• Kjell2

Min pojkvän sitter på öppen anstalt

Tyvärr är det inte ovanligt att sanningen förskönas lite när det gäller brott och traff. Vad som kan hända i framtiden är att någon i din närhet fixar fram domar och förundersökningar, offentlig handling och bara att begära ut. Där framkommer det andra saker än vad som du vilket kan bli jobbigt för dig.

För att undvika detta be att få se domar och förundersökninar samt kontakta domstolen i närheten och be att få ut domar på honom,

• Kjell2
    Anonym (Kärlek bakom lås å bom) skrev 2014-08-11 12:14:00 följande:

Med tanke på "Påhoppen" Har jag valt att utesluta en del info. Hade inte direkt varit snällare ord mot mig då.

Han är dömd för mer än misshandel i självförsvar, men inget som inte är allvarligare än det förstnämnda så sett.

Sen min bekanta på anstalten i min ort, pratar ABSOLUT INTE om någon intern, utan hon har endast förklarat för mig hurvida en utslussning går till..DET kan väl knappast va tjänstefel!? kan man ju googla på också

Eftersom straff inte adderas utan den tid man ska sitta av är för det allvarligaste brottet så har han gjort något som ger ett års fängelse. Då självförsvar inte är en brottsrubricering utan en anledning varför man blir frikänd så är han troligtvis dömd för misshandel. Då han inte blev frikänd ansåg nog domstolen att det INTE var självförsvar eller att han använde för mycket våld.

Har du läst domen och förundersökningen? Fråga honom också om du kan få en kopia på hans staffregister.

Lite erfarenheter:
    Det händer att de på kåken som inte har jobb, bostad, ekonomi mm att komma ut till försöker fixa någonstans att starta på nytt genom att hitta en flickvän. Någonstans att bo och ordna pengar.

Vill du ta det lite lugnt och försiktgt så säg att det är för snabbt att bli sammanboende utan han får bo och försörja sig själv ett tag innan ni flyttar ihop

• Kjell2

Mera efarenheter:
    Då det inte är ovanligt med skulder hos kfm, skadestånd mm, så kan det vara idé att kolla med kfm om han finns där. Så att du har koll på hur han kan bidra till er ekonomi i framtiden.

• Kjell2
    Anonym (Kärlek bakom lås å bom) skrev 2014-08-11 21:05:35 följande:

Han har ett boende efter frigivningen, eller om det sker tidigare med en utslussning. Han har ett jobb och allt är ordnat. SÅ, han har inte mig som en språngbräda.

Hans syster och jag har ju som sagt kontakt också, flera ggr i veckan och hon har berättat mycket om hans tidigare liv med....(antar att en del elakheter om det skrivs med, så som, självklart, hon är ju hans syster) Bespara er!!

Han har redan betalat skadeståndet och det har jag fått se bevis på. Sen om han har annat på KF, jaaa....hade jag velat levt rikt, hade jag sökt mig till nån med massa pengar, intresserar mig inte och jag har själv så jag klarar mig riktigt bra!

Har du läst dom och förundersökning samt sett hans BRU?

Det kan säkert gå bra men min erfarenhet kring detta är att det förskönar en del och alltså bra att kolla upp ordentligt.
  • Kjell2
    Anonym (Kärlek bakom lås å bom) skrev 2014-08-12 08:56:40 följande:

Fast, Alla skriver "dras till sådana män"

Hur i helsike ska man kunna veta hur de ÄR, INNAN??

Som mina ex, bästa männen, man kunde inte tro ens att det skulle barka dit det gjorde, eller, en av dem va de ju illa med...mitt ex hade alkoholen, men han va snäll för övrigt, stod bara inte ut med hans drickande...

Men mitt första ex, va en helt vanlig kille...som är psykopat...Ruskig kille!
    Men absolut inget jag kunde se innan när vi träffades.

Så vadå ras till, jag fattar inte riktigt den..
    Man ska alltså inte träffa de killar som verkar snälla och bra...för de KAN ju va kräk?!

Man vet Aldrig vad det är för person..

Sen är min nuvarande ingen kåkfarare som många skriver. Han sitter av ett straff NU och är ostraffad sen tidigare...

Har du läst dom och förundersökning samt hans BRU?
Svar på tråden Min pojkvän sitter på öppen anstalt