• Monaaa

    djurförsök???

    vad är för samt nackdelar med djurförsök?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-08 02:22
    vad är de alternativ som finns stället för djurförsök?

  • Svar på tråden djurförsök???
  • Anonym (Människovän)

    Fördelarna är att cancersjuka barn kan inte skall behöva dö unga (bl.a.). Tycker också synd om djur, men jag tycker mer synd om människor.

  • Aniiee

    Om vi inte hade (haft) djurförsök....

    skulle vi aldrig ha utrotat smittkoppor
    skulle polio fortfarande finnas världen över, helt utan behandling
    skulle vi inte ha någon hjälp för diabetiker
    skulle vi inte haft något stelkrampsvaccin
    skulle vi inte ha något rabiesvaccin
    skulle vi inte ha något 
    skulle vi ha sämre kunskaper om malaria
    skulle vi ha sämre kunskaper om tuberkulos
    skulle vi inte göra hjärtoperationer
    skulle vi inte ha pacemaker
    skulle vi inte göra organtransplantationer

    jag menar... ska jag fortsätta? Eller gick poängen hem?

    Sen tycker jag att det är JÄVLIGT onödigt att testa smink och sånt på djur. 

    "For life, not for the vanity of mankind"


    When you laugh, laugh like hell. And when you get angry, get good and angry. Try to be alive. You will be dead soon enough
  • Litet My

    Håller med ovanstående. Tycker djurförsök skall få göras men dock enbart i förfall där man inte kan göra på annat sätt. Smink, cigaretter, tvål osv känns dock helt förkastligt att testa på djur. I synnerhet som många görs bara för att vi ska få en ny mascara när det redan finns 1000 sorter osv. Beroenden och missbruk är en sådan sak jag är lite kluven till skall utföras på djur.

  • nomina

    Det är ju helt klart svårare utan djur. Även att framställa medicin kräver djurförsök.

    Jag följer just nu ett projekt där man har som mål att kunna göra avancerade framställnigar utan djurförsök. Det finns filmer på youtube om gruppen.

    Det är för mycket onödigt lidande. Människor letar lösningar i piller istället för att konfrontera sigsjälva och springa iväg från problemen.

Svar på tråden djurförsök???