• Joavah6663

    Försöker bli gravid vid 44

    Jag är 44 år och har två barn en pojke och flicka på 11 och 14. För 1,5 år sedan träffade jag en ny man och blev gravid efter ett år men gjorde abort. Jag ångrar mig så fruktansvärt mycket och vi försöker nu igen att bli gravida. Om en vecka ska jag testa mig, men redan nu har jag lite molvärk i nedre magen och jag har oxå fruktansvärda gaser:) jag hoppas att jag får en andra chans arr bli gravid. Skulle vara kul och höra lite om era erfarenheter kring att försöka bli gravid efter 40.

  • Svar på tråden Försöker bli gravid vid 44
  • Annawille

    Jag födde mitt första barn när jag var 42 år. Fyra graviditeter innan, samtliga slutade med missfall. Lyckades till slut bli gravid och fick behålla barnet! Är nu gravid igen (2 år senare). Har haft ett missfall mellan graviditeterna, men det var enklare att bli gravid andra gången. Min erfarenhet är att det ofta (men långt ifrån alltid) behövs lite extra hjälp på vägen när man har åldern emot sig. 

  • MinnasL

    Är 42 år och väntar mitt 4.e barn. Det var inte planerat så jag blev lite chockad över att jag kunde bli gravid så lätt i den här åldern. Nu är jag i v 19 och längtar till BF :)

  • cupcakemom

    Jag är 42 och blev fort gravid men tyvärr slutade det i missfall....nu har mensen äntligen kommit igång igen så vodkan försöka igen... Jag äter munkpeppar och kör med ÄL stickor men jag känner väl när det är Äl så stickorna har eg inte behövts

Svar på tråden Försöker bli gravid vid 44