• Äldre 8 Oct 02:02
    7074 visningar
    9 svar
    9
    7074

    barnmisshandel, straff?

    Jag är en 17 årig tjej som har blivit hatad och misshandlad hela mitt liv av min pappa. Nu har jag äntligen fått hjälp från socialtjänsten och jag ska få en fosterfamilj. Men problemet är att dom vill polisanmäla pappa vilket betyder att jag måste berätta allt och jag är rädd att pappa kommer att få något hemskt straff som tex fängelse, vilket mamma har varnat mig för hela mitt liv och det är därför jag aldrig har sagt något.

    Men finns det verkligen en risk att han får sitta i fängelse? För isf kommer jag inte prata med någon polis.
    Så min fråga är: vad tror ni kan hända honom? Ingenting? Böter? Fängelse?
    Men också vad hade ni gjort? Pratat med polisen eller inte sagt något alls?

    Några saker pappa brukar göra mot mig:

    *slå mig (aldrig i ansiktet)
    *slita i mitt hår
    *dra mig efter golvet
    *trycka upp mig mot väggen
    *slita sönder mina kläder
    *slå in huvudet i väggen
    *spotta på mig
    *det vanligaste: dra ner mig på golvet och sparka mig tills jag svimmar eller lyckas krypa in på mitt rum

    Jag har också fått problem med mina fot- och handleder pga allt det här.
    En annan sak som socialtjänsten reagerade på var att inte mamma eller pappa bryr sig om att jag har en hjärtsjukdom. Fast jag har blivit inbokad för 2 hjärtoperationer och tar 12 mediciner per dag så tror dom fortfarande att jag fejkar att jag är sjuk. Och om jag svimmar på en basket träning eller liknande så blir dom arga på mig och tvingar mig att fara ut och springa (fast läkarna har sagt att det är livsfarligt) för tydligen behöver jag bara bättre kondis.

  • Svar på tråden barnmisshandel, straff?
  • Anonym (fy)
    Äldre 8 Oct 02:07
    #1

    Varför vill du inte prata med polisen? Varför vill du inte att han ska få fängelse?

  • Äldre 8 Oct 03:01
    #2

    För att han är fortfarande en bra person och han skulle aldrig skada någon annan än mig, och jag vill inte att släkten ska hata mig.. och vad kommer hända när han kommer ut ur fängelset? Han kommer ju bara hata mig ännu mer

  • Anonym (fy)
    Äldre 8 Oct 03:40
    #3
    llindgrenl skrev 2014-10-08 03:01:29 följande:

    För att han är fortfarande en bra person och han skulle aldrig skada någon annan än mig, och jag vill inte att släkten ska hata mig.. och vad kommer hända när han kommer ut ur fängelset? Han kommer ju bara hata mig ännu mer


    Han är ingen bra person. Att han skadar dig är illa nog, spelar ingen roll om han inte skadar någon annan.

    Han är vuxen. Han vet hur lagen ser ut i Sverige. Han vet att det han gör är fel. HAN GÖR FEL. Så då får han också vara beredd på att ta konsekvenserna. Hamnar han i fängelse så är det enbart hans eget fel, absolut inte under några omständigheter är det ditt fel.

    Du är 17 år gammal. Snart vuxen. Du har snart ett eget liv, ett liv som han inte behöver vara en del av. Låt socialen hjälpa dig.

    Om din släkt hatar dig för att säger sanningen så är dom lika illa som han. Och då klarar du dig bättre utan dom.
  • Äldre 8 Oct 10:24
    #4

    Vad han än får får han inte tillräckligt, seriöst, sparka på sitt liggande barn tills denna svimmar?


    Varför har vi inte dödsstraff i detta land?


     

  • Äldre 8 Oct 19:46
    #5
    llindgrenl skrev 2014-10-08 02:02:53 följande:

    Jag är en 17 årig tjej som har blivit hatad och misshandlad hela mitt liv av min pappa. Nu har jag äntligen fått hjälp från socialtjänsten och jag ska få en fosterfamilj. Men problemet är att dom vill polisanmäla pappa vilket betyder att jag måste berätta allt och jag är rädd att pappa kommer att få något hemskt straff som tex fängelse, vilket mamma har varnat mig för hela mitt liv och det är därför jag aldrig har sagt något.

