Anonym (Kärlek bakom lås å bom) skrev 2014-08-11 12:14:00 följande:
Med tanke på "Påhoppen" Har jag valt att utesluta en del info. Hade inte direkt varit snällare ord mot mig då.
Han är dömd för mer än misshandel i självförsvar, men inget som inte är allvarligare än det förstnämnda så sett.
Sen min bekanta på anstalten i min ort, pratar ABSOLUT INTE om någon intern, utan hon har endast förklarat för mig hurvida en utslussning går till..DET kan väl knappast va tjänstefel!? kan man ju googla på också
Eftersom straff inte adderas utan den tid man ska sitta av är för det allvarligaste brottet så har han gjort något som ger ett års fängelse. Då självförsvar inte är en brottsrubricering utan en anledning varför man blir frikänd så är han troligtvis dömd för misshandel. Då han inte blev frikänd ansåg nog domstolen att det INTE var självförsvar eller att han använde för mycket våld.
Har du läst domen och förundersökningen? Fråga honom också om du kan få en kopia på hans staffregister.
Lite erfarenheter:
Det händer att de på kåken som inte har jobb, bostad, ekonomi mm att komma ut till försöker fixa någonstans att starta på nytt genom att hitta en flickvän. Någonstans att bo och ordna pengar.
Vill du ta det lite lugnt och försiktgt så säg att det är för snabbt att bli sammanboende utan han får bo och försörja sig själv ett tag innan ni flyttar ihop