• Forumvärd

    Jagar du?

    Dagens fråga blir en enkel en.
    Jagar du?
    Eller jagar någon annan i din familj?

    Jeff Foxworty´s jakttur med frugan:


    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Jagar du?
  • LaLola

    Jag jagar bara karlar.

    Skämt å sido, nä jag jagar inte o ingen i den närmaste familjen heller.

  • nozpa

    Nej, ingen i min närmsta familj jagar (längre). Dock skulle jag mer än gärna ingå i en jaktlag om det inte innebar den där delen med att just jaga. :) Känns rätt fridfullt att ge sig ut tidigt och hänga i skogen i tystnaden. Känns lite kufiskt att bara göra det ensam sådär..

  • Stårschan
    nozpa skrev 2014-09-18 14:41:39 följande:

    Nej, ingen i min närmsta familj jagar (längre). Dock skulle jag mer än gärna ingå i en jaktlag om det inte innebar den där delen med att just jaga. :) Känns rätt fridfullt att ge sig ut tidigt och hänga i skogen i tystnaden. Känns lite kufiskt att bara göra det ensam sådär..


    Bärplockning eller svampplockning kanske vore något för dig i så fall?
  • nozpa
    Stårschan skrev 2014-09-18 15:00:32 följande:
    Bärplockning eller svampplockning kanske vore något för dig i så fall?
    Ja men det pysslar jag redan med. Speciellt svamp.
  • Erfdgt
    nozpa skrev 2014-09-18 14:41:39 följande:

    Nej, ingen i min närmsta familj jagar (längre). Dock skulle jag mer än gärna ingå i en jaktlag om det inte innebar den där delen med att just jaga. :) Känns rätt fridfullt att ge sig ut tidigt och hänga i skogen i tystnaden. Känns lite kufiskt att bara göra det ensam sådär..


    En vän till mig, hennes morfar (eller om det var farfar) var alltid med på jakten, men hade under alla sina år aldrig skjutit en älg och var inte intresserad av det heller. Han sa att han bara var med för gemenskapens skull, fikat och för att få en paus från käringa där hemma ;)
  • Erfdgt

    Varken jag eller maken jagar, inget intresse av det. Ingen i våra familjer jagar heller. Trots att vi bor i Norrland där "alla" jagar ;) Vi har dock ett fåtal vänner som jagar, ja och ett flertal bekanta.

  • nozpa
    Erfdgt skrev 2014-09-18 15:03:44 följande:
    En vän till mig, hennes morfar (eller om det var farfar) var alltid med på jakten, men hade under alla sina år aldrig skjutit en älg och var inte intresserad av det heller. Han sa att han bara var med för gemenskapens skull, fikat och för att få en paus från käringa där hemma ;)
    Precis så tänker jag med. Minus paus från kärringen (mig) då. :) Men just lugnet, gemenskapen och bara va. Men skulle inte uppskatta att vara närvarande vid dödandet.
  • Anonym (Kunde)

    Vi har jakträtt på vår egen mark,men har bytt ut den med grannen mot att han plogar vägen på vintern. Att vi få rlite viltkött mellan varven gör inte saken sämre! Drömmer

  • fluu

    Never! Tror inte att det är särskilt vanligt med jägare som är vegetarianer ;) Morfar och farfar jagade förr, men alla barnbarn är anti sådant.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Apopan

    Tror vi är det enda i vår lilla by (Tror det är tio året runt-hushåll) där ingen i hushållet jagar. Räcker med att höra skotten och se vad de lämnat efter sig var och varannan hundpromenad. Vi brukar dock bistå med äpplen som går till åtel för vildsvinen. Lite av vildsvinen går till att utfodra havsörnarna med som håller till här. Så det känns vettigt. Jag äter för övrigt inte kött, men sambon gör.

Svar på tråden Jagar du?