    Men finns det verkligen en risk att han får sitta i fängelse? För isf kommer jag inte prata med någon polis.
    Så min fråga är: vad tror ni kan hända honom? Ingenting? Böter? Fängelse?
    Men också vad hade ni gjort? Pratat med polisen eller inte sagt något alls?

    Några saker pappa brukar göra mot mig:

    *slå mig (aldrig i ansiktet)
    *slita i mitt hår
    *dra mig efter golvet
    *trycka upp mig mot väggen
    *slita sönder mina kläder
    *slå in huvudet i väggen
    *spotta på mig
    *det vanligaste: dra ner mig på golvet och sparka mig tills jag svimmar eller lyckas krypa in på mitt rum

    Jag har också fått problem med mina fot- och handleder pga allt det här.
    En annan sak som socialtjänsten reagerade på var att inte mamma eller pappa bryr sig om att jag har en hjärtsjukdom. Fast jag har blivit inbokad för 2 hjärtoperationer och tar 12 mediciner per dag så tror dom fortfarande att jag fejkar att jag är sjuk. Och om jag svimmar på en basket träning eller liknande så blir dom arga på mig och tvingar mig att fara ut och springa (fast läkarna har sagt att det är livsfarligt) för tydligen behöver jag bara bättre kondis.


    Låt honom få ett livsllångt fängelsestraff! Han är ju elak och dum, på alla verkliga sätt han är inte värd att älskas av en dotter, när han är störd i skallen Jag kan bara säga att: snälla du, du skall säga sanningen, så det svider som fan, typ salt i såren. Hoppas att det blir rättegång. Jag håller tummarna för dig.
  • Äldre 8 Oct 19:48
    #6
    llindgrenl skrev 2014-10-08 03:01:29 följande:

    För att han är fortfarande en bra person och han skulle aldrig skada någon annan än mig, och jag vill inte att släkten ska hata mig.. och vad kommer hända när han kommer ut ur fängelset? Han kommer ju bara hata mig ännu mer


    Han är inte en bra person! Han har ju skadat dig för livet, snälla söta du, var inte rädd för att prata med en polis! de är väl till för att hjälpa dig.
  • Äldre 8 Oct 19:57
    #7

    Usch, jag mår illa, när jag läser om barnmisshandel! Det finns inga ord för detta.
    Jag gråter nästan. Varför inte fängelse i livstid, som i USA? Pappan är ju en psykopat, dåre. Mamman är inte bättre själv, skyddar honom. Stackars barn! Hon har ju ett hjärtfel och på detta ännu, så ....måste hon stå ut med en tyrann som pappa

  • Äldre 8 Oct 21:06
    #8
    llindgrenl skrev 2014-10-08 03:01:29 följande:

    För att han är fortfarande en bra person och han skulle aldrig skada någon annan än mig, och jag vill inte att släkten ska hata mig.. och vad kommer hända när han kommer ut ur fängelset? Han kommer ju bara hata mig ännu mer


    Hela släkten kommer inte att hata dig!!! De kommer att avsky vad din pappa gjort. Det är HAN som kommer mötas av avsky, inte du!


    Din pappa har misshandlat dig år efter år. Det är grova brott och därför måste han dömas för dem!


    Jag säger inte att din pappa är en genomond människa, men hans handlingar är helt oförsvarliga och därför ska han polisanmälas! Han ska inte komma undan med det han gjort!


    ANMÄL!!!!!!!!!!!

  • forfuc­ksake
    Äldre 8 Oct 21:40
    #9

    Vad är det för sjuk familj? Pappa som misshandlar sin dotter tills hon svimmar och mamma som håller honom om ryggen?

    Och vad är det för sjuk socialtjänst som inte har ingripit för länge sen?

Svar på tråden barnmisshandel, straff?