• Jennie1987

Pco och sköldkörteln

Hej på er alla starka tjejer som kämpar!

Tänkte kolla härinne om det finns fler som slåss mot Pco (s) och samtidigt har underfunktion i sköldkörteln (hypotyeros)?

Jag är själv född utan sköldkörtel och har ätit Levaxin i hela mitt liv.
    Har försökt bli gravid med min man i flera år, utan framgång.
    Jag tror ju såklart att alla kroppens hormoner hänger ihop, och väntar nu på att endokrinologin ska höra av sig och förhoppningsvis få en tid till dem och få ordentlig hjälp.

Jag äter LCHF, som min gyn har rekommenderat, och då mår jag så bra som jag vet att jag kan må. Viktnedgången är ett stort plus!

Finns det flera som jag? Som har problem med sköldkörtel och dessutom mensrubbningar/ägglossningsproblem?

• Svar på tråden Pco och sköldkörteln
  • engsan

Hur går det theresan och gweny?

Idag har jag vart på vul.en äggblåsa på 14 mm och en på 20. Så ägglossning inom en vecka beroende på vilken som släpper.

Blir det inget denna gång så blir det det en månads uppehåll innan nästa försök med pergotime.

Kommer i alla fall inte behöva göra vul nästa kur efter uppehållet då hon hon sa att jag inte verkar bli överstimulerad. Håll tummarna nu att det går vägen. Så less på detta!

• Gweny

Engsan>> låter lovande med äggen för dig! Här står det still. Bim om en vecka. Som du säger, hoppas verkligen nu!!

• Theresan
    engsan skrev 2014-11-06 15:20:59 följande:

Hur går det theresan och gweny?

Idag har jag vart på vul.en äggblåsa på 14 mm och en på 20. Så ägglossning inom en vecka beroende på vilken som släpper.

Blir det inget denna gång så blir det det en månads uppehåll innan nästa försök med pergotime.

Kommer i alla fall inte behöva göra vul nästa kur efter uppehållet då hon hon sa att jag inte verkar bli överstimulerad. Håll tummarna nu att det går vägen. Så less på detta!

Hoppas att den på 20 släpper inom kort, testar du med ältester? 

Håller tummarna för er båda!

Jag går in i vecka sex idag, är dock lite orolig för den där träningsvärken jag hade under vecka 5 har avtagit. Vet att det inte behöver betyda något, men jag blir orolig ändå.

På onsdag ska jag på vul.
  • Gweny
    Theresan skrev 2014-11-06 20:07:03 följande:

Jag går in i vecka sex idag, är dock lite orolig för den där träningsvärken jag hade under vecka 5 har avtagit. Vet att det inte behöver betyda något, men jag blir orolig ändå.

Spännande med vul, kommer se bra ut ska du se.
  • engsan
    Theresan skrev 2014-11-06 20:07:03 följande:

Av någon anledning trodde hon att det var den blåsan som var 14 som det skulle bli något av. Men hon vågade inte säga säkert. Jag har börjat testa äl i dag och provar över helgen så får vi se om det visar något.

Jag förstår din oro. 'Tecken' vill man ju inte ska avta efter det vi vart med om.

Men jag tror och hoppas att det går riktigt bra för dig nu. Väntar med spänning på onsdag och höra hur ddt gått! =)
  • engsan

Har kört äl tester i helg.

Testade torsdag och fredag och inget utslag.

Inte heller lördag morgon. Men på lördagkväll fick jag maximalt utslag. (Fick aldrig något med hög fertilitet men det kan vist hoppa över det enligt CB).

Vi fick till det på fredag kväll och lördag morgon. Hade vela sprida ut det lite typ fredag kväll och söndag och sen måndag eller tisdag. Men som vanligt så kröp pressen på och det blev inget igår så får väll vara nöjd att det blev tidigare. Ska försöka få till det ikväll försäkerhets skull. Fy för denna press!

Men när jag fick utslag på lördag borde det väll blivit äl av den blåsan som var 20 mm i torsdags eller?

Den på 14 borde väll inte visat redan då? Hoppas vi lyckats få till det nu. Annars blir det uppehåll framåt jul.

Theresan-Lycka till på vulet på onsdag. Vilken tid ska du dit?

Väntar med spänning! =)

Gweny- när ska du testa?=)

• Gweny

Jag testade idag, så blankt det kan bli. Inget som tyder på det heller. moler i magen och har lite pms-humör, så är ren kall fakta tyvärr. bara invänta mensen. känner mig både arg och besviken. Hur ska man orka vidare. Bara 5 månader kvar att hinna få 2015, ska det gå ännu ett år förbi som vi inte får.

väntar på att min läkare ska ringa, fick bekräftat att sekreteraren sagt till henne. se vad som händer nu.

• engsan
    Gweny skrev 2014-11-10 14:45:27 följande:

Jag testade idag, så blankt det kan bli. Inget som tyder på det heller. moler i magen och har lite pms-humör, så är ren kall fakta tyvärr. bara invänta mensen. känner mig både arg och besviken. Hur ska man orka vidare. Bara 5 månader kvar att hinna få 2015, ska det gå ännu ett år förbi som vi inte får.

väntar på att min läkare ska ringa, fick bekräftat att sekreteraren sagt till henne. se vad som händer nu.

Såååå tråkigt! Finns ju inget man kan säga som gör det bättre eller lättare.

Men några dagar kvar till bim för dig va?

Ja det är då så surt att vi inte kan få lyckas!

Jag vet inte hur man går vidare men antar att man bara måste det. Känns var och varannan dag att jag inte vill gå upp ur sängen utan bara stanna kvar och dra täcket över huvudet och tycka synd om mig själv. Sen kommer man igång igen för att ta ny kur och så misslyckas det igen och mattan rycks bort under fötterna,plattfall igen! Igen och igen igen!!!!!!vänta och vänta!!! Ibland funderar jag på att ringa en psykolog för att se om det går att vända den negativa inställningen jag intagit. Kan man lyckas bli gravid när man inte själv 'tror' på det?

Usch villet neggo inlägg men det är så här det känns.
  • Theresan
    Gweny skrev 2014-11-10 14:45:27 följande:

Usch vad tråkigt, när har du BIM?

Livet är så orättvist ...
  • Gweny

Nu i veckan är BIM, har en ganska oregelbunden cykel. Min läkare ringde upp iallafall i em, hon är alltid så snabb, jätteskönt.

Hon sa att jag ska höra av mig när mensen är igång och då ska vi boka tid för spolningen, sen skickar hon remiss för IVF på Sahlgrenska. Blev väldigt nervös när hon sa det, men då kommer vi iallafall stå i kön och förhoppningvis kanske få lyckas själva innan dess!

Svar på tråden Pco och sköldkörteln