Anonym (hallå) skrev 2014-08-10 22:47:04 följande:
Ingen har påstått att tjejer väljer dåliga killar medvetet. De flesta gör det inte. Men TS uppvisar ett destruktivt mönster som troligen inte är en slump.
Att vilja bli behandlad "som en prinsessa", är en del av problemet. Att inte kunna motstå charmiga, intensivt uppvaktande, omhändertagande män, trots att många andra kvinnor skulle dra öronen åt sig, eller i alla fall skynda långsamt.
Det handlar om både könsroller och värderingar. Jag vill självklart träffa en man som bryr sig om mig, men jag vill inte bli "omhändertagen" eller satt på piedestal. Jag är inget barn.
Sen är just DINA erfarenheter inte så relevanta i sammanhanget, när statistiken säger något annat. Det finns rötägg i alla grupper, men de som påstår att våld är lika vanligt hos alla typer av män, ljuger. Statistiskt sett är risken för våld betydligt större hos män med problem (missbruk, psykiska problem, arbetslöshet, annan kriminalitet), alternativt sexistisk kvinnosyn, än hos män som inget av ovanstående stämmer in på. Att även "tofflar" slåss ibland (om än inte lika ofta) beror på att även "tofflar" kan ha problem eller sexistisk kvinnosyn.
Mäh...Nu har du kommenterat en del i tråden...å då undrar jag, sen när blev DINA erfarenheter relevanta i sammanhanget?
Bara för att det finns en statistik, betyder det ju inte att man ska va rädd för ALLT som rör sig, som har utvärderats i en statistik...