• Anonym (Kaffedraken)

    Tullavgift?

     


    Nu är det så att jag hjälper min svärmor att beställa pärlor på ebay så hon kan pysselipyssla med sina armband hon gör..Glad
    Hon gör ju väldigt mycket armband och därav går det åt vääääääldigt mycket pärlor.
    Vi beställer pärlor lite från över allt i världen men det blir väl mest hong kong och kina. 


    Nu är det så att hennes väninna också gör en del armband, och hon fick glatt betala tullavgift sist hon beställde !!!
    Nu undrar såklart jag och svärmor vad som krävs för att behöva betala tullavgift? eller varför man får göra det??
    Vi betalar ju korrekt summa på ebay. Nu är vi mer eller mindre oroliga att vi kanske glömt betalat extra avgifter, så som kanske ja tullavgift?Oskyldig


    Eller är vi helt ute och cyklar och kan fortsätta köpa våra pärlor glatt?? Drömmer

  • Svar på tråden Tullavgift?
  • Anonym (Kaffedraken)

    Egentligen ska allt som importeras till Sverige (utanför EU) betala tullavgift, när det överstiger ett visst värde...

    Jag beställer väldigt mycket saker från ebay, både England, kina, Usa och ungefär ett paket på 50 har fastnat i tullen, och en avgift + 100kr för postens hantering har tagits ut, dock är det en minimal summa, så man tjänar fortfarande på att beställa från utlandet mot att handla i Sverige..

    Du betalar din summa för din vara på ebay plus frakt, men om paketet fastnar i tullens kontroll (när dom kollar paketet och registrerar vad som kommit in i landet)
    så kan tull+moms ta ut för varans värde...

    Läs mera här ...

    http://www.tullverket.se/innehallao/i/internethandelfranettlandutanforeu/internethandelfranettlandutanforeu.4.4ab1598c11632f3ba9280005754.html

  • Anonym (Kaffedraken)

    Så det är bara fortsätta och shoppa och se glada ut...

    skulle ni får hem en avi med belopp att betala, så betalas detta
    när paketet hämtas ut, därmed har ni åkt på tullavgift...:)

    Keep on shopping!

Svar på tråden Tullavgift?