• EJF

    min mamma gjorde sönder mig

    Vet du att du har förstört din flicka ? Vet du att jag aldr Vet ig kommer att kunna leva som andra pga vad du gjort mot mig? Vet du att jag i många år bara existerade för att jag inte hade råd att inte leva ? Du misshandlade mitt hjärta min själ och min hjärna så mycket att den till viss del har stängt av.
    De orden och de handlingar du gjort mot mig kommer aldrig att förlåtas eller försvinna. Hade hoppats på att dem skulle blekna med åren men det gör fortfarande lika ont nu som då.
    Hur kan man inte älska sitt barn ?
    Nu vet jag att du är sjuk, men jag visste inte då. Varför tog ingen ansvar ? När ett barn kommer rödgråtet till skolan, fanns det ingen vuxen som undrade varför ?
    Dina ord ekar ännu i mitt huvud. Hur dålig jag var , Hur lite jag var värd. Hur äcklig och ful jag var.
    Jag lagade middag till dig när jag var 10 år du sa den var äcklig. Jag tvättade mina egna kläder för du ville inte ta i dem.
    Du sa du skulle skämmas om jag någon gång skulle behöva opereras för jag var ju så äcklig.
    Jag kånkade min väska varannan helg till andra sidan stan för du orkade inte köra mig till pappa.
    Allt var fel med mig.Jag var fel.
    Än idag misshandlar du mig . Med sms ,med att ej komma på mina barns tillställningar . Genom att endast inte ge mig julklapp . Med påsar på dörren med presenter till barnbarnen för att du vill ge mig ett extra besked om att du inte vill se mig.
    Du har sagt det rätt ut, flera gånger att du inte älskar mig.
    Idag är jag 33 år. Jag är vuxen nu jag fick aldrig någon barndom den berövade du mig.
    Jag vet inte hur jag någonsin ska kunna tycka om mig själv när du inte gjorde det. Jag var bara ett helt vanligt barn jag gjorde aldrig något fel men jag levde och det var nog för dig.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-09 11:33

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-09 12:00
    Var fanns det vuxna stödet ? Jag tog hand om både mamma och lillebror skötte allt där hemma så att ingen skulle ta oss i från varandra . Att ingen såg, det tror jag inte på

  • Svar på tråden min mamma gjorde sönder mig
  • Drottningen70

    Varför väljer du att nu i vuxen ålder fortsätta att utsätta dig själv för hennes nycker och sjukdom? Och varför har dina barn kontakt med denna människa? Som barn var du i hennes våld. Idag har du faktiskt ett val, och även en skyldighet gentemot dina barn.

  • EJF

    Jag har inte vågat att slita mig loss. Vi ses aldrig men i en liten stad där alla snackar blir allt så stort.

  • Majas
    EJF skrev 2014-10-09 11:19:55 följande:

    Vet du att du har förstört din flicka ? Vet du att jag aldr Vet ig kommer att kunna leva som andra pga vad du gjort mot mig? Vet du att jag i många år bara existerade för att jag inte hade råd att inte leva ? Du misshandlade mitt hjärta min själ och min hjärna så mycket att den till viss del har stängt av.
    De orden och de handlingar du gjort mot mig kommer aldrig att förlåtas eller försvinna. Hade hoppats på att dem skulle blekna med åren men det gör fortfarande lika ont nu som då.
    Hur kan man inte älska sitt barn ?
    Nu vet jag att du är sjuk, men jag visste inte då. Varför tog ingen ansvar ? När ett barn kommer rödgråtet till skolan, fanns det ingen vuxen som undrade varför ?
    Dina ord ekar ännu i mitt huvud. Hur dålig jag var , Hur lite jag var värd. Hur äcklig och ful jag var.
    Jag lagade middag till dig när jag var 10 år du sa den var äcklig. Jag tvättade mina egna kläder för du ville inte ta i dem.
    Du sa du skulle skämmas om jag någon gång skulle behöva opereras för jag var ju så äcklig.
    Jag kånkade min väska varannan helg till andra sidan stan för du orkade inte köra mig till pappa.
    Allt var fel med mig.Jag var fel.
    Än idag misshandlar du mig . Med sms ,med att ej komma på mina barns tillställningar . Genom att endast inte ge mig julklapp . Med påsar på dörren med presenter till barnbarnen för att du vill ge mig ett extra besked om att du inte vill se mig.
    Du har sagt det rätt ut, flera gånger att du inte älskar mig.
    Idag är jag 33 år. Jag är vuxen nu jag fick aldrig någon barndom den berövade du mig.
    Jag vet inte hur jag någonsin ska kunna tycka om mig själv när du inte gjorde det. Jag var bara ett helt vanligt barn jag gjorde aldrig något fel men jag levde och det var nog för dig.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-09 11:33

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-09 12:00
    Var fanns det vuxna stödet ? Jag tog hand om både mamma och lillebror skötte allt där hemma så att ingen skulle ta oss i från varandra . Att ingen såg, det tror jag inte på


    Varför låter du henne fortsätta? varför byter du inte stad? varför har hon ditt nummer? osv
  • Drottningen70
    EJF skrev 2014-10-09 16:43:22 följande:

    Jag tänker inte byta stad nej


    Nähä. Dåså.
  • Ekosnygg

    Jag tycker du skall säga ifrån till din mamma. Det du behöver är kärlek och stöd runtom dig, inga negativa energier. Även om hon är din mamma så kan hon absolut inte fortsätta göra så här mot dig. Du skall inte vara rädd för vad andra tycker i den lilla staden. För i slutändan, är det vad alla andra tycker som räknas eller är det vad du själv tycker och står för. Var stark för dig och din familj och bryt dig lös från negativa energier


  • Prinsessmamman

    Jag har själv blivit utsatt för både fysisk och psykisk misshandel av min mamma under alla år. Nu efter 39 år sa jag upp kontakten med henne. För gott! Tyvärr ställde sig mina bröder på mammas sida. Det var bara mig hon var elak mot. Hennes enda dotter... Men jag gör det mkt för mina barn. Dom har sett hur elak hon är mot mig och hon har även sagt dumma saker till dom. Dom skall inte behöva utsättas för henne. Tkr du skall kontakta en psykolog TS. Som du kan få prata ut hos och få råd. Kram på dig!!

  • MikNis

    Ta tag i dina problem istället fär att gnälla  

    Det finns diverse olika former av terapi.

  • Christabel81

    Försök att ändra inställning. Det går inte på en dag och kanske inte heller ett år.
    Men ingen har gjort sönder dig. Det kanske känns så, men du måste inse att du är självläkande, annars ger du upp. Tillåter du att någon har sönder dig så ligger du där i en offerpöl. Någon kan göra dig illa, men du måste se till att bli hel igen. Börja den resan nu. Speciellt om du har barn. Vad ska de annars lära sig av sin mamma om de ser henne vara ett offer för andras behandling? Jag förstår att det är svårt, men du kan blir starkare. Först och främst måste du nog säga ifrån till din mor och ta så mycket avstånd som behövs.
    Hon har skadat dig, men ska hon få fortsätta? Det avgör bara du.  

Svar på tråden min mamma gjorde sönder mig