• trolls

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.
    Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)
    Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)
    ?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
  • Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
  • Fruhs

Åh tack för att du frågar! De gick jätte bra! De va en lugn bebis som låg där! Speciellt om man jämnför med store bror som är idag 1 år och tre månader! Hon sa också att min livmoder låg i bakreväggen, vet någon vad de betyder?

• Sommarsnö
    Fruhs skrev 2014-09-25 15:51:26 följande:

Åh tack för att du frågar! De gick jätte bra! De va en lugn bebis som låg där! Speciellt om man jämnför med store bror som är idag 1 år och tre månader! Hon sa också att min livmoder låg i bakreväggen, vet någon vad de betyder?

Grattis, så fint! Kan det betyda att du har en bakåtvinklad livmoder? En normalvariant och inget konstigt isåfall, jag har själv det.
  • mandalii
    Bell13 skrev 2014-09-25 15:48:13 följande:
    25 % är en bra rabatt tänkte handla för en femhundring och sedan mer när vi gjort rul och vet vilket kön vi har på barnet.

Deras storlekar är små så köp inte det minsta :)
    Åh jag kunde inte låta bli, köpte två bodies och två mössor : ) Kanske lite tidigt, men skit samma! Tack för tipset!
  • mandalii

Köpte även lite mammakläder idag eftersom jag känner att byxor osv börjar sitta lite trångt, även om jag inte har någon direkt mage att tala om. Men det känns som att den är på G, så bra att förbereda sig. Hittade en hel del fint på H&M online faktiskt.

• mandalii

Vilken sötnos! Den breder ut sig ordentligt, ligger raklång, sött : )
  • silverfirren

Grattis och va kul att allt såg bra ut! Menade hon inte att moderkakan låg i bakreväggen av livmodern?
  • Bell13

php07F4Pj68089.jpg

Tror det är bra med livmoder i bakvägg. Ligger den i framvägg kan det bli komplikationer.
  • Bell13
    Bell13 skrev 2014-09-25 17:55:55 följande:
    Tror det är bra med livmoder i bakvägg. Ligger den i framvägg kan det bli komplikationer.
    Var för snabb. Läste moderkaka och inte livmoder. Glöm mitt svar ovan :)
  • Sommarsnö

Har ni fler tips på babysidor på nätet där man kan handla kläder? Lite nytt såhär med första barnet så jag har ingen koll alls.

• Elbea
    Bell13 skrev 2014-09-25 13:09:28 följande:

Hur många har börjat med mammakläder? Insåg igår att det är dags för mig. Får inte på mig mina vanliga kläder längre. Har ingen midja längre utan är helt fyrkantig. Beställde ett par gravidtights från hm i skinn (imitation), ett par jeans från glammom med resår på sidorna istället för tygkondomen runt om. Tänkte se om de funkar och räcker till.

Skulle behöva nya skor då mina fötter börjar svälla. Tycker det mesta i butikerna är fult och omodernt. Skulle vilja ha tips på fina klänningar, är det nån som vet? Klänningar att ha till vardags alltså, långa eller korta spelar ingen roll.0

exakt så för mig med, helt fyrkantig . Ingen Bebismage men svullen och oformlig och alla kläder är obekväma. Ska skaffa gravidtajts så snart jag orkar, finns ingen anledning att gå runt och vara obekväm! Jag är bara i v 11 men det är tredje barnet. Dessutom gör åtsittande kläder illamåendet värre.
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)