• Hallonpuffen1

Vita, tjocka flytningar

Hej!
    För 8 dagar sedan hade jag äl och har sedan dess haft små stickningar i äggstocken och i livmodern. Jag kände även av ett stort hugg i livmodern alldeles nyss och undrar om det var ägget som fäste? Jag har också haft rikligt med vita och tjocka flytningar. Har läst lite omkring att man kan få dessa flytningar då man är gravid men också då man inte är det. Vad tror ni? Jag har en stark känsla om att det faktiskt är en liten bebis på g i magen :) Skulle villa testa men är rädd att det är alldeles för tidigt. Min mens borde komma runt den 3.9 men hoppas såklart att den uteblir! Men min egentliga fråga är vad dessa flytningar är så skulle vara tacksam för svar :)

Kram!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-08-28 15:26
    Någon som vet vad tjocka, vita flytningar kan bero på??

• Svar på tråden Vita, tjocka flytningar
  • Sale

Kanske inte det du vill höra men det kan vara svamp.

Och när ägget fäster känner du inte men du kan ha en liten blödning då.

• Hallonpuffen1

Ja det kan vara svamp hos en del men jag tror faktiskt att jag inte har det. Det kliar inte eller svider inte osv. Dock så har jag mindre av det där flytningarna nu så :) Jag tror faktiskt att jag kände då ägget fäste. Det kändes som ett hugg som varade i ett par sekunder men jag har inte fått en nidblödning. Det är så olika hos alla.

• Sale

Svamp behöver inte klia och svida, man kan ha det i alla fall tyvärr. :(

• Hallonpuffen1

Hmmh okej :( borde kolla upp det men som sagt så har det där flytningarna minskat. Vissa perioder har jag rikligare och tjockare och sedan går det över.

• Bingbangbong

När jag har haft svampinfektion så har flytningarna varit väldigt annorlunda. Trådiga och väldigt elastiska. De har dessutom klibbat fast i vecken man har i slidan och skapat irritation. När jag någon gång drog bort dessa flytningar med fingret blev det en klump, lite likt smör i konsistensen.

Tänkte bara om du ofta har dessa flytningar du har nu behöver det inte vara svamp, min erfarenhet är att man märker tydligt på flytningarna att det är något galet.

• Sale

Jag har också haft "riktig" svamp då flytningar är typ som keso men sist jag var hos gynekologen så påpekade hon att jag har lite svamp men att det är inget farligt så länge det inte kliar eller är ett problem för mig. Det enda jag hade/har (osäker på om det är kvar) var vita flytningar.

Svar på tråden Vita, tjocka flytningar