Inlägg från: Svärson |Visa alla inlägg
  • Svärson

Min pojkvän sitter på öppen anstalt

Hej!

Mina två cent bara, jag har en svärmor som "dejtar" en man i fängelse. Hon har fyra barn, inklusive min respektive. Min respektive har valt att helt ta avstånd från det hela. Så svärmor har ett halvt liv med mannen i fråga, han kommer aldrig bli en del av hennes barns och eventuella barnbarns liv. Sen får hon välja vad hon gör. (De andra tre syskonen har varierande reaktioner, en positiv och två tveksamma.)

Men var beredd på att det kan kosta att inte ta avstånd från människor som uppenbarligen inte kan sköta sig helt i ett lagsamhälle. Sen beror det naturligtvis på egna värderingar om man anser att någon som avtjänat sitt straff ska ses som en "vanlig" medborgare igen eller inte.
    Jag anser själv att man får stå sitt kast och därmed också bli ratad av andra som inte tycker att det finns ett försvar för det man gjort om man blivit dömd.

Oavsett vad mannen i ditt fall har eller inte har gjort så kvarstår faktumet att han är dömd i ett våldsfall. Det låter inte som en människa som är lämplig i närheten av barn. Naturligtvis kommer jag få mothugg här men om han nu klappade till killen sist utan att gå därifrån så tyder det på att humöret inte är helt tyglat.

Du har ett val, antingen så väljer du att vara tillsammans med honom, och då också dela hans ok, eller så väljer du att gå vidare. Du har inte i något fall gjort fel men du kommer få ärva hans problem om du väljer att stanna kvar.

VH
    En svärson

Svar på tråden Min pojkvän sitter på öppen anstalt