• Anonym (tveks­am)
    Äldre 31 Aug 02:07
    1119 visningar
    2 svar
    2
    1119

    Självförtroendet försvann helt!

    Hej!

    För snart fem månader sedan kom mitt älskade barn till världen. Jag är verkligen världens lyckligaste mamma. Mitt barn förändrade hela min värld och gav mig en oförklarlig livskänsla. Aldrig varit såhär lycklig i hela mitt liv. Mitt barn än det bästa jag vet!

    Men jag som kvinna, har försvunnit en del.
    Jag hade väl inte direkt något toppen självförtroende innan graviditeten heller, men så mycket som jag tvekar på mig själv nu, har jag nog aldrig gjort tidigare. Jag pratar inte om mig som person/mamma, utan min kropp. Jag vågar helt enkelt inte ha sex. Är rädd att jag skall vara för slapp, eller att min kropp helt enkelt är osexig.
    Jag är verkligen suuuuper tacksam för att jag fått föda detta underbara mirakel till världen och det var 110 % värt det, men jag ser min kropp som om den vore 70 år.. jag är 27!

    Känner någon igen sig?
    Vad kan man göra för att "hitta sig själv" igen?
    Och vad för mer övningar kan man göra, än knipövningar?
    Kommer min "muff" någonsin bli som den var förr? Alltså, kommer den här "stora" känslan försvinna?
    Gör knipövningar regelbundet!

    Jag vill verkligen kunna känna mig som en snygg morsa. Och dessutom attraktiv.
    Vill inte känna att mitt sexliv är helt gone för att jag känner mig för slapp och osexig! :(

  • Svar på tråden Självförtroendet försvann helt!
  • Anonym (tveks­am) Trådstartaren
    Äldre 31 Aug 10:53
    #1

    Finns massor av nyblivna mammor, inte en enda känner igen sig! :(

  • Anonym (förän­drad)
    Äldre 31 Aug 11:30
    #2

    Känner igen mig att kroppen är förändrad och man känner sig inte som förut.

    Men jag ser det som att DET är normalt. Jag tycker snarare att samhället är skevt där kvinnor jämt ska vara så sexiga! Den pressen är den jobbiga. 

    De flesta är inte i sin bästa form efter förlossningen, det får ta sin tid känner jag. Förväntar sig din sambo att du ska vara perfekt? Jag skäms inte alls inför min sambo, han tänder på mig precis som förr. Däremot har det vart väldigt svårt att ha sex pga att jag har så extremt torra slemhinnor (beror på amningen tror jag). Det är frustrerande, gör så jäkla ont att ens prova :( Så har inte direkt känt mig slapp, snarare känslan som när man var oskuld och hade sex första gången. Men det är klart, underlivet är förändrat, jag har ett ärr i mellangården tex efter att ha blivit sydd och känns väl inte så kul att inte känna igen sin kropp. 

    Kan du prata om det med sambon? Han förstår säkert :) 

Svar på tråden Självförtroendet försvann helt!