• lantlivet

Pergotime start Oktober 2014

Okej, men de va ju bra :) hoppas de lyckas denna gång istället!!

Ja jag skulle nog behöva gå med i den gruppen ;) nu börjar testandet. Men ska testa nästa gång på torsdag . Är då på äl+7 . Nä ja förstår det. Ja säger inget pga att ja vill överraska han. :)

Heobea skrev 2014-12-02 15:00:38 följande:

Ja, för slemhinnan var lika tunn som om jag haft mens. Hennes första plan var provera och sedan en ny kur, men eftersom slemhinnan var så extremt tunn var det ingen idé eftersom det inte finns nått att blöda ut.  Hon ville testa en dubbel kur (jag övertygade henne lite kanske.... hehe) och se om det bara är kroppen som är ovan med att hormonerna utsöndras som de ska, eller vad man nu säger.  Men som sagt, hon tog en drös prover för att se att det inte är nått annat skitigt som stör. 

Smärtan i äggstockarna fanns där innan spolningen men det gjorde definitivt inte saken bättre. Om inte smärtan blir bättre lär det vara vääääldigt intressant att stå inför 70 pers och prata vårdhygien under morgondagen. Jaja, i värsta fall får jag väl ringa henne och diskutera vad det kan vara. 

Låter som att även du är medlem i anonyma testknarkare, jag har nog testat en gång om dagen sista veckan. Helt galet! Dock inte sagt så mycket till mannen, mest för att jag inte orkar se honom besviken. 

• lantlivet

Ja förstår dig fluffan. De känns jätteorättvist ibland. Men då bruka ja tänka att, tänk vad efterlängtade och älskade våra bebisar kommer vara när dom är här :)

Jag är superglad att de finns sånna här forum med sånt bra folk som er :) d är guld värt när man inte har någon i närheten som går igenom samma väg. Ja känner 9 personer som är gravida just nu..

• lantlivet
    monn skrev 2014-12-02 19:03:02 följande:

Ja bebisarna kommer vara sjukt efterlängtade <3 tycker också det är härligt att ha folk att prata med! Kram!!

Att dom kommer :)

Tur vi har dehär så behöver vi inte tjata söner våra karlar.

Förresten vad har ni tänkt för vagn? Ja har spånat i flera år. Men ändrar mig alltid då ja bor i norra Sverige
  • lantlivet
    monn skrev 2014-12-02 19:36:54 följande:

Haha vad söt du är som tittar på vagn redan! Jag vill ha en retrovagn, även om det kanske inte är så praktiskt så tycker jag att de är aå fina :) jag har ju också massor med planer, barnkläder och allt vad det är, man längtar ju så mycket!

Gud ja har planera länge. ;) ja vill nog ha Emmaljunga citycross eller brio happy. Blir nog Emmaljunga i slutändan då den är bättre. Nja kanske inte så praktiskt speciellt inte på vintern om de blir kallt å dragigt. På sommaren är de nog supermysigt med en sån fin vagn!

Har virkat olika filtar men aldrig köpt något. De vill ja spara till vi har nån å köpa till. Hemmagjorda saker har ja lätt att ge bort till andra.
  • lantlivet
    fluffan84 skrev 2014-12-02 20:54:08 följande:

Jag har faktiskt en hel byrålåda full med kläder o lite skor när väl den lilla/lille kommer....

Jag tror viktigast med vagnen är att den har fyra lika stora hjul..såg en kvinna i området där vi bor en gång under vintern.. hon hade en sån vagn med två små vridbara hjul fram o två stora bak.. Hon var tvungen o dra den bak o fram för det var så mycket snö haha :p

bor i sthlmsområdet förresten :)

Jo ja kommer aldrig ha en med svängbara med tanke på snömängden som kan komma här uppe. Bor ju i en kuststad i norra Norrland ;)

Jaså :) ja tycker de är trist om ja ska va ärlig. Även om ja samtidigt förstår att de dämpar längtan lite. Men ja vill känna glädjen när den lilla gör kullerbyttor i magen medan man går där å tänker att dehär kommer du ligga i :)
  • lantlivet

JA man drar i många plagg ;) .

joss82 skrev 2014-12-02 21:49:43 följande:

Jag går också och planerar vagn, kollar barngrejer på blocket och drar i bebiskläder i affären. Också inne på citycross eller brio happy för tillfället :). Började sy ett par byxor för någon månad sen men det har blivit liggande. Inte köpt något än.

• lantlivet
    SsaraL skrev 2014-12-03 09:29:09 följande:

Emmaljunga Viking är min absolut bästa vagn (hahaha kollat på så många!)

Kläder och små mössor har jag redan börjat köpa. Sambon bara skrattar, MEN en dag så kommer det hit en bebis och lika bra att börja nu innan så blir det inte så dyrt ;)

Jo den verkar bra. Dock gilla jag ej sittdelen trots att den är ergonomisk. Den är nog bra om man har ett barn som ej gillar att ligga plant :)

Heobea: kanske Emmaljunga Viking eller edge duo s vore något för er.

Föreläsningen går nog bra :) du kan ju dedär!
  • lantlivet
    misame89 skrev 2014-12-04 10:48:12 följande:

Kul med återkommande svampinfektion när man vill försöka bli gravid ! Någon som har tips på en gynekolog i sthlm som kan det här med svamp ?

Fy vad jobbigt :( hoppas de ger med sig snart!
  • lantlivet
    joss82 skrev 2014-12-04 11:42:09 följande:

Första kuren pergo funkade inte för mig, fortfarande jättelåga progesteronvärden (4,6). Usch, känner mig bara jätteledsen nu...

Åh så typiskt :( vad ska de ligga på då? Jag lämnar prov imorgon..
  • lantlivet

Okej, spännande. Får väl se vad mitt visar imorgon då. Hoppas ja kan få svar samma dag. Annars blir det på måndag. Eftersom ja slutar 15 så blir det ett sent prov att hinna med kanske.

Alltså mina bröst har svullnat. Så jobbigt. De ramlar nästan ur bh-n. Ja har rätt små så de synd så fort. Tro de kommer vara en stor grej folk kommer kunna luska ut det på om magen inte syns tidigt.. Hoppas för allt i världen att jag är gravid!!

joss82 skrev 2014-12-04 12:15:03 följande:

Har kunnat läsa mig till lite olika. En del säger över 20, men andra säger över 28...

Svar på tråden Pergotime start Oktober 2014