• Anonym (rädd)

    Hur ska jag berätta till min bm om rädslan?

    Jag är förlossningsrädd utan dess like och ska till barnmorskan imorgon för mätning av magen och lyssna på hjärtat, är i v 21.

    Hur ska jag lägga fram det och hur ska jag säga att jag verkligen INTE vill föda vaginalt? Har inte sagt till henne när jag vart där förut om rädslan.

  • Svar på tråden Hur ska jag berätta till min bm om rädslan?
  • Anonym (*******)

    Hur tänkte du innan du blev gravid?

    Ta med din din man/sambo för stöd.

  • rere88

    Förlossningsrädda har rätt till planerat kejsarsnitt...

    säg till din bm att du är rädd för smärtan och fråga om kejsarsnitt. .

  • Anonym (rädd)
    Anonym (*******) skrev 2014-09-16 21:19:31 följande:

    Hur tänkte du innan du blev gravid?

    Ta med din din man/sambo för stöd.


    Menar du angående förlossningen?

    Min sambo kan inte följa då han arbetar..
  • Anonym (rädd)
    rere88 skrev 2014-09-16 21:21:21 följande:

    Förlossningsrädda har rätt till planerat kejsarsnitt...

    säg till din bm att du är rädd för smärtan och fråga om kejsarsnitt. .


    Det man läst och hört är att det verkligen är svårt att få kejsarsnitt utan medicinsk orsak..

    Är inte bara smärtan jag är rädd för.
  • Anonym (*******)
    Anonym (rädd) skrev 2014-09-16 21:22:26 följande:
    Menar du angående förlossningen?

    Min sambo kan inte följa då han arbetar..
    Ja, funderade du aldrig på hur det ska bli att föda barn som extremt förlossningsrädd innan du blev gravid?

    För att få hjälp måste du kunna prata om det. Du är inte den förste, så du behöver inte vara orolig över hur din BM ska ta det. Ju fortare du berättar, desto bättre. Din graviditet ska vara en tid av förväntan och glädje, inte rädsla.

    Din sambo kan väl ta ledigt, detta är ju viktigt. Jag förmodar att han vet hur du känner inför detta.


  • Anonym (rädd)
    Anonym (*******) skrev 2014-09-16 21:36:45 följande:

    Ja, funderade du aldrig på hur det ska bli att föda barn som extremt förlossningsrädd innan du blev gravid?

    För att få hjälp måste du kunna prata om det. Du är inte den förste, så du behöver inte vara orolig över hur din BM ska ta det. Ju fortare du berättar, desto bättre. Din graviditet ska vara en tid av förväntan och glädje, inte rädsla.

    Din sambo kan väl ta ledigt, detta är ju viktigt. Jag förmodar att han vet hur du känner inför detta.


    Redan innan jag blev gravid så var jag rädd. Sen när jag nu blev gravid så tänkte jag att jag kanske fixar det ändå. Men ju längre in det går så blir det bara värre. :/

    Ja om det hade gått att få ledigt..
  • Anonym (*******)
    Anonym (rädd) skrev 2014-09-16 21:41:12 följande:
    Redan innan jag blev gravid så var jag rädd. Sen när jag nu blev gravid så tänkte jag att jag kanske fixar det ändå. Men ju längre in det går så blir det bara värre. :/

    Ja om det hade gått att få ledigt..
    Du kanske har någon annan som kan följa med.

    Vad menar du med att han inte kan få ledigt? Är han medveten om hur du känner?
    Han kan väl ta ut en semesterdag?
  • Anonym (rädd)
    Anonym (*******) skrev 2014-09-16 21:44:49 följande:

    Du kanske har någon annan som kan följa med.

    Vad menar du med att han inte kan få ledigt? Är han medveten om hur du känner?

    Han kan väl ta ut en semesterdag?


    Ja han vet hur jag känner och han fick inte ledigt när han frågade. Är inte sista gången jag ska dit, detta blev off topic.
  • Anonym (Snitt)

    Jag skrev ett brev som jag skickade till barnmorskan inför besöket så jag kunde vara säker på att få fram precis hur jag kände och hur allvarlig min rädsla var, då jag annars var orolig för att bli avfärdad med att alla är nervösa inför förlossning. Ville försäkra migrän att det skulle framgå att det inte var nån vanlig rädsla det handlade om. Skrev hur jag avstått från att fullfölja graviditeter pga rädslan, hur jag inte kunde glädja mig åt nuvarande graviditet pga rädslan etc, skrev nog två hela sidor. Även om rädslan för att ej tas på allvar. Skickades sen direkt till läkarbedömning då barnmorskan sa att jag varit så tydlig i mitt brev att det bara var slöseri med tid och resurser att skicka mig på aurorasamtal.

  • Anonym (*******)
    Anonym (rädd) skrev 2014-09-16 21:48:23 följande:
    Ja han vet hur jag känner och han fick inte ledigt när han frågade. Är inte sista gången jag ska dit, detta blev off topic.
    Säg bara att du är rädd, och se vad hon säger. Du måste börja någonstans, ju fortare desto bättre. Hon vet vart du ska vända dig för att få rätt hjälp.

    Känner du förtroende för din BM?
Svar på tråden Hur ska jag berätta till min bm om rädslan?