• Anonym (ledse­n)
    Äldre 9 Aug 10:36
    4001 visningar
    12 svar
    12
    4001

    min man vill inte ha sex!

    jag och min man har varit tillsammans i 6 år o gifta i 2.  i börja av vårt förhållande hade  sex hela tiden. men så fort vi flyttade ihop så blev sexlivet sämre och sämre. han har jätte låg lust medan jag hade hög lust. det var nästan alltid jag som tog iniativet o oftast blev jag dissad eller var tvungen att tjata mig till o ibland  sa han , kom så ska vi får de överstökat. en gång hade vi inte sex på över 3 veckor, han runkade istället. jag pratade med honom o berättade hur jag kände o frågade hur han mår osv. o han sa att han inte visste varför han inte har någon lust. han sa att han blir kåt när han ser mig ibland o älskar min kropp men orkar bara inte ha sex.
    när jag kom honom nära för o mysa så tog han bort mig så fort det kunde bli sexuellt, han kunde få stånd men ändå ville han inte o tog bort mig.

    vid den tiden fick vi mer o mer problem i förhållandet o gjorde slut, o då var han kåtare än kåtast, han ringde mig hela tiden för sex, men så fort vi blev tillsammans igen så var han inte lika kåt.
    ju längre vi var tillsammans ju mindre brydde han sig i sängen, det var mer så att han ville ha förspel innan vi körde, han  orkade inte bry sig om mig. hans  ursäkt till allt är, jag orkar inte.
    måste tillägga att han är en underbar kille annars. han går aldrig ner på mig, jag måste oftast säga till hojag kan bli honom att nu får du slicka på mina bröst så kan bli våt, han ville bara stoppa in direkt, o komma.

    annars är vi två som soulmates, 1 vi älskar varandra till döds.  sexet blev lite oftaste, ungefär 3-5 ggr i månaden, oftast 3 eller 4 ggr.  av dessa gånger var det jag som tog iniativ förutom en gång kanske.

    vi gifte oss o jag blev gravid, han sex vägra helt då han tyckte att det inte var sexigt med att vårt barn ligger där i, inget sexuellt alls. jag var mycket ledsen o fråga hur det kommer bli efter graviditet,  han sa att det skulle vara som vanligt.

    jag födde för 5 mån sedan, han tog initaiv 1 gång för 3 månader sedan, efter sexet för 3 mån sen tog jag initaiv för 1 mån sen, hade föröskt innan med men han ville inte, han orkade inte. tillsut hade han sex med mig, o det lät så här : ååhh aakkhh okej dåå,  han tog av mig trosorna o stoppa in den direkt. ingen ömhet ingen beröring, samma som sist , han bara stoppa in den o det var han som ville ha sex,, det var ingen kyss ingenting.
    nu har vi inte haft sex på över en månad o jag har heller inte pratat om det eller visat att jag vill, vill inte sätta press på honom . men jag mår skit, jag har gått upp 20 kg, kan det vara det? men han har sagt att han tycker att jag ser bra ut ändå.
    vårt barn är en super bebis, lugn o sover på dagarna o därför ger oss mycket egentid.
    varför vill han inte ha sex? vad är problemet? vad ska jag göra? 
    sist jag tog upp det för några år sedan så kände han press o det blev bara värre.
    jag har dessutom blivit tajtare än någonsin där nere, å han tyckte om det .

  • Svar på tråden min man vill inte ha sex!
  • In troubl­e
    Äldre 9 Aug 11:57
    #1

    Jag känner igen det. Fast det då är min fru som inte vill. Hon har samma förklaring, trötthet. Jag kan omjag har tur "tjata" till mig sex en gång i månaden. Men då ska det gå snabbt, annars tröttnar hon

  • Äldre 13 Aug 04:14
    #2

     Fortsätt att försöka tvinga din man till sex, det kommer att göra susen!

  • Anonym (Lixom­)
    Äldre 23 Aug 14:18
    #3

    Har erfarenhet från detta men jag är man.

    Din sambo tillämpar ett klassiskt passivt aggressivt beteende. Utan ömhet och förspel så blir sex en besvikelse för dig vilket han vet om, vaför tror du han ändå fortsätter med detta? -"du får ju sex, vad gnäller du om?". Han är nog inte medveten om det själv men sex är ett sätt för honom att kontrollera dig. .

    Han bestraffar dig genom att ge dig det du vill ha eller belönar dig.

    Om du inte känner till "passivt aggresiv" så slå upp det och se om han har fler beteenden

    Jag tror att du helt enkelt får acceptera honom som han är. Som det nu är så är det nog svårt efetrsom du blir så sårad. Ni behöver en moderator som hjälper er, kanske familjerådgivning?

  • Anonym (E)
    Äldre 23 Aug 14:29
    #4

    Vad gör du för att tända honom då?

  • Äldre 23 Aug 18:18
    #5

    Det enda rådet jag kan komma med är: prata ut! Säg exakt hur du känner! Berätta för honom att du verkligen vill ha sex med honom oftare och att du önskar att han var lite mer entusiastisk och initiativtagande när ni väl ska ha/har sex. Om du berättar för honom hur mycket det skulle betyda för dig och ditt självförtroende så tycker man ju att han borde försöka göra något åt saken iallafall eftersom han verkar vara en reko kille i övrigt. Visst, brist på sexlust kan man inte rå för men det finns alltid hjälpmedel att ta till! Kommunicera :)

    Lycka till!

  • Anonym
    Äldre 23 Aug 18:52
    #6
    Anonym (Lixom) skrev 2014-08-23 14:18:50 följande:

    Har erfarenhet från detta men jag är man.

    Din sambo tillämpar ett klassiskt passivt aggressivt beteende. Utan ömhet och förspel så blir sex en besvikelse för dig vilket han vet om, vaför tror du han ändå fortsätter med detta? -"du får ju sex, vad gnäller du om?". Han är nog inte medveten om det själv men sex är ett sätt för honom att kontrollera dig. .

    Han bestraffar dig genom att ge dig det du vill ha eller belönar dig.

    Om du inte känner till "passivt aggresiv" så slå upp det och se om han har fler beteenden

    Jag tror att du helt enkelt får acceptera honom som han är. Som det nu är så är det nog svårt efetrsom du blir så sårad. Ni behöver en moderator som hjälper er, kanske familjerådgivning?


     Du ska nog ta och läsa på lite till.... du är helt ute och cyklar med hela familjen i diket och tjocka släkten i skogen....  herregud, passivt aggressiv.... ge dig, läs på om begreppet och kom tillbaka som en ny "man!"
  • Anonym (inte så lätt)
    Äldre 23 Aug 19:03
    #7

    Du är där jag var för 15 år sen. Jag vet fortfarande inte varför han inte ville men utgår ifrån att han inte tände på mig och/eller att jag var för kåt av mig för honom. Han vägrade prata om det. Hoppas att det går bättre för er.

  • Anonym (Lixom­)
    Äldre 24 Aug 09:12
    #8
    Anonym skrev 2014-08-23 18:52:38 följande:

     Du ska nog ta och läsa på lite till.... du är helt ute och cyklar med hela familjen i diket och tjocka släkten i skogen....  herregud, passivt aggressiv.... ge dig, läs på om begreppet och kom tillbaka som en ny "man!"


    Oj då, lite maktspråk. Jaja irellevant och bittert...
  • Anonym
    Äldre 24 Aug 10:11
    #9

    Du får skaffa en älskare såklart !
    Du kommer må mkt bättre när du blir bekräftad av en man som uppenbart åtrår dig och visar du gör honom kåt. Börja klä dig sexigt och gärna troslös i kjol och klänning och låt din man inse du är tillgänglig och bommar han läget finns ju andra män-

  • Äldre 18 Sep 13:54
    #10

    Hej! 
    Jag känner igen mig så väl i det du skriver.. på pricken skulle jag säga!
    Jag känner precis som du!!!

    Vi hade inte mkt sex under graviditeten, han tyckte också det kändes konstigt. Jag fick "lösa" det själv många gånger. Så trist. Under sista delen av graviditeten försvann allt mys och närhet, jag intalar mig att det kommer bli bättre när bebisen är född men nej.. vi har varit hemma 6v i sommar, varav 4 med bebis.  Jag vet inte hur många gånger jag har gått in på toaletten för att gråta. 
    En kväll bröt jag ihop, mest på grund av hela omställningen med bebis och amning och för lite sömn, men i stunden sa jag att jag tyckte vi hade glidit isär och var jätterädd att det skulle fortsätta och var rädd att han skulle se annorlunda på mig nu efter förlossningen. Men han sa att han älskade mig mer än någonsin, vilket jag vet att han gör, men jag känner inte av det rent fysiskt.  
    Jag hatar prata om sånt här med min man.. så jäkla svårt hur man ska börja..
    Jag attraheras jättemycket av min man, jag vill så gärna vara nära honom. Men det känns inte så kul när han antaligen inte känner detsamma.. 

  • Äldre 18 Sep 14:16
    #11

    Med mitt ex så dog min sexlust när vi flyttade ihop. Då märkte vi hur olika vi va i sängen på riktigt. (Något man egentligen borde vetat innan men men.) Så jag slutade ha sex med henne helt och ett år senare gjorde vi slut eftersom det inte fungerade alls. Nu 9 månader senare är min sexlust fortfarande helt död.

    Sen om han är med på förlossningen kan ju det göra att han har minskad lust just nu? Ingen vacker syn om man säger så.

  • Anonym (LLL)
    Äldre 18 Sep 14:33
    #12

    Hade precis samma med min fd man!

    Det första halvåret vi var ihop hade vi sex jämt, sen ebbade det ut. Sen tog det slut (av andra anledningar, vi var unga) och då passade det bra att vara kk.

    Vi blev ihop igen och flyttade ihop, sexlivet minskade och minskade. Innan första barnet var det nog max 1 gång varannan månad. Under graviditeten vägrade han ha sex då han fick Madonna-syndromet (suck). Att vi blev gravida sammanlagt 6(!) gånger under våra 15 år ihop är ett rent mirakel!
    De sista 9 åren hade vi sex ett par gånger per år...

    Under alla år var jag drivande till sex, och när jag väl fick något var det noll förspel - bara in och ut, sprut, slut.
    De sista åren slutade han till och med ta hand om sig själv, han blev väldigt avtändande! Då pockade jag på sex bara i fyllan...

    Han blev min före detta man! Att bli avvisad hela tiden och aldrig få närhet och bekräftelse dödar kärleken! Att han sunkade ner sig hjälpte ju självklart till att gå vidare.

    Älskar du honom som man och person så tycker jag att ni verkligen borde gå till familjerådgivning! Vill han inte gå, tja vad du ska göra då kan bara du bestämma. Men du kan ju fråga honom om ni lever ihop för kärlekens skull eller om det är av bekvämlighetsskäl.

Svar på tråden min man vill inte ha sex!