• Anonym (Ett par i desperat behov av tips!)

    Torr förhud, som leder till sprickor.

    Hallå alla medmänniskor!

    Killen i förhållandet har torr och sprucken förhud, vilket leder till att vi inte kan ha något vanligt fungerande sexliv.
    Vi har haft mycket mycket sex innan men nu har de liksom blivit sprickor runt heeela förhuden så de går knappt att dra tillbaka den, gör så fruktansvärt ont.

    Vad kan de vara?
    Några krämer man kan testa, som är receptfria?

    Tacksamma för svar ????

  • Svar på tråden Torr förhud, som leder till sprickor.
  • Anonym (:))

    Det hade min kille problem med ett tag också. För honom hjälpte de att bara smörja in sig och att vi använde mer glidmedel :)

  • Anonym (Ett par i desperat behov av tips!)
    Anonym (:)) skrev 2014-08-31 21:01:20 följande:

    Det hade min kille problem med ett tag också. För honom hjälpte de att bara smörja in sig och att vi använde mer glidmedel :)


    Vad smörjde han in sig med ?:)
  • Anonym (mimmi)

    Förhuden är mycket känslig och blir lätt uttorkad av för mycket tvål och vatten. Det är således viktigt att inte tvätta sig för mycket och att ist för tvål gärna använda olja.
    Man kan efter tvätt smörja med en fet oparfymerad kräm.

    Om detta inte är tillräckligt kan man smörja med en svag kortisonkräm morgon och kväll 1 vecka.

    Allt går att köpa receptfritt på apoteket. 

  • Anonym (x)

    Först och främst bör han gå och kolla så att han inte har drabbats av svamp. Det är ovanligt att män får det, men det händer.

    Sedan skall han förstås se till att inte tvätta med tvål, utan att använda en mild olja när han behöver göra rent. inga parfymerade produukter hos någon av er.

    Jag rekommenderar ACOs intim-serie. Cremen är lugnande och lindrande när slemhirrorna är irriterade.

    www.apotea.se/sok/

  • Anonym (90bfac35@opayq.com)
    Anonym (mimmi) skrev 2014-08-31 21:04:30 följande:

    Förhuden är mycket känslig och blir lätt uttorkad av för mycket tvål och vatten. Det är således viktigt att inte tvätta sig för mycket och att ist för tvål gärna använda olja.
    Man kan efter tvätt smörja med en fet oparfymerad kräm.

    Om detta inte är tillräckligt kan man smörja med en svag kortisonkräm morgon och kväll 1 vecka.

    Allt går att köpa receptfritt på apoteket. 


    Undvik kortisonkräm! Detta är ett last resort när man har balantit.
  • Anonym (90bfac35@opayq.com)
    Anonym (x) skrev 2014-08-31 21:06:18 följande:

    Först och främst bör han gå och kolla så att han inte har drabbats av svamp. Det är ovanligt att män får det, men det händer.


    Det är inte svamp och om det ändå vore svamp kommer det försvinna av sig självt. Olja kommer förmodligen fungera bäst.
  • Anonym (mimmi)
    Anonym (90bfac35@opayq.com) skrev 2014-08-31 21:06:19 följande:
    Undvik kortisonkräm! Detta är ett last resort när man har balantit.
    Fast nu verkar ju inte killen ha balanit.. eftersom Ts inte talar om smärta, feber, var och rodnad.
  • Anonym (Ett par i desperat behov av tips!)

    Tack för så många svar.

    De svider när man drar tillbaka förhuden, just för att se såeicker upp hela tiden! Kan någon skriva någon specifik kräm/salva/olja som man kan testa?.. Så jag kan köpa de imorgon !

  • sextiotalist
    Anonym (x) skrev 2014-08-31 21:06:18 följande:

    Först och främst bör han gå och kolla så att han inte har drabbats av svamp. Det är ovanligt att män får det, men det händer.

    Sedan skall han förstås se till att inte tvätta med tvål, utan att använda en mild olja när han behöver göra rent. inga parfymerade produukter hos någon av er.

    Jag rekommenderar ACOs intim-serie. Cremen är lugnande och lindrande när slemhirrorna är irriterade.

    www.apotea.se/sok/


    Det var min tanke också, sambon hade det (jag var orsaken) och det var samma symptom. Men det viktigaste är att, som när det gäller kvinnor, vid underlivsproblem, minimera allt som rubba hudens balans.
Svar på tråden Torr förhud, som leder till sprickor.