• lantlivet

Pergotime start Oktober 2014

joss82 skrev 2014-12-18 17:54:38 följande:

Kändes bra hos gyn i alla fall. Han gjorde ett VUL, allt såg jättebra ut med livmoder och äggstockar och det verkade som att en eller två blåsor var på väg att mogna. Skönt. Han var också väldigt trevlig och bra. Sambon har fått remiss för spermaprov, jag ska ta något mer blodprov och sen ska vi ses i februari om inget hänt innan dess. Han verkade inte jättebekymrad över mina låga progesteronvärden heller. Känns bra.

Det låter ju skönt att de går vidare om inget hänt innan dess :) här är de som standard att kolla mannen oxå innan man stoppar i kvinnan piller som kanske inte ens behövs.
  • lantlivet
    joss82 skrev 2014-12-18 18:39:46 följande:
    Ja, det tycker man ju att det borde vara alltid!
    Jo de tycker jag. Hoppas du blir gravid snart! Vet ju alla hur jobbig väntan är :(
  • lantlivet
    monn skrev 2014-12-21 17:35:56 följande:

Förresten, Pergotime är tydligen slut hos tillverkaren!! :o

Det är vanligt. De finns bara en tillverkare. Min bm varnade för det. Tack å lov funkade första kuren. Så jag har 2 kvar.
  • lantlivet
    SsaraL skrev 2014-12-21 17:58:17 följande:
    Men vad händer då? Hur kan de bara ta slut?
    Ingen aning. De hade varit så för 2 år sedan sa min bm. Så ja hade tur som fick ut mina. Då det bara finns en tillverkare så kanske de tar slut på ingredienser :p ingen aning.
  • lantlivet
    monn skrev 2014-12-21 17:58:21 följande:

Kul för dig ;) jag har inga kvar... Men det är kanske bra med en paus! Jag skall dock lämna blodprov för barnlöshetautredning i januari, så det är väl lika bra..

Nja, förhoppningsvis slipper ja använda dom och kan lämna tillbaka dom till Apoteket. Men de gör ja nog ej innan sommaren. Ja man ska ju endå inte äta dom för många månader i rad heller. Ja men de är ju bra att ni får göra en utredning!
  • lantlivet
    joss82 skrev 2014-12-21 23:07:50 följande:

Ni som får ont i magen vid äl, får ni det dagarna före eller precis när äl är? Jag har känt mig öm och haft ont runt livmodern/äggstockarna nu under kvällen men har inte fått något positivt äl-test än. Hoppas det är ett tecken på att det är på gång.

Jag hade det innan och under äl :)
  • lantlivet
    monn skrev 2014-12-22 10:29:45 följande:

Usch, jag känner mig helt förvirrad. Förra kuren fick jag äl på dag 18, idag är det dag 18, igår fick jag ett starkare streck på testet, imorse svagare. Känns jobbigt och väldigt hopplöst.

Testar du med stickor så kanske du missade stegringen igårkväll?
  • lantlivet
    monn skrev 2014-12-22 14:51:33 följande:

Igår testade jag två gånger, skulle jag haft stegringen inatt då kanske? Jävla otur då. Min gyn sade att man hade positivt i ett dygn...

Tycker du ska köpa cb lila ist. Då blir de mer svart på vitt.

Ser tyvärr ingen bild.
  • lantlivet
    monn skrev 2014-12-22 15:01:52 följande:

Här kommer bilden lantlivet!

php8tWz1l87006.jpg

Det ska ju vara minst lila starkt som kontrollstrecket, därför ja tycker du ska köra på andra. De är så svårt att läsa av stickor tycker jag. Tyvärr negativt.
Svar på tråden Pergotime start Oktober 2014