• Anonym (Förvirrad)

    Mens efter graviditet?

    Hej!
    Jag undrar hur lång tid det har tagit innan mensen har kommit tillbaka regelbundet efter en förlossning för alla er andra?
    Min lilla bebis är 10 månader nu och för 5 veckor sen hade jag min första mens. Innan dess så har det känts som om jag varit gravid eftersom jag har haft en massa olika symptom:
    -växt värk
    -stickningar/hugg i äggledarna
    -illamående
    -ont i ländryggen
    -humörsvängningar (väldigt gråtig)

    Ja, listan kan göras lång men de ovanför är väl de vanligaste symptomen.
    Jag har varit till läkaren 3-4 gånger under den här tidig eftersom kroppen inte varit som den brukar, gjort ultraljud för att kolla så att jag inte har nån cysta/tumör (för min del var ultraljudet för att också kolla så att det inte fanns någon kvarglömd operations utrustning från kejsarsnittet), tagit prov från livmodertappen osv. Svaren jag har fått att allt ser 'normalt' ut. Utöver detta så har jag nog gjort uppemot 10 gravtester.

    Så nu för 5 veckor sen så fick jag äntligen min mens och jag trodde att allt skulle bli som vanligt, men inte då!
    Nu har jag illamående, ont i ländryggen, ont i svanskotan och extra känslig, jag har haft dessa symptom i ungefär en vecka.

    Är det någon annan som har haft liknande problem? Eller är jag helt ensam om att ha en väldigt konstigt fungerande kropp? :(

Svar på tråden Mens efter graviditet?