• lantlivet

Pergotime start Oktober 2014

misame89 skrev 2014-11-23 13:25:28 följande:

Efter lite övervägande har jag bestämt mig för att byta till en klinik som specifikt håller på med barnlöshet så man kan få ordentliga svar och rätt behandling. Gillade inte att min gynekolog sa att jag hade en perfekt äggblåsa på 22 mm och så släpper den inte ens fast han sa att den kommer släppa garanterat och så gör den inte det ! Fick inget mer svar än att det är ovanligt ! Vafan han kunde väl se till att jag fick en spruta så den släpper för sånt finns väl lr ???

Tycker jag låter som ett bra val! Här har dom ju ett speciellt team som håller på med barnlöshetsutredingar så ja känner mig trygg faktiskt. Även om gyn läkaren inte är så trevlig. Ja har en underbar barnmorska iallafall :) så ja hoppas du får det med för de gör så stor skillnad att bli tagen på allvar och de ser personen och inte bara problemet.
  • lantlivet
    Kingston skrev 2014-11-23 15:29:00 följande:

Kan det vara så att pergotime hämmar ägglossning? Någon som vet?

Jag har alltid fått utslag på CB äl-test men däremot får jag aldrig blinkande gubbe... Bara en fast, glad gubbe.

Jag får oftast utslag på dag 17 vilket jag tycker är liten sent?!

Men på första kuren Pergo fick jag aldrig en glad gubbe (kan kanske bero på att jag började testa lite sent, på dag 13?).

Nu på kur nr.2 så har jag testat sedan dag 9 och har ännu inte fått något utslag.

Börjar misströsta!!

Nä isf är det väldigt ovanligt. Det är ju är ju gjort för att man ska få ägglossning. Sen kanske du har fått för låg dos å den måste ökas.

Använder du rosa eller lila testet? De rosa har inga blinkade. Bara fasta.

Nja de är ju inte så sent egentligen. De kan ju variera :)
  • lantlivet
    Kingston skrev 2014-11-23 18:19:23 följande:

Jag använder mig utav lila tester... Vill så gärna att det börjar blinka snart!!!

Ja det vill jag med.

Nån mer än jag som fått mer flytningar med pergotime?
    tjejmedpco skrev 2014-11-23 19:03:42 följande:

Jag har dubbeldos. Testade en gång med enkel men det gav inget resultat så jag började med dubbel och då fick jag äl på en gång :))

Okej. Va bra :) ja får dubbel nästa månad om denna ej ger äl :)
    monn skrev 2014-11-23 19:10:33 följande:

Tack och detsamma för er :)

Tack :)
  • lantlivet

Okej, just nu är de mjölkkga och väldigt mjuk livmodertapp. Hade sån typ mensvärk idag så va tvungen å känna efter å se så ja inte blödde typ.. :) hoppas att de övergår till de tjocka äl klet som de ska vara !:)

SsaraL skrev 2014-11-23 20:37:26 följande:

Jag fick mycket flytningar! På äl-dagen dick jag en tjock slemmig flytning, som jag aldrig haft innan. Sen efter det mjölkiga, vilket jag ALDRIG har!

Håller tummarna för dig joss ochkingston . Jag som har svårt att bli stressad kan inte tänka hur det känns.

Blä för förkylning :(
    joss82 skrev 2014-11-23 20:21:03 följande:

Usch, jag känner mig så stressad över att kanske inte få någon äl alls nu! Har haft ordentliga äl-flytningar sen dag 9 när jag slutade med pergo men nu på dag 13 är de försvunna och jag har inte fått något positivt test, inte i närheten ens. Hoppas såklart att äl kommer om några dagar ändå men känner mig uppgiven. Börjar bli förkyld också så kanske missar äl i vilket fall. Usch, känns tungt nu...

• lantlivet

Jo det känns riktigt bra faktiskt. Va stressad i början Mn inte längre. De hjälper ju inte direkt :)

• lantlivet
    misame89 skrev 2014-11-24 07:43:16 följande:

Ja jag hoppas jag valt rätt klinik :)

Men vadå är läkarn otrevlig ?

Hur går första besöket till på kliniken ? