• Anonym (.)

    Förälskad i upptagen man

    Jo nu är de så att jag har spanat in en upptagen man, och kan inte få ur han ur skallen.
    Jag vill börja med att säga att jag aldrig skulle göra nåt med han så länge han är upptagen, så vill jag inte hellre sabba en lycklig familj (1 barn) om dom nu är lyckliga..

    Jobbar i en affär så har han varit kund här länge, har hela tiden tänkt att de är jäkligt synd att han är upptagen. Så för några veckor sen träffa jag på han på krogen och vi dansa í massa timmar. Vi gick inte över nån gräns utan "bugga". Vi hade väldigt kul, han sa mycket "så kul när du jobbar" "så snygg" och liknande, så sa han med ångest "men shit, jag har ju tjej, va ska jag göra?!" , fast han försökte aldrig nåt eller så.

    Så efter några dagar leta jag reda på hans nr och smsa för att tacka för dansen, vänskapligt bara. Blev några sms då. Sen har jag inte sett han på flera veckor.
    Så i fredags skrev han att han hade sett mig och så undra han om jag skulle ut på en stadsfest i helgen som va, vilket jag inte skulle. Så skrev jag igår och fråga om de va roligt, blev lite smsande och han tyckte helt klart att vi skulle satsa på nån dans igen, vilket han har skrivit tidigare också.

    Så nu har jag lite dåligt samvete, vill inte slittra nån familj, men allt har varit väldigt "vänskapligt".
    En gemensam kompis tror inte att dom är lyckliga.. så "planen" är att bli vän med han och hoppas att han kommer på att gräset är grönare på andra sidan typ :P
    Men vill ändå inte gå över nån gräns heller!

    Så hur lyckas jag med detta utan att gå över gränsen?? Vill hålla mig på den nivån att jag inte sabbar nåt om dom nu skulle vara lyckliga.

    Och jag vet att jag borde lägga ner helt men men!

  • Svar på tråden Förälskad i upptagen man
  • Anonym (.)

    Jag spelar inte oskyldig, vet att de kanske inte är "rätt"

    Men jag tycker att det är skillnad på att va ute efter att förföra han och sabba deras relation och att försöka få mer kontakt med han, trots baktankar.

    Om dom är lyckliga är de jättebra för dom, och jag backar helt. Jag vill inte förstöra. Han kan säga nej och jag accepterar de.

  • Fool
    Anonym (ärligt) skrev 2014-08-18 19:10:34 följande:
    Det är väl jag som är en hopplös romantiker som tror att ts är en bra tjej som håller vad hon säger och inte överskrider någon gräns. Den som lever får se.

    Synd att du dömmer i förväg bara. Låter ensamt att dra alla över samma kant :(
    Handlar inte om att "döma" och det handlar inte heller om man är en bra eller dålig tjej , jag tror inte man kan döma en människa för att ha fått känslor för någon , dock kan man döma vad personen väljer att göra av sina känslor.

    Det handlar helt enkelt om att vara realistisk och stå för det man gör och vill , TS är långt över känslor hon tar ett steg närmare en liten självlögn åt gången.

    1) Hon tog reda på mannens nummer (det är en handling inte bara känslor)
    2) Hon har tagit kontakt med mannen (ännu ett steg)
    3) Hon flirtar flitigt med manen 
    4) Nu vill hon bli "vän" med mannen för att se vart det leder

    Man behöver inte vara Einstein för att se var TS är på väg och vad hon har för agenda , att hon sen säger sig inte alls vilja inleda något och bara bli "kompisar" spelar ingen större roll , hennes handlingar säger något helt annat.

    Om TS nu skiter i att han är upptagen och kör sitt race ändå så är väl det upp till henne , dock vore det trevligt om hon släppte lite på hyckleriet och började kalla saker vid dess rätta namn.
  • primeprime
    Fool skrev 2014-08-18 22:53:13 följande:

    Handlar inte om att "döma" och det handlar inte heller om man är en bra eller dålig tjej , jag tror inte man kan döma en människa för att ha fått känslor för någon , dock kan man döma vad personen väljer att göra av sina känslor.

    Det handlar helt enkelt om att vara realistisk och stå för det man gör och vill , TS är långt över känslor hon tar ett steg närmare en liten självlögn åt gången.

    1) Hon tog reda på mannens nummer (det är en handling inte bara känslor)

    2) Hon har tagit kontakt med mannen (ännu ett steg)

    3) Hon flirtar flitigt med manen 

    4) Nu vill hon bli "vän" med mannen för att se vart det leder

    Man behöver inte vara Einstein för att se var TS är på väg och vad hon har för agenda , att hon sen säger sig inte alls vilja inleda något och bara bli "kompisar" spelar ingen större roll , hennes handlingar säger något helt annat.

    Om TS nu skiter i att han är upptagen och kör sitt race ändå så är väl det upp till henne , dock vore det trevligt om hon släppte lite på hyckleriet och började kalla saker vid dess rätta namn.


    Usch får ont i magen, för precis som du skriver är det precis som du säger som st gör. Var med om det själv (jag var då den ovetande tjejen som var ihop med ngn som jag planerade att skaffa barn med etc.). "Lider" fortfarande efter sviterna.. TS, om du har nån moral lägger du ned! Vem fan tar reda på någons nummer för att tacka för en dans för att bara vara "vänskaplig". Det är såna som dig som verkligen gör att jag spyr på kvinnor..
  • Anonym (lollo)
    Anonym (?!) skrev 2014-08-18 14:06:04 följande:

    Du vill absolut inte splittra en familj MEN ändå är din "plan" att visa honom att gräset är grönare på andra sidan... Jadu, hur hade du tänkt dig detta sluta..?


  • Anonym (lollo)
    primeprime skrev 2014-08-18 23:06:05 följande:
    Usch får ont i magen, för precis som du skriver är det precis som du säger som st gör. Var med om det själv (jag var då den ovetande tjejen som var ihop med ngn som jag planerade att skaffa barn med etc.). "Lider" fortfarande efter sviterna.. TS, om du har nån moral lägger du ned! Vem fan tar reda på någons nummer för att tacka för en dans för att bara vara "vänskaplig". Det är såna som dig som verkligen gör att jag spyr på kvinnor..
  • Anonym (lollo)
    Fool skrev 2014-08-18 22:53:13 följande:
    Handlar inte om att "döma" och det handlar inte heller om man är en bra eller dålig tjej , jag tror inte man kan döma en människa för att ha fått känslor för någon , dock kan man döma vad personen väljer att göra av sina känslor.

    Det handlar helt enkelt om att vara realistisk och stå för det man gör och vill , TS är långt över känslor hon tar ett steg närmare en liten självlögn åt gången.

    1) Hon tog reda på mannens nummer (det är en handling inte bara känslor)
    2) Hon har tagit kontakt med mannen (ännu ett steg)
    3) Hon flirtar flitigt med manen 
    4) Nu vill hon bli "vän" med mannen för att se vart det leder

    Man behöver inte vara Einstein för att se var TS är på väg och vad hon har för agenda , att hon sen säger sig inte alls vilja inleda något och bara bli "kompisar" spelar ingen större roll , hennes handlingar säger något helt annat.

    Om TS nu skiter i att han är upptagen och kör sitt race ändå så är väl det upp till henne , dock vore det trevligt om hon släppte lite på hyckleriet och började kalla saker vid dess rätta namn.
  • Anonym (Vidrigt!)
    Fool skrev 2014-08-18 22:53:13 följande:
    Handlar inte om att "döma" och det handlar inte heller om man är en bra eller dålig tjej , jag tror inte man kan döma en människa för att ha fått känslor för någon , dock kan man döma vad personen väljer att göra av sina känslor.

    Det handlar helt enkelt om att vara realistisk och stå för det man gör och vill , TS är långt över känslor hon tar ett steg närmare en liten självlögn åt gången.

    1) Hon tog reda på mannens nummer (det är en handling inte bara känslor)
    2) Hon har tagit kontakt med mannen (ännu ett steg)
    3) Hon flirtar flitigt med manen 
    4) Nu vill hon bli "vän" med mannen för att se vart det leder

    Man behöver inte vara Einstein för att se var TS är på väg och vad hon har för agenda , att hon sen säger sig inte alls vilja inleda något och bara bli "kompisar" spelar ingen större roll , hennes handlingar säger något helt annat.

    Om TS nu skiter i att han är upptagen och kör sitt race ändå så är väl det upp till henne , dock vore det trevligt om hon släppte lite på hyckleriet och började kalla saker vid dess rätta namn.
    Precis det här - TS ljuger sej blå i ansiktet och spelar oskyldig. 
    Patetiskt och äckligt. Ska man sikta på att fresta någon till otrohet ska man i alla fall vara ärlig om det. I alla fall inför sejsjälv. Men TS vill verka oskyldig och ren och sen kommer hon svamla om "kärlek" och "känslor" när det i själva verket bara handlar om att det kliar lite i fittan på henne.

    Så nobelt.

    Hur jag vet det?

    Jag var precis lika själv när jag var i yngre 20-årsåldern.
    Det ger mej ingen rätt att döma, jag var lika patetisk själv, men det gör att jag ser igenom TS lögner utan problem.
  • Anonym (.)

    Om de klia i fittan så hade jag hade jag försökt nåt på krogen. Närmat mig på dansgolvet, följt med på "efterfesten" i en stuga vid sjön, där hade de garanterat kunnat hända en hel del som jag hade velat "lura" han.

    Om jag va flickvännen, visst hade jag blivit irriterad på mig då. Men jag känner att jag kan inte hindra tjejer från att ragga på min kille, de är killens uppgift att säga nej.

    Jag hade blivit riktigt förbannad om tjejen inte acceptera ett nej och försökte lura han till att va otrogen, helt klart! Men de är inte de jag vill!

    Jag vill inte sabba nåt för dom, helt ärligt!

    Om dom är lyckliga så förstör jag inget, han säger/visar nej, och jag accepterar de!

  • Fool
    Anonym (.) skrev 2014-08-19 07:42:03 följande:

    Om de klia i fittan så hade jag hade jag försökt nåt på krogen. Närmat mig på dansgolvet, följt med på "efterfesten" i en stuga vid sjön, där hade de garanterat kunnat hända en hel del som jag hade velat "lura" han.

    Om jag va flickvännen, visst hade jag blivit irriterad på mig då. Men jag känner att jag kan inte hindra tjejer från att ragga på min kille, de är killens uppgift att säga nej.

    Jag hade blivit riktigt förbannad om tjejen inte acceptera ett nej och försökte lura han till att va otrogen, helt klart! Men de är inte de jag vill!

    Jag vill inte sabba nåt för dom, helt ärligt!

    Om dom är lyckliga så förstör jag inget, han säger/visar nej, och jag accepterar de!


    TS , får man fråga vad syftet med din tråd är ?

    Du har nu fått ganska många svar och de allra flesta säger ungefär samma saker , ge fan i den där snubben och sluta ljug för dig själv , alt fortsätt svansa efter honom men var vänligt och stå för det.

    Du å andra sidan verkar ju ganska besatt i att du ska ha den här snubben (det du kallar för att bli vänner) till vilket pris som helst. Så vad är du vill få ut av din tråd ? Medhåll ? Ville du få ett kvitto på att det du håller på med är ok så du kan döva ditt samvete ?
Svar på tråden Förälskad i upptagen man