Läxor på hans helger
Får man ens läxor över helgen?
Trodde att man tog bort det för några år sedan.
Får man ens läxor över helgen?
Trodde att man tog bort det för några år sedan.
Särskola är en skolform för elever med begåvningsmässiga funktionsnedsättningar. De behöver längre tid för att lära sig nya saker och undervisningen sker därför i ett långsamt tempo.
Internationellt kan målgruppen för särskolan variera. I Sverige vänder sig särskolan till barn med utvecklingsstörning samt elever som fått en betydande och bestående begåvningsmässig funktionsnedsättning på grund av hjärnskada. Tidigare kunde även elever med autism eller autismspektrumstörning bli mottagna i särskolan. Därutöver finns specialskolan som vänder sig till döva barn och barn med hörselskada.
Kan ju tillägga eftersom det kommit upp några gånger att det är pappan som inte vill ha mer umgänge. Vi hade varannan helg förut men han tyckte att det räckte med var tredje, var t.o.m inne på en helg i månaden förut för jag tror helt ärligt att han tycker att det är jobbigt. Han vill kunna säga att han har barn men vill inte ta något som helst ansvar för dom för det har han inte gjort på hela deras livstid.
Mitt barns bästa är att gå i vanlig klass med stöd, att påstå att jag blundar för sanningen är fullständigt skitsnack då både Bup och skolan påstår det samma.
Jag överdrev inte det minsta och har aldrig fått någon hjälp förut förutom vid ETT tillfälle då han skulle öva på helgen men det äldre barnet påstod att dom knappt gjort någonting alls och med tanke på hur lite hen kunde sen så sket han troligtvis i det eftersom det var jobbigt.
Jag var inte ute efter att få över en massa folk på min sida utan ville mest bara veta om jag egentligen kunde kräva att han skulle öva läxor eftersom inte jag själv har möjlighet och vi får det mycket tuffare när det inte hållits igång på några dagar.
Jag ska skriva det du vill höra:
VA!? Pappan är ju en I D I O T !!! Han borde inte ha barnet ALLS! Att han inte sätter barnet i främsta rummet visar att han är en USEL pappa.
Varför ska han bara ha sitt barn så lite tid, och vara den roliga och snälla? Den som aldrig tjatar eller stället krav? SÅ FEL!
Så, nöjd?