Tacksamt skrev 2014-10-16 15:06:55 följande:
Jaha,varför då? Finns väl inget att gnälla om på det,det är ju självvald utgift antar jag?? Ska jag gnälla över att balen med 24rullar är 30kr BILLIGARE nu när den bara kostar 50kr istället för vanliga 80kr??? Nej.
Eller ska jag gnälla över att jag behöver kattsand som kostar 200kr för 10kg? Nej.det är en självvald utgift eftersom jag valde att skaffa katt.
Kattmaten kommer dessutom att kosta 119kr för 2,5kg,inte heller det nåt att gnälla över.
Ska jag fortsätta? Ska jag gnälla över att jag har nöjespengar och köpte mig en tröja för 200kr??
Sa stora gnällkäringen =)
JAG tycker att det är onödigt att lägga 200 kr på vitaminer och Omega-3. Det tycker inte min läkare.
Folk tycker att det är onödigt/jobbigt att få höjd hyra/högre ränta (du får aldrig höjd ränta eller? Du Skulle inte tycka att det var födjävligt om din hyresvärd höjde hyran med en femhundring imorgon?).
Har råd? Ja. Reagerar på att saker förändras? Ja. Det gör alla. Rätt att ventilera sin reaktion? Självklart. Tycker man inte att andra får reagera på förändringar i sina liv, stora eller små, så ska man hålla käften själv i första hand.