• Emmlupp

    Hur blir jag flickvänsmaterial?

    Hej! Är en 25-årig tjej som håller på att bli knäpp av att förstå varför jag inte får relationer att bli mer långvariga. Har varit singel nu i 4 år och innan dess hade jag ett flerårigt förhållande och var sambo. Efter det förhållandet har jag endast varit nära att det ens ska kunna leda någon mer stans än dejting vid 2 tillfällen. Båda gångerna blev jag avvisad av killarna. Sedan senaste gången jag blev avvisad nu för några månader sen har jag inte ens kunnat ta mig vidare till att träffa de killar jag träffat mer än några enstaka gånger.

    Jag är en tjej som ser bra ut, har båda fötterna på jorden, omtänksam och som är driven. Men ändå blir det aldrig något mer. Vad gör jag för fel? Varför är jag inte "flickvänsmaterial"? För verkar inte ens som killar ser mig på det viset.. :(
    Tacksam för era svar!

  • Svar på tråden Hur blir jag flickvänsmaterial?
  • Johan70

    Förmodligen finns det två huvudsakliga skäl:

    Antingen uppfattas du som sval och då mer som kompismaterial om ens det.

    Det andra alternativet är att du uppfattas som för mycket *på*, och då uppfattas du som desperat, vilket kan kännas jobbigt för mannen som vill lära känna dig först.

    Det bästa måste vara att vara någonstans mitt emellan de där två ytterligheterna. Det är svårt, men du måste nog försöka fundera igenom hur du bemöter männen. Hur ser de dig?

  • MEE83

    Att jaga ett förhållande är nog lite fel inställning. Många förhållanden växer fram över en lite längre tidsperiod.

    Sedan behöver det ju inte vara ditt fel, du kanske träffar killar som är i fel fas av livet och som inte är så intresserade av att ha ett seriöst förhållande... med rätt person kan det förstås ändras, men om du går fram för fort så blir det kanske så att dom springer för livet, då spelar det ingen roll om du är en snygging med en skön personlighet- Då är du at best ett ligg och i värsta fall ett "psykopatiskt" ligg.

  • dfuoih

    Var dig själv och kör på med vardagen och försök att träffa nytt folk lite då o då. Via bekanta, fester eller i värsta fall ute på krogen. Förr eller senare träffar du någon.

  • Nattugghla

    Spela hjälplös? Det var nog det dummaste förslaget på något jag hört idag... 
    Finns inget osexigare än en hjälplös kvinna...

    Mitt tips är sluta leta förhållande och börja lev så kommer resten av sig själv så småningom :)

  • Emmask

    Jag tror inte på myten att personer är eller inte är flickvänsmaterial eller pojkvänsmaterial. Det handlar istället om personkemi, dvs hur nu funkar ihop. Funkar man ihop vill man tillbringa mer tid med varandra och blir ihop.

    Om det bara handlade om att uppfylla vissa krav på en god flickvän så skulle du ju hitta _nån_, inte _rätt_ person. Dessutom vill FU väl ha nån som vill ha dig, så du slipper förställa dig varje dag i hela ert förhållande?

  • Emmask

    Och mitt viktigaste tips är att sätta dog själv i nya situationer. Det är enkel matte. Ju mer du rör dig utanför dina bekväma kretsar, desto fler kommer du prata med och desto större chans att just han dyker upp.

  • eline08

    Sluta med dessa funderingar, du har inte tid med det! Ägna din dyrbara tid åt saker som gör dig lycklig. Angående män så har du bara inte träffat rätt man, så enkelt är det. Dejtingbranchen är överfyllda av budskap att vi är eller gör något fel om vi inte har någon vid vår sida, detta är naturligtvis bara ytterligare ett sätt att mjölka oss på våra sparkonton. 
    Byt fokus! Allt ordnar sig. 

  • eline08

    Hur kan du ens använda ordet "flickvänsmaterial", än mer applicera det på dig själv? 

    Du har som tidigare nämnts inte alls tid med detta, alla människor är värdiga kärlek och om du önskar dig mer av den varan så börjar du med att behandla dig själv kärleksfullt. Och den behandlingen innefattar inte nedvärderande funderingar av detta slag. 

    Lev livet, älska, njut!  Ibland passerar det män, då var det trevligt att träffas! Ibland stannar någon och inleder ett samtal, och vissa samtal blir livslånga, andra inte. 

Svar på tråden Hur blir jag flickvänsmaterial?