Inlägg från: Anonym (pliten) |Visa alla inlägg
  • Anonym (pliten)

Min pojkvän sitter på öppen anstalt

Jag jobbar som klienthandläggare på öppen anstalt . 1år straff får man inte för självförsvar . Träffar dessa enormt trevliga charmiga män varje dag , alla är oskyldiga Frun Mamman , Polarn eller vem som det gäller hoppade på hans knytnäve 17 gånger , de har aldrig gjort något . Får ringa och varna tjejerna , Mammorna som det oftast är när permis otlovas . Men ett år på öppen anstaltför självförsvar icke.

• Anonym (pliten)
    Anonym (Kärlek bakom lås å bom) skrev 2014-08-11 08:09:02 följande:

Åter igen, INTE min pojkvän som knivdödat någon, de va en parantes  i tråden bara..

Ja, jag vet all fakta och har tagit reda på ALLT själv, jag har till och med pratat direkt med anstalten på min egna ort, där jag har en bekant som arbetar.

Jag är inte dum, vilka många tycks tro bara för att DE inte skulle välja en sån här situation. 

JAG väljer ju, precis så som du skriver...Jag bad bara om en erfarenhet i tråden, vilken INGEN har gett mig än, utan alla pratar bara ur sitt dömande skal.

Din bekant får inte säga ett dyft till dig graft tjänste fel . Vi har TYSNADSPIKT . Hoppas verkligen din bekat åker dit på det och får sparken .
  • Anonym (pliten)

Jag har sätt massor av kära tjejer genom åren som bara hittat den stora missförstådda killen som haft så elaka parter och vänner även okända som bara provocerat dem . Själva har de inget gjort. Tyvärr har de sedan efter några år och vändor på Akuten . Kommigt tillbacka och då själva varigt den elka Bitchen.

• Anonym (pliten)
    Anonym (Kärlek bakom lås å bom) skrev 2014-08-11 12:14:00 följande:

Med tanke på "Påhoppen" Har jag valt att utesluta en del info. Hade inte direkt varit snällare ord mot mig då.

Han är dömd för mer än misshandel i självförsvar, men inget som inte är allvarligare än det förstnämnda så sett.

Sen min bekanta på anstalten i min ort, pratar ABSOLUT INTE om någon intern, utan hon har endast förklarat för mig hurvida en utslussning går till..DET kan väl knappast va tjänstefel!? kan man ju googla på också

Men ett år för självförsvar . Måste vara väldigt avanserat självförsvar ???
  • Anonym (pliten)
    Kjell2 skrev 2014-08-11 12:50:50 följande:

Eftersom straff inte adderas utan den tid man ska sitta av är för det allvarligaste brottet så har han gjort något som ger ett års fängelse. Då självförsvar inte är en brottsrubricering utan en anledning varför man blir frikänd så är han troligtvis dömd för misshandel. Då han inte blev frikänd ansåg nog domstolen att det INTE var självförsvar eller att han använde för mycket våld.

Har du läst domen och förundersökningen? Fråga honom också om du kan få en kopia på hans staffregister.

Lite erfarenheter:

Det händer att de på kåken som inte har jobb, bostad, ekonomi mm att komma ut till försöker fixa någonstans att starta på nytt genom att hitta en flickvän. Någonstans att bo och ordna pengar.

Vill du ta det lite lugnt och försiktgt så säg att det är för snabbt att bli sammanboende utan han får bo och försörja sig själv ett tag innan ni flyttar ihop

Du har så rätt , en del söker med ljus och lykta efter godtrogna tjejer och kvinnor som ger dem ett hem och lättare till permis .
  • Anonym (pliten)
    Kjell2 skrev 2014-08-11 12:50:50 följande:

Eftersom straff inte adderas utan den tid man ska sitta av är för det allvarligaste brottet så har han gjort något som ger ett års fängelse. Då självförsvar inte är en brottsrubricering utan en anledning varför man blir frikänd så är han troligtvis dömd för misshandel. Då han inte blev frikänd ansåg nog domstolen att det INTE var självförsvar eller att han använde för mycket våld.

Har du läst domen och förundersökningen? Fråga honom också om du kan få en kopia på hans staffregister.

Lite erfarenheter:

Det händer att de på kåken som inte har jobb, bostad, ekonomi mm att komma ut till försöker fixa någonstans att starta på nytt genom att hitta en flickvän. Någonstans att bo och ordna pengar.

Vill du ta det lite lugnt och försiktgt så säg att det är för snabbt att bli sammanboende utan han får bo och försörja sig själv ett tag innan ni flyttar ihop

Du har så rätt , en del söker med ljus och lykta efter godtrogna tjejer och kvinnor som ger dem ett hem och lättare till permis .
  • Anonym (pliten)
    Mumintroll89 skrev 2014-08-11 13:43:22 följande:

All lycka till er!

Kör på för tusan!

Skit i alla fördomar och ta ingen skit!

Riispekt!

Vi respekterar TS men vi ber henne vara på sin vakt och kolla upp vissa saker som är väldigt vanliga . Tro mig jag vet genom daglig kontakt med dem. Men i TS fall kan det bara ok en helt vanlig man som är kär på riktigt . Hoppas det men man kan inte vara nog försiktig när det gäller dessa charmiga män.
  • Anonym (pliten)
    Anonym (fd plit) skrev 2014-08-11 14:37:33 följande:

Var försiktig TS. Man får inte ett års fängelse för "självförsvar", man blir dömd för misshandel. Inte ringa brott heller för då hade det gett ca 4 månader.... Låter som att din snubbe friserar sanningen lite för att det inte skall låta lika illa som det kanske faktiskt är.

Varför så bråttom? Vänta och se hur han är när han väl frigivits. Är han lika charmig när ni delat en flaska vin t.ex? Bara sådana små grejer kan ge en hint om hur det egentligen står till med aggressionsnivån hos din tilltänkta sambo.

Har jobbat på alla typer av anstalter under ca 15 års tid och har träffat måååånga intagna som manipulerat kvinnor hitan och ditan och sedan har det slutat i katastrof....

Just det var rädd om dig TS om han är en bra man grattis , men var försiktig soppar upp kvinnor och tjejer som bara träffat rätt man . Vill inte behöva träffa dig senare .
Svar på tråden Min pojkvän sitter på öppen anstalt