FÖR ELER EMOT ABORT?
Jag är för abort - finns många orsaker, men det man sett innan abort blev lagligt var att både mödrar och barn dog pga att mödrar försökte utföra aborter själva eller gick till sunkiga låtsasläkare i gränder. Tror inte det hjälper att förbjuda utan snarare genom att upplysa om vad en abort är och hur man undviker att hamna i en sådan sits.
Sedan finns det ju dem som hamnar i den sitsen även om de varit försiktiga - bristande preventivmedel, våldtäktsoffer osv.
Tycker inte att någon ska tvingas att föda barn. Det är inte samhällets rättighet att se till att alla barn blir födda under alla omständigheter, och det hjälper inte heller samhället om oönskade eller missunnade barn växer upp med föräldrar som inte kan ta hand om dem.
Däremot är jag emot abort för min egen del - alltså jag skulle aldrig vilja göra en abort, för jag tycker precis som du, TS, att det är ett liv från början. MEN det finns en anledning till att gränser existerar och att du inte får göra abort efter en viss vecka. Men som sagt - är absolut för fri aborträtt.