Inlägg från: Anonym (kvinna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (kvinna)

Bjuda till

Cuddles skrev 2014-09-06 21:22:12 följande:

Fast vi kvinnor är ganska enkla varelser oxå. Vi behöver ngn som ser oss, hör oss, lyssnar på oss, bryr sig om oss, hjälper till i hushållet som matlagning, städ och tvätt, och gullar med oss. Då släpper vi till....

"Då släpper vi till..."

Där har vi den springande punkten. Alldeles för många kvinnor tror sig kunna använder sex som ett maktmedel över sina män. När mannen anses ha uppfyllt alla krav som kvinnan har, då belönas han med sex.

Tyvärr har jag sett några av mina väninnor köra denna typ av maktspel i sina förhållande och det har i samtliga fall lett till otrohet eller separationer. Jag är helt klart benägen att hålla med i mycket av det som skrivs i TS.
  • Anonym (kvinna)
    Cuddles skrev 2014-09-07 10:17:45 följande:

Det var fel ordval, läs det istället som "det gör oss sugna".

Tyvärr tänker många annorlunda.
  • Anonym (kvinna)
    AstridH skrev 2014-09-07 13:09:27 följande:

Oj, vilken knäppis till psykolog. Mitt stora problem i tidigare relationer har varit just att för varje gång jag bjuder till när jag egentligen inte vill, desto mindre vill jag ligga. Det tog mig ett tag att se mönstret, men när jag väl hittade en karl som inte ville ligga med någon som bjöd till utan med någon som faktiskt ville ligga lika mycket - då jävlar tog det fart på sexlivet.

Men det betyder väl bara att du inte hittat rätt tidigare. Nu när du verkar hittat rätt man kanske du förstår att det även går att bjuda till utan att det får negativa konsekvenser. Givetvis ska man inte behöva bjuda till som rutin pga att det finns ett problem i botten. Det är dömt att misslyckas.
Svar på tråden Bjuda till