• joss82

Pergotime start Oktober 2014

SsaraL skrev 2014-12-05 09:27:38 följande:
    Min gyn sa att första kuren brukar man inte på ägglossning, de är bara få som får det. Anledningen är för att kroppen inte förstår att ägget ska släppa för de aldrig har gjort det typ.

Jag fick ägglossningn men det satte sig inte. Skulle inte ta blodprov fören 3e månaden med pergotime. Konstigt!
    Ok? Då kanske man skulle prova att ta en enkelkur till då? Känner inget stöd alls hos min gynekolog att diskutera utan får nog avgöra själv. Funderar på att helt lägga det på hyllan en månad i vilket fall.
  • joss82
    omarosa87 skrev 2014-12-05 15:32:44 följande:

Hejsan. Första kuren med pergo funkade inte. :( undrar om det är normalt? Fick ägglossning av pergo men blev ej gravid...

Klart det är normalt! Pergotime hjälper bara till att få ägglossning, inget mer. Men bra att det funkar för dig, då kan du ju ta fler kurer!
  • joss82
    monn skrev 2014-12-05 21:20:42 följande:

Där kom mensen! Bättre lycka nästa månad!

Äsch, trist! Bättre lycka nästa månad då.
  • joss82

Jag förstår inte riktigt hur det hänger ihop. Uppenbarligen påverkade pergotime min cykel rätt mycket eftersom jag fick positivt äl-test på dag 15 istället för dag 20-27 som jag brukar. Men ändå verkar den inte ha gett mig någon ägglossning? Hur hänger det ihop?

• joss82
    lantlivet skrev 2014-12-06 11:09:39 följande:
    Konstigt. Testade du med cb s lila test ?
    Nej med det rosa cb
  • joss82
    lantlivet skrev 2014-12-06 12:37:43 följande:
    Okej. Konstigt att de visar positivt när du tydligen inte släpper ägg. Eller så har dom mognat men inte vill släppa.
    Jo. Tycker också det är lite konstigt. Framförallt att det är så varje månad.
  • joss82
    Hearts76 skrev 2014-12-06 16:03:53 följande:
    Det vet jag svaret på :) Problemet med oreg mens/pco osv, är att man kan få pos ältest eftersom ältest visar hormonhöjning INNAN äl, men det betyder inte att ägget verkligen SLÄPPER. Endast blodprov efter förväntad äl kan ge svar på om det verkligen släppt. Jag har jättefina äggblåsor, får pos ältest, men sen ingen mens på flera veckor. Äggblåsorna tillbakabildas bara. Med Pergotime/Letrozole så får jag riktig äl, denna gången tog jag även sprutan Ovitrelle vid pos ältest för att ge ägget extra skjuts.
    Jo, jag vet att det är så. Tycker bara det är konstigt att jag alltid får min mens ca 13-14 dagar efter positivt test så ingen förskjutning alls där? Däremot som sagt sena positiva test.
  • joss82
    Hearts76 skrev 2014-12-06 16:31:00 följande:
    Egentligen blir allt bara spekulationer utan blodprov efter pos ältest. Eller vul.
    Ja så är det ju. Så himla frustrerande att inte kunna bestämma mer över sin kropp!
  • joss82
    Heobea skrev 2014-12-08 08:58:29 följande:

Om jag tyckte att första kuren var rätt lugn och på nått vänster massa förhoppningar är den andra rena rama tortyren. Fan, ojojoj säger jag bara. Det är verkligen hormonell berg- och dalbanan. Med väldigt mycket tårar, frustration och ångest. Värken i äggstockarna är dubbelt upp den med. Förhoppningsvis ger det resultat. Försöker tänka positivt och pratat vänligt med mina äggstockar. På onsdag är det dags för vul och gosh gosh vad jag längtar. Tänk om det kunde finnas minst en finfin äggblåsa då. 

Usch och fy, hoppas det inte blir så för mig. Ska ju ta dubbel kur nästa gång också, rädd att det blir dubbla biverkningar också då =(. När kom dina biverkningar?
  • joss82
    lantlivet skrev 2014-12-08 13:58:55 följande:

Känns som att jag spannar denna tråd men här kommer ett test jag tog alldeles nyss, hållit mig sedan tio å detta är resultatet. Börja tro på att jag är gravid!

Ja, det där strecket ser jag också. Inte bombsäkert, men troligt. Åh, hoppas vi får säga ett ordentligt grattis i morgon!
Svar på tråden Pergotime start Oktober 2014