Min pojkvän sitter på öppen anstalt
Be Tingsrätten att få ut dom och förundersökningsprotokoll (det är offentliga handlingar) och läs med neutrala ögon vad som hänt. Det är klart killen lagt fram sitt fall så fördelaktigt som möjligt inför dig, men han fick ett rätt hårt straff som blev inlåst som förstagångsförbrytare (har varit nämndeman så jag vet) så jag är långt ifrån säker på att han berättat allt för dig. I förundersökningen står också personalia så du kan se om han tidigare levt så skötsamt som han påstår. Om du inte vill göra dett för din egen skull, är det din skyldighet att som förälder göra det för ditt barns säkerhet. Du kan inte hux flux flytta ihop med en fängelsekund som är dömd för misshandel och så kanske det i värsta fall visar sig att han är våldsbenägen, hur ska ni då bli av med honom har du tänkt dig? Det är väl bättre att ni är särbos och lär känna varandra IRL först, att han vill gå snabbt fram är faktiskt en varningssignal, även om jag förstår att du är jättekär, men man behöver inte flytta ihop på direkten bara för att man är kära.
Vet du verkligen vad det är för kille du vill flytta ihop med TS? Hur väl känner ni varandra efter bara 6 månader med begränsad kontakt?..