Pco och sköldkörteln
Jag har "vanlig" hypotyreos om är helt infertil på Levaxin. Har tom gjort två IVF utan resultat när jag hade Levaxin. Oförklarligt infertil då alla mina provsvar var SÅÅ bra.
Fick problem och fick efter påtryckning byta till grissköldkörteltabletten Armour Thyroid. Några veckor efter bytet var jag gravid, spontant. Tyvärr utomkvedshavandeskap. Fick byta medicin efter pga leveransproblem och var infertil igen. Bytte tillbaka till Armour efter ett halvår och var återigen gravid efter några veckor. Resultatet av den graviditeten är 3 år om mindre än en månad.
Ville ha syskon och tog ut kopparspiralen i januari i år, i februari var jag gravid igen och har nu ca 11 veckor till BF. Äter fortfarande Armour...
Läkarna hävdar med en dåres envishet att Levaxin är det enda som behövs för att bli gravid, vilket bevisligen inte räckte för mig. Risken är stor att det finns fler som mig och du kanske är en av dem TS. Tyvärr är det inte den lättaste medicin att få utskriven då man måste söka licens för den och läkarna inte tror på medicinen (obs, TROR. Inte mycket till vetenskap här inte). Du får gärna skicka PM till mig om du vill ha hjälp, jag har bla tips på hur licensansökan bör skrivas.