• trolls

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.
    Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)
    Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)
    ?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
  • Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
  • Bell13
    FCet skrev 2014-09-02 00:22:48 följande:

Hej alla blivande mammor!!

Jag har nu i v 8 (7+4) har redan gått upp 4kg.

Hur mycket har ni gått upp.

Tycker själv att det är alldeles för mycket!

Jag är i v 10 och har gått upp 2,5 kg och tycker att det är rätt ok. Kommer i mina vanliga kläder men det är nog bara en tidsfråga innan det blir tights och långa stickade tröjor här
  • Bell13
    Josephine92 skrev 2014-09-01 22:27:18 följande:

Fick se ett väldigt piggt litet hjärta på vul idag 16 mm. Är i v 9 (8+2). Underbart att få se att det faktiskt är något där och så häftigt att se hjärtat slå så Tydligt och snabbt <3

Grattis till det :) jag var också på ul när jag var i v 9 8+2 och min lilla böna var 17.3 mm långt :) nästa ul blir kub och jag längtar dit. Ska bli roligt att se hur fostret utvecklats.
  • Anonym

Jag vill tipsa om att strunta i vågen så mkt man kan. Vadspelar det för roll om man går upp eller ner några kg? Så länge inte bm är orolig så försök strunta i vikten! Om man nu inte njuter av att väga sig förstås

• Anonym

Så! Går in i vecka 10 idag (trodde det var imorgon men inte då! Jag som haft fel inställning på appen) och har precis pratat med min bm. Ska ha fått lergigan och en annan typ av tablett utskrivet. Hämtas ikväll när sambon kommer hem på jobbet! Hoppas hoppas dom hjälper mig bli människa igen.. 
    Inte alltför lycklig just nu då detta förbannade illamående och fruktansvärda kräkningar gjort att jag missat uppropet på min drömutbildning jag blev antagen till. Har en chans till imorgon annars blir jag av med platsen.. Håll tummarna. 

• Ice
    Anonym skrev 2014-09-02 12:22:25 följande:

Så! Går in i vecka 10 idag (trodde det var imorgon men inte då! Jag som haft fel inställning på appen) och har precis pratat med min bm. Ska ha fått lergigan och en annan typ av tablett utskrivet. Hämtas ikväll när sambon kommer hem på jobbet! Hoppas hoppas dom hjälper mig bli människa igen.. 
    Inte alltför lycklig just nu då detta förbannade illamående och fruktansvärda kräkningar gjort att jag missat uppropet på min drömutbildning jag blev antagen till. Har en chans till imorgon annars blir jag av med platsen.. Håll tummarna. 

Attans! Hur kan jag alltid vara så snabb så jag skickar mina inlägg som anonym. Nä, skärpning nu. Ber så hemskt mycket om ursäkt alla! 
  • Mammis2011och2015

9+1! Känns skönt! Vecka tio påbörjad! Jag är så jävla trött! Parkerade just bilen (jobbar i hemsjukvården) och sov en stund innan jag hick till min patient. Helt sjukt! Sover 10 timmar/natt och kan inte hålla ögonen öppna tills lunch ens ^^

Längtar en aning efter spökveckir och energi

• agirlnamedbill
    Mammis2011och2015 skrev 2014-09-02 12:42:05 följande:

9+1! Känns skönt! Vecka tio påbörjad! Jag är så jävla trött! Parkerade just bilen (jobbar i hemsjukvården) och sov en stund innan jag hick till min patient. Helt sjukt! Sover 10 timmar/natt och kan inte hålla ögonen öppna tills lunch ens ^^

Längtar en aning efter spökveckir och energi

Samma här! Den här natten fick jag sova 19 till 8 så första gången på länge som jag faktiskt känner mig utvilad på riktigt.
  • madde10

Samma här! Längtar verkligen tills det går över. Det plus illamåendet är jättejobbigt. Längtar verkligen tilla den här perioden är äver.

Kl 15 ska jag på inskrivning, längtar :)quote=73915172][quote-nick]Mammis2011och2015 skrev 2014-09-02 12:42:05 följande:[/quote-nick]9+1! Känns skönt! Vecka tio påbörjad! Jag är så jävla trött! Parkerade just bilen (jobbar i hemsjukvården) och sov en stund innan jag hick till min patient. Helt sjukt! Sover 10 timmar/natt och kan inte hålla ögonen öppna tills lunch ens ^^

Längtar en aning efter spökveckir och energi[/quote]

• Fr1da
    Madelen b skrev 2014-09-02 14:28:17 följande:

Ni som varit på vul, vilken veckar såg ni hjärtat?

Såg ett tickande när jag var i v 6+2. Nu v 9+6 och inskrivning imorgon. Tjoho! :)
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)