• Anonym (Euw)
    Äldre 27 Jul 15:17
    1736 visningar
    10 svar
    10
    1736

    Fast/hård tvål hos andra, överreagerar jag?!

    Vi är ett gäng som har barn i samma ålder (1-2 år) och brukar således umgås och hitta på saker med barnen. Vi träffades genom tidigare mammagrupp samt aktivitetsgrupper/öppna förskolan. Hur som helst, igår var jag och min dotter på 14 månader hemma hos en av de andra mammorna. Vi fikade, lät ungarna plaska i barnpool i trädgården, leka och ha sig. När det var dags för oss att gå så undrade jag om jag lite snabbt fick duscha av min dotter från solkräm och barnpools-vatten, "absolut!" svarade min kompis.

    När vi kommer in i badrummet så pekar min kompis på en sån där hård/fast tvål vid handfatskanten och säger "där är tvål, miniderm och lotions finns i skåpet". Blev rätt ställd för jag tycker att såna tvålar känns hemskt ohygieniska och framför allt uttorkande..

    Sa inget till min kompis men smygkollade i duschskåpet efter något annat men fanns bara schampon och balsam för de vuxna. Sköljde av min dotter i vanligt vatten och lät tvålen vara.

    Hur reagerar ni på att använda den typen av tvål hemma hos andra? Använder ni själva sån hård tvål? Överreagerar jag som tyckte att det var rent av äckligt?

  • Svar på tråden Fast/hård tvål hos andra, överreagerar jag?!
  • Äldre 27 Jul 15:21
    #1

    vet inte vad detta har med adoption att göra - men jag föredrar flytande tvål, men att det skulle vara äckligt känns att ta i - 

  • Anonym (Euw) Trådstartaren
    Äldre 27 Jul 15:22
    #2
    Dixie skrev 2014-07-27 15:21:31 följande:
    vet inte vad detta har med adoption att göra smile5.gif - men jag föredrar flytande tvål, men att det skulle vara äckligt känns att ta i - 
    Oj! Var visst snabb på tangenterna, skulle läggas i allmän debatt... Mod får gärna flytta :)
  • Anonym (n)
    Äldre 27 Jul 15:24
    #3

    fast tvål behöver inte vara mer torkande, om det är bra ingredienser. T.ex. olivtvål. ohygienisk, tja, ingen har dött av fast tvål som jag vet :)

  • Anonym (***)
    Äldre 27 Jul 15:25
    #4

    Ja, det tycker jag. Hon tycker väl att det är onödigt att dra hem en massa vatten från affären.

  • Secret­Me
    Äldre 27 Jul 15:26
    #5

    Tycker att hårda tvålar är lite dåtid... trodde knappt ens att de fanns längre!

  • Anonym (Euw) Trådstartaren
    Äldre 27 Jul 15:28
    #6
    Anonym (n) skrev 2014-07-27 15:24:54 följande:
    fast tvål behöver inte vara mer torkande, om det är bra ingredienser. T.ex. olivtvål. ohygienisk, tja, ingen har dött av fast tvål som jag vet :)
    Det här var då ingen finare olivtvål. En vanlig vit, lite sprucken...
  • Anonym (m2)
    Äldre 27 Jul 15:37
    #7

    Tycker också att dom tvålarna känns ofräscha, när jag är hos någon som har en sån så brukar jag skölja av den och gnugga lite på den med fingertopparna (speciellt i sprickorna) innan jag tvålar in hela händerna med den. Vet att de låter löjligt men men

  • Drottn­ingen7­0
    Äldre 27 Jul 15:44
    #8

    Jag skulle inte heller vilja använda hårdtvål hos andra och liksom du skulle jag hellre avstå. Men vad är det du reagerar på? Det låter som om du tycker din kompis gjort nåt fel? Eller anser du att hon bör anpassa sitt tvålval efter att det eventuellt kan komma spontana gästduschare?

  • Anonym (???)
    Äldre 27 Jul 16:31
    #9

    Varför kan inte ungen duscha hemma hos sig för?

  • Anonym (***)
    Äldre 27 Jul 16:33
    #10
    Anonym (Euw) skrev 2014-07-27 15:28:12 följande:
    Det här var då ingen finare olivtvål. En vanlig vit, lite sprucken...
    Du kallar henne kompis. Brukar du hänga ut dina kompisar på nätet?
Svar på tråden Fast/hård tvål hos andra, överreagerar jag?!