• Misan2

    Unga föräldrar som blivit äldre? :)

    Hej!! :)

    Någon kvar här? Minns ni min hemsida/vår community på den tiden vi fick barn som hette "unga föräldrar"? Ni hade en egen sida många skickade in sina förlossningsberättelser och det fanns forum. Det här varlångt in an Facebook typ 99-2003? Jag fick min son Kevin 1999 när jag var 17.
    Är deg ngn mer än jag som skulle vilja ha en grupp för oss "unga föräldrar som blivit äldre"? Min son är alltså 15 nu och jag 32, alla tror alltid hi är syskon. Det värsta vi varit med om var när en pizzabagare berömde Kevin med en klapp på axeln o kommentaren: "du har då alltid med dig snygga brudar hit du grabben!" Hahaha usch Kevin mår illa fortfarande.
    Många roliga historier finns livet blir lite annorlunda för oss. Skulle det inte vara kul att ha nåt ställe för oss? Någln därute som minns.vår grupp "unga föräldrar" här på föräldraliv?
    Kram Maria och Kevin

  • Svar på tråden Unga föräldrar som blivit äldre? :)
  • Yllom

    Hej vad kul! Jag har inte varit med tidigare men är gärna med nu.
     Jag fyllde precis fyrtio och min äldsta blir 25 i november, hon var själv ung så jag har varit mormor ett tag nu. Det är det ju ingen som tror haha. 10 avkommor totalt med barn och barnbarn nu. Yngsta, tvillingarna är också födda 99, femton år redan, det går fort! 

  • Miss Happiee

    Hej! Jag var inte heller med då men hoppar gärna in här om jag får :) Jag är 32 år, fick min äldsta dotter när jag var 17 år, så hon är femton nu, sen har jag en liten dotter på 1,5 år och en liten till i magen med BF i slutet av januari.

    Ja, det här med att bli tagen för storasyster, det har hänt en del gånger genom åren, när jag var yngre blev jag nästan lite arg men nu på senare år skrattar jag bara för mig själv, dock tycker tonåringen inte att det är lika kul alla gånger ;)

    Kram Sandra

  • mamma hampus

    Ja e gärna med ja blev mamma när jag var 18 år fyller nu 30 den 17/1 Glad och sonen fyller 12 nu den 26/1 så skriv gärna igen när det har blivit en grupp eller communti 

    ha en bra helg

  • nattilda

    Hoppar oxå gärna in här! :)

    Fick min första dotter när jag va 18, är idag 32 och har barn på 13, snart 11 och en liten på 5 månader.

    Ingen som skriver i denna tråd? :)

  • Lindsey Egot the only one

    Jag hänger gärna med. Jag är 38 år och min äldsta är 20 år. Är även mormor till en liten kille på tio månader och han har en moster som är åtta månader som är helsyskon med min äldsta och de andra fyra syskonen. Många har misstagit oss som systrar men ibland har även folk trott att min man är min pappa och han är bara fyra år äldre än mig

    Eller att min dotter är min mamma har två trott. Extremt pinsamt

  • Fenomena80

    Vad kul!
    Jag prenumererade på den där styva papperstidningen runt 98-99!
    Född 80 o fick min dotter 98. Hon blir 17 i juni o jag är alltså 35 idag.
    Känner mig ofta ensam som ung mamma i förhållande till henne i vissa sammanhang. Skulle gärna också bolla gränsen , som är tunn ibland, i att vara mamma/kompis!!
    Jag ser ännu ung ut o när vi var på infomöte på hennes tilltänkta gymnasieskola så frågade de "oss" vilka linjer "vi"var intresserad av, haha!

  • Anonym (Undrar?)

    Vilken ålder är "maxåldern" för att räknas som en "ung förälder"?

  • Lindsey Egot the only one
    Anonym (Undrar?) skrev 2015-03-22 23:18:33 följande:

    Vilken ålder är "maxåldern" för att räknas som en "ung förälder"?


    Jag kan tycka att man har fött barnet som tonåring dvs är man 20+ är man iof ung men inte ung förälder.
  • Pescetarian
    Lindsey Egot the only one skrev 2015-03-23 11:31:38 följande:

    Jag kan tycka att man har fött barnet som tonåring dvs är man 20+ är man iof ung men inte ung förälder.


    Bor man i Sthlms innerstad, så är man väldigt ung om man är under 30 år och skaffar barn. Bor man på landsbygden så är man typ gammal om man får barn efter 25.
  • Linny83

    Jag är gärna med i gruppen :) Jag fick min son när jag var 19, idag är jag 32. Min son ska fylla 13 i år.

  • Gudinnan

    Jag var 20 år då dottern kom

    Nu e jag 30 år och dottern blir 10 år i juni


    Da solen lyser op over Danmark, så ved jeg , at jeg får en chance til ♥ ♥
  • Lindsey Egot the only one
    Pescetarian skrev 2015-03-23 12:09:57 följande:
    Bor man i Sthlms innerstad, så är man väldigt ung om man är under 30 år och skaffar barn. Bor man på landsbygden så är man typ gammal om man får barn efter 25. smile2.gif
    Fast är du under 30 år du ingen ungdom. Ungdom är man mellan 20-24.

    Tonåring är man mellan 13-19.

    Och är man tonåring är man iaf i mina ögon ung mamma.
  • Lindsey Egot the only one
    Pescetarian skrev 2015-03-23 12:09:57 följande:
    Bor man i Sthlms innerstad, så är man väldigt ung om man är under 30 år och skaffar barn. Bor man på landsbygden så är man typ gammal om man får barn efter 25. smile2.gif
    Och du är ung mamma?
  • Pescetarian
    Lindsey Egot the only one skrev 2015-04-03 01:18:14 följande:

    Och du är ung mamma?


    Nja, inte särskilt ung, det skulle jag inte vilja påstå.
Svar på tråden Unga föräldrar som blivit äldre? :)