idag i 40+1.. Inte en enda känning! Hur har ni det?
Anna J01: Åh, så typiskt! Både med värkar och telefontider.
Jag har en prel. bokad tid till 31/7 men så länge vill jag inte vänta Vaknade också några gånger i natt men bara av sammandragningar, inget som kändes som värkar, så det var bara att muttra och morra och försöka somna om. Fy vad jag är less på detta nu!
Hur stora har era andra barn varit?
Min första var liten (2930) och andra vägde 3700 när han kom på bf+6.. Jag tyckte att han var helt enorm då och hade hoppats på en liite mindre igen. Men nu börjar jag bli orolig att denna ska hinna bli en bjässe innan den vill komma ut.
Hur stora har era andra barn varit?
Min första var liten (2930) och andra vägde 3700 när han kom på bf+6.. Jag tyckte att han var helt enorm då och hade hoppats på en liite mindre igen. Men nu börjar jag bli orolig att denna ska hinna bli en bjässe innan den vill komma ut.
Just den tanken har slagit mig med. Min första (bf+9) vägde 4330 (!), andra (bf+5) vägde 3630. Fast de verkar ha ärvt kroppstyp av oss föräldrar. Jag vägde också över 4 kg när jag föddes och maken runt 3,6 så det kan ha mer med gener att göra än hur länge man går över bf, försöker jag trösta mig med iaf.
En lite kul grej är att när vår andra kom så hade vi hört att andra barnet brukar vara lite större än första så vi förväntade oss nästan en 5-kilossklump och hade köpt för stora blöjor till henne
Min första vägde 3065 g och föddes 40+5 men nu är det inte samma pappa, min nuvarande man är 189 cm och minst i sin familj.... :-O
Min första vägde 3065 g och föddes 40+5 men nu är det inte samma pappa, min nuvarande man är 189 cm och minst i sin familj.... :-O
Här sa bm att hon inte trodde de skulle bli en i 4-kilosklassen denna gång, men "det är ju bara en uppskattning" sa hon sedan. Båda förlossningarna har ju gått bra här trots att de haft ganska olika storlek så jag får väl hoppas på att den trenden håller i sig iaf.
Fick ingen tid i morgon... Ska ringa i morgon igen och få en tid på måndag... Suck!
Så är en nära vän inne på förlossningen nu. Hon är 4 veckor efter mig!!!! Jättekul och spännande för dom men.. Morr...
Happy: oj! En paul bunyan bebis alltså:-O
Happy: oj! En paul bunyan bebis alltså:-O