• Webbredaktör

    Vilket riksdagsparti skulle du rösta på om det var val idag?



    Den 14 september väljer vi en ny riksdag i Stockholm och nya fullmäktigeförsamlingar runt om i landet. Vet du redan nu hur du ska rösta?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilket riksdagsparti skulle du rösta på om det var val idag?
  • lövet2

    Om jag måste bestämma mig just i dag, så skulle det bli Vänstern, men det kan lika gärna bli t ex sossarna eller Miljöpartiet. Måste sätta mig in i partiernas aktuella åsikter ordentligt innan jag röstar.
    I kommun- och landstingsvalet blir det troligen något helt annat i alla fall.

  • Anonym (Crimson and clover)
    Anonym (Hejsan) skrev 2014-08-18 14:54:33 följande:

    Nej inte direkt..


    Vad ska du rösta på då?
  • Anonym (Crimson and clover)
    Ewald01 skrev 2014-08-18 17:36:51 följande:

    FI eller övriga Finns inte med som alternativ.
    Men jag röstade ändå på ett av de etablerade partierna Glad.

    Man kan göra ett test på nätet.

    http://www.dn.se/valet-2014/gor-dagens-nyheters-valkompass/


    Inga av dom där valkompassen funkar ju, men jag ska testa den du länkade till.
  • Anonym (Crimson and clover)
    Ewald01 skrev 2014-08-18 17:46:01 följande:
    Du kan även prova den här .... den borde fungera ...

    http://www.aftonbladet.se/nyheter/valaret2014/riksdag/Valkompassen/
    Jag har gjort alla, resultatet det blir är tveksamt om jag kommer att rösta på. Har inget emot SD, men kommer inte att rösta på dem tror jag. Jag vill ha en förändring, bort med Reinfeldt och Borg som jag blir lätt spyfärdig av när jag ser, vet inte om jag tycker att det andra alternativet är så mycket bättre men hoppas i alla fall att snuspriset inte höjs mer.
  • Ewald01

    Jag blir inte helt förvånad över resultatet, men hos mig är det kanske inte rimligt att Socialdemokraterna hamnar längst ner i botten.

    Men min plats i det politiska landskapet däremot är mycket nära Socialdemokraterna. Lite höger om den. Men som parti hamnar de längst ner i botten Förvånad.

    Valbarometern rekommenderar FP eller MP. Även C, FI, V och M "duger" och får alla lika många poäng.

    Att jag får fram MP och FP som valrekommendation är däremot mindre förvånande.

Svar på tråden Vilket riksdagsparti skulle du rösta på om det var val idag?