• milda matilda

Långflygning med nästan tvååring, restips tack!

Vi ska flyga till usa med vårt barn som då kommer vara 21 månader. Han kommer alltså inte ha eget säte. Han är väldigt aktiv och leker i vanliga fall med varje leksak någon minut åt gången, ingen pysslare med andra ord.

Jag tar gärna emot tips på vad vi kan packa i handbagaget för att överleva flygresan. Leksaker, böcker, appar, snacks, ALLA tips är välkomna!

• Svar på tråden Långflygning med nästan tvååring, restips tack!
  • Sture/

Han kommer sova jättemycket om jag får gissa. Jag hoppas ni valt en bra flight-tid. Även om han inte har eget säte brukar man försöka lösa det med mer plats där det är tomma säten.
    Det du sagt räcker. Det är väl en ganska kort flight dessutom.

• Bling1975

Ni har inte funderat på att köpa till eget säte till barnet? Jag hade nog inte satt mig på en långflygning med en 1,5-åring i knät. Vi gjorde misstaget på en 3 h flygning och det var hemskt för det är ju inte speciellt rymligt på planet och barnet vägrade att sitta i knät. En bebis som man kan ha i sjal går väl bra.

I den åldern tycker jag att det är få saker som upptar deras intresse någon längre stund men en ipad kan ju vara bra.

• Anonym

Ja en del kommer han förhoppningsvis sova, men troligtvis inte förrän han är totalt slut, han är inte den lättsövda typen.. vi flyger på em, vet faktiskt inte om det var smart..

Sture/ skrev 2014-09-06 17:57:13 följande:

Han kommer sova jättemycket om jag får gissa. Jag hoppas ni valt en bra flight-tid. Även om han inte har eget säte brukar man försöka lösa det med mer plats där det är tomma säten.

Det du sagt räcker. Det är väl en ganska kort flight dessutom.

• milda matilda

Nej vi tyckte inte att eget säte var ett alternativ, hoppas på att det inte är fullsatt så vi ändå får ett extra säte.

Nej det är inte lätt att hitta saker som de kan sitta med en längre stund, men tänkte att NÅGON här borde ha några smarta idéer

Bling1975 skrev 2014-09-06 18:12:45 följande:

Ni har inte funderat på att köpa till eget säte till barnet? Jag hade nog inte satt mig på en långflygning med en 1,5-åring i knät. Vi gjorde misstaget på en 3 h flygning och det var hemskt för det är ju inte speciellt rymligt på planet och barnet vägrade att sitta i knät. En bebis som man kan ha i sjal går väl bra.

I den åldern tycker jag att det är få saker som upptar deras intresse någon längre stund men en ipad kan ju vara bra.

• milda matilda

Vet inte varför jag blev anonym där..

Anonym skrev 2014-09-06 18:20:14 följande:

Ja en del kommer han förhoppningsvis sova, men troligtvis inte förrän han är totalt slut, han är inte den lättsövda typen.. vi flyger på em, vet faktiskt inte om det var smart..

• milda matilda

Ingen annan som har några bra tips?

• Mellanmjölkens land

Vi flög 12h till  Thailand när vår äldsta var 20 mån. Vi köpte till ett extra säte vilket var en välsignelse.

Vi hade med Stadens Hjältar-böckerna samt ytterligare några böcker. På plattan hade vi Shaun the sheep och Timmy Lamb. Sen gick vi lite i gången, gick på toa några ggr (hon var i stort sett blöjfri då) och åt mat. Vi hade även med oss 3 presenter (små plastbilar som vi slagit in) men de behövdes aldrig.

• Anonym

Vi försökte hålla våran 18 månaders vaken tills vi gick på planet, alltså inget sovandes innan på dagen... Det funkade rätt br@.

Vi köpte ett hänglås med nycklar i och en plånbok och fyllde med enkronor som han satt å la i och ur.... Funkade några timmar.:) sen fick städpersonalen på flyget lite dricks :p

• milda matilda
    Anonym skrev 2014-09-08 21:07:02 följande:

Vi försökte hålla våran 18 månaders vaken tills vi gick på planet, alltså inget sovandes innan på dagen... Det funkade rätt br@.

Vi köpte ett hänglås med nycklar i och en plånbok och fyllde med enkronor som han satt å la i och ur.... Funkade några timmar.:) sen fick städpersonalen på flyget lite dricks :p

Vilka smarta tips! Precis sånt vi behöver! Leksaker är liksom inte så spännande, det ska vara vuxensaker
  • Anonym

Lipsyl (stavas de verkligen så) det är oxå roligt, var beredd med papper bara, det blir ganska kladdigt. Skruva upp å ner å stoppa ner fingret å kladda....Himla skoj. Sånt man absolut aldrig får leka med annars är på flyget helt okej hehe

• Copyjulia

Vi åkte också till USA med vår son som var ungefär 1 1/2 då. Jag säger bara Ipad! Laddad med filmer och enkla barnspel. Underhöll vår son och hans lika gamla kompis större delen av resan när de inte sov. 

• MrsC74

iPad. Något gått han gillar att äta. Böcker.

Vi flyger ofta och långt. Har haft i knä tills nu så hon inte får längre. Aldrig problem.

Svar på tråden Långflygning med nästan tvååring, restips tack!