Inlägg från: Kaprifola |Visa alla inlägg
  • Kaprifola

BF Juni 2015

Jag hoppar in här idag! =)

Jag har enligt sista mens bf 24 Juni. Var på rul idag men bm hade väldigt svårt att mäta vår bebis då hon eller han rörde på sig heeela tiden. Jättehärligt att få se de lilla livet.
    Till sist hade hon fått så många olika mått och det vart för lång tid mellan åldern på huvudet och åldern på lårbenet. Inga avvikelser funna men eftersom åldern mellan huvud och ben som mest var fler än 10 dagar så får vi en tid till hos en doktor som ska prova mäta. Inget att vara orolig för sa bm. Jag försöker tänka att det blir härligt att få se bebis igen :D  Är det någon mer som har fått såhär?

Bm tror iaf att bf kommer vara tidigare ä 24 juni. =) Får se vad bebis säger om det!

• Kaprifola

Jag var på vårt andra ultraljud idag. Var sjukt nervös imorse trots att jag varit lugn till dess. Doktorn sa att allt ser normalt ut. Anledningen till att jag fått gått tillbaka var att vi har en livlig bebis som inte ligger stilla och inte gav så bra kort för bm att mäta lårben och huvud. Jag vart framflyttad en dryg vecka till 16 Juni.

Min faster berättade att jag skulle kolla upp när det var fullmåne i närheten av mitt bf datum då många barn föds just när det är fullmåne. Givetvis kollade jag när jag kom hem på kalendern och det visar sig att 16 Juni har just fullmåne! =) Det ska bli spännande och se om det stämmer =) Har någon annan hört talas om det?

• Kaprifola
    Nillan77 skrev 2015-02-02 18:53:43 följande:
    Fullmåne 16 juni? Då äg det nymåne och månen syns inte alls. Fullmånen är 2 juni och nästa är 2 juli. 16 juni är således mittemellan två fullmånar.
    Jaha!! Då visar min kalender fel =) Jag får väl se om det blir en tidig bebis den 2 Juni då :D

Spännande att se hur det går för dig aleydis! Du var ju närmre i datum =)
  • Kaprifola

jag sitter framför teven och äter på lite physalis. Var inte super uppmärksam och tog en tugga av en och när jag efter såg på tuggan som var kvar så såg jag att den var möglig och att jag råkat få i mig en liiiten bit av det. Jag hade dessvärre redan svalt när jag såg detta.
    Det var knappt en knappnål som ja fick i mig.

Det borde inte vara hela världen va?

Jag som i vanliga fall har lätt att nojja över saker :/
    Jag försöker tänka på att det finns människor som röker, dricker alkohol, tar droger, äter mögelost och annat som inte är bra för gravida ( kanske inte nån över huvudtaget i vissa fall) och jag sköter mig med allt annat man inte ska äta enligt livsmedelsverkets råd. Att det borde inte vara farligt..

Svar på tråden BF Juni 2015