Inlägg från: Drottningen70 |Visa alla inlägg
  • Drottningen70

Varför är FL så anti-narkotika?

Jag har väldigt

Mycket kunskap om

Alkohol cannabis och andra droger. Har suttit med tillräckligt många förtvivlade vuxna och ungdomar vars liv totalhavererar pga just cannabis för att vara emot cannabis i allt annat än medicinskt bruk. Kan säga att samtliga haft samma inställning som TS en gång i tiden. Fem år senare är det inte lika lajbans längre för många. Har även själv testat på cannabis vid tre tilfällen. Tillräckligt för att inse att det inte handlar om milda droger som man bara blir lite fnittrig och avslappnad av. Cannabis är en potent drog som är rejält sinnesförändrande.

• Drottningen70
    anonymandersson skrev 2014-09-21 15:35:22 följande:

Där är det där skitsnacket igen, "Ah, det börja mä en joint, va, sen sitter man där på plattan med en spruta i armen.". Du nämner dessa personer som blivit beroende av Cannabis, men du nämner inget om de 99% av Cannabis brukare som INTE blivit beroende. Cannabis är inte en beroendeframkallande drog och det vet de flesta vid det här laget, man kan förstås bli psykiskt beroende precis som av allt annat som är roligt, det finns många ungdomar som blivit spelberoende också, som förstört sin skolgång pga att de skolkar och stannar hemma för att lira CS hela dagarna och som får abstinens när de inte får spela. Det var t om nån kille som dog när han spelade WoW för att han glömde bort att äta, sova och dricka. Att detta händer är dock ingen anledning att göra TV-spel illegalt. Jag var en gång i tiden beroende av mat, jag var överviktig (Är normal vikt nu.) för att jag var beroende av socker och onyttig mat, det fanns inte nikotin eller nått i maten såklart, utan min hjärna blev beroende av dopaminet som produceras när jag åt och jag fick ett lyckorus när jag åt och alla mina problem försvann för en stund. Det betyder inte att vi ska göra all onyttig och socker olagligt. De flesta klarar av att äta godsaker med måtta medans andra (Som jag.) blev beroende.

Sen det sista du sa beror ju HELT på individen, dosen och vad det är för Cannabis sort.

Jo cannabis är visst beroendeframkallande. Sen att alla inte BLIR beroende är en annan sak. Precis som med alkohol. Alkohol är beroendeframkallande men de flesta blir inte alkoholister. Ju fler som exponeras för substansen ju fler blir beroende. Förbudet minskar exponeringen och färre utvecklar beroende. Enkel matematik. Tack och hej.
Svar på tråden Varför är FL så anti-narkotika?