En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Hej på er alla gravida!
Hur känner ni i kroppen just nu? Jag har fått foglossning, kan knappt gå dådet gör så ont och vid minsta ansträngning får jag sammandragningar. Men, nu är det 'bara' tre månader kvar :)
Hur länge tänker ni arbeta innan bf?
Det låter ju toppen med en gallerfilt! Men hur gör man med spjälsängsskydd, ska ni andra ha det? Finns det något negativt med det?
Jag tycker det är självklart med spjälskydd så de små inte fastnar med sina armar och ben mellan spjälorna...
Jag förstår, men gäller det även om man har en bredside crib, den är ju bara till de första månaderna sedan köper vi en ordentlig stor spjälsäng.
Jag förstår, men gäller det även om man har en bredside crib, den är ju bara till de första månaderna sedan köper vi en ordentlig stor spjälsäng.
Ni som har foglossningar, testa gravidyoga! Hitta några få, men bra övningar som inte gör ont. Jag försöker att göra 2 övningar varje morgon/kväll och det har hjälpt mig jättemycket. Sitt inte på hårda stolar, och undvik att böja er är mina tips :)
Hej på er alla gravida!
Hur känner ni i kroppen just nu? Jag har fått foglossning, kan knappt gå dådet gör så ont och vid minsta ansträngning får jag sammandragningar. Men, nu är det 'bara' tre månader kvar :)
Hej på er alla gravida!