• trolls

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.
    Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)
    Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)
    ?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
  • Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
  • mandalii
    Jozsan skrev 2015-01-26 10:44:38 följande:

Hej på er alla gravida!

Hur känner ni i kroppen just nu? Jag har fått foglossning, kan knappt gå dådet gör så ont och vid minsta ansträngning får jag sammandragningar. Men, nu är det 'bara' tre månader kvar :)

Hur länge tänker ni arbeta innan bf?

Jag kommer att gå vecka 38 om jag mår tillräckligt bra förstås.
  • BigMami
    mandalii skrev 2015-01-26 12:02:07 följande:

Det låter ju toppen med en gallerfilt! Men hur gör man med spjälsängsskydd, ska ni andra ha det? Finns det något negativt med det?

Jag tycker det är självklart med spjälskydd så de små inte fastnar med sina armar och ben mellan spjälorna...
  • ullin
    Freje skrev 2015-01-26 10:01:52 följande:
    Vilket fint babynest! Jag är så avundsjuk, då jag önskar jag kunde sy själv. Men jag är helt hopplös på att sy.
    Tack snälla. Jag tog in syrran och två systerdöttrar till hjälp. Ensam hade det nog inte gått lika bra. :) Så det är ett tips om du bestämmer dig för att göra slag i saken. :)
  • mandalii
    BigMami skrev 2015-01-26 12:09:04 följande:

Jag tycker det är självklart med spjälskydd så de små inte fastnar med sina armar och ben mellan spjälorna...

Jag förstår, men gäller det även om man har en bredside crib, den är ju bara till de första månaderna sedan köper vi en ordentlig stor spjälsäng.
  • BigMami
    mandalii skrev 2015-01-26 18:20:40 följande:

Jag förstår, men gäller det även om man har en bredside crib, den är ju bara till de första månaderna sedan köper vi en ordentlig stor spjälsäng.

Jag skulle nog ha haft det i alla fall om det är spjälor på sängen.
  • BigMami

Jag skulle nog ha haft det i alla fall om det är spjälor på sängen.
  • Madelen b
    Man har ju de även till vagga så jag hade oxå haft såjälsängsskydd!
  • nicopico

Ni som har foglossningar, testa gravidyoga! Hitta några få, men bra övningar som inte gör ont. Jag försöker att göra 2 övningar varje morgon/kväll och det har hjälpt mig jättemycket. Sitt inte på hårda stolar, och undvik att böja er är mina tips :)

• Öholm

Hej på er alla gravida!

Hur känner ni i kroppen just nu? Jag har fått foglossning, kan knappt gå dådet gör så ont och vid minsta ansträngning får jag sammandragningar. Men, nu är det 'bara' tre månader kvar :)

Min plan är att jobba till 10 dagar före bf eftersom det passar bäst med mitt jobb. Hoppas på att planen går att genomföra . Just nu fungerar det faktiskt bättre för fogarna när jag jobbar än när jag är ledig. På jobbet sitter jag stilla ytterst lite och det är när jag suttit i ca en halvtimme eller mer som fogarna börjar göra ont. På väg till och från jobbet sitter jag i 30 min och då gör det ont när jag börjar gå. När jag är ledig blir det mer stillasittande vilket inte är så skönt.
  • Madelen b

Hej på er alla gravida!

Jag går hem 21 feb! Fogarna är till och från, men gör ondast efter långa arbetspass!

Ska bli skönt att få vara hemma 2 mån. Innan bebis kommer!
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)