Inlägg från: Drottningen70 |Visa alla inlägg
  • Drottningen70

    Adoptera bort mitt barn utomlands

    Skulle du vilja göra det? I sådana fall varför?

  • Drottningen70
    Esoada skrev 2014-10-01 22:12:24 följande:

    För att gå emot normen att bara vita människor har vita barn

    Medan vita par kan adoptera barn av olika etnicitet har jag aldrig hört om någon rasifierad person med en vit bebis


    För det första så bör du läsa på om ordet "rasifierad" då du använder det felaktigt. För det andra så förekommer det visst att svarta personer adopterar vita barn, men av naturliga skäl så är det mest barn från länder med mörkare hudfärg som finns tillgängliga för adoption då de oftast kommer från områden där barnet blivit ensamt pga flykt eller fattigdom och där föräldrar inte har nåt annat val än att lämna ifrån sig ett älskat barn som inte kan få hjälp i hemlandet. Det handlar pm att de vill ge sina barn möjlighet till ett tryggt liv. Om du vill adoptera don bebis till Egypten så antar jag att det är barnets bästa du främst tänker på ?
  • Drottningen70
    Esoada skrev 2014-10-01 22:16:13 följande:

    Men mamma till barnet har väl rätt att ge bort barnet till vem hon vill?


    Nej barn är individer ingen handelsvara. En utredning ska tillsättas för att avgöra lämpligheten. Alla som adopterar bort sina barn gör ju det för att barnet ska få det bättre? Men du skickar alltså hellre ditt barn timm nån oroshärdar med bristande rättighet för barn, krig runt hörnet, och med bristande demokrati bara för att det ska bli "rättvist" jahapp...
  • Drottningen70

    Varför vill du ge bort barnet? Är barnet inte tillräckligt sött och litet?

Svar på tråden Adoptera bort mitt barn utomlands