• Äldre 31 Aug 19:04
    13547 visningar
    30 svar
    30
    13547

    Barnbesked från Polen?

    Hej alla:)
    Jag och min man väntar bb från Polen. Vi har stått i Polenkön i ca 7mån nu:) Vi längtar varje dag men vet att när vi går o lägger oss så är vi en dag närmare vår lilla ängel:)
    Är lite nyfiken på vilken köplats ni hade när ni fick bb? De säger ju att det inte är någon strikt köordning då familjerna passar olika in på de myndigheter som finns.
    Kram
    Blivande Polenmamma

  • Svar på tråden Barnbesked från Polen?
  • Äldre 1 Sep 15:23
    #1

    Jag tror att vi hade "köplats" nr 2 när vi fick barnbeskedet och vi passade in på 2 av 3 myndigheter i Polen. Vi hade medgivande 0-3 år och fick en flicka som nyss fyllt 3 år. Vi hade väntat i 9,5 mån innan telefonsamtalet kom!

    Vet du vilken köplats ni har?

  • Äldre 2 Sep 07:16
    #2

    Hej!

    Tack för ditt svar:) det känns som om många som skriver här har en väntetid på bb på ca 1år. Vilket känns superbra! Vi har som sagt köat i 7mån o står på plats 11. O det händer inget i Polen för tillfället:( så känns som om det kommer bli en lång väntan för oss:(

    Men intressant att se vilken plats ni där ute låg på:)

  • Äldre 11 Sep 22:29
    #3

    Hej!
    Vi väntar också bb. Vi har köat sedan maj 2014 till Polen. Har inte fått något köplatsnr. Har fått en känsla av att det är lite långsamt där just nu om man följer nyheterna om bb.
    Vi håller tummarna att det går fort!

  • Äldre 14 Sep 19:38
    #4

    Hej fröken3????

    Roligt med ännu en blivande mamma:) ja det känns som om det är lite segt. Jag pratade med BFA i veckan o fick svaret att allt rullar på som det ska. Men hoppas att det släpper lite med bb nu under hösten.

    Vad har ni för medgivande? Vi har medgivande 0-36mån, samt syskonmedgivande 0-5år. Vi låg på plats 15 när vi började köa o ligger nu på plats 10.

  • Äldre 19 Sep 16:19
    #5

    Hej igen!
    Varit i kontakt med BFA och fick beskedet att vi är familj nr 16 som skickat ansökningar till landet. Frågade också om väntetiden. Svaret kan de ju aldrig ge fast man vill veta. Hon sa mellan 1-2år samtidigt kan det bli tidigare än 1år eller senare än 2 år. Så frustrerande att inte veta. Tycker det är svårt att veta när man ska säg till arbetsgivaren.

  • Äldre 19 Sep 21:17
    #6

    Fröken3 ja jag håller med dig. Min chef vet om att vi ska adoptera, men jag har inte berättat om vad som händer när vi får besked.

    Ja detta med väntetiden, usch denna väntan! Man kan bara hålla tummarna för att man har lite tur att det går fort:)

    Hur ser er situation ut med medgivande o i vilka köer i Polen passar ni in på?

  • Äldre 21 Sep 19:15
    #7

    AnnaLo: vi passar två av tre myndigheter. Hur ser det ut för er?Jag känner att jag inte kan lita på min nya chef så jag försöker vänta med att berätta så länge jag kan.
    Vi håller nu på med att förnya vårt medgivande med allt vad det innebär.

  • Äldre 22 Sep 21:29
    #8

    Fröken3 vi passar oxå bara in på två myndigheter då vi inte varit gifta i 3år. Har varit det i juni nästa år:) jag hoppas att detta inte gör att vi måste vänta extra länge.

    Usch ja vi måste oxå snart förnya vårt medgivande:(

  • Äldre 29 Sep 22:46
    #9

    Vi fick samma handläggare som tidigare på socialförvaltningen och det kändes bra på första mötet. Hon var påläst om oss och ställde bra frågor. Ska träffas om tre veckor hemma hos oss. Så behöver göra iordning det tänkta barnrummet lite;)

  • Äldre 30 Sep 19:27
    #10

    Okej är det lika omfattande som första gången? Behöver ni fixa barnrummet? Varför då? Inte så lätt då man inte vet om barnet är 1år eller 4år ju:)

Svar på tråden Barnbesked från Polen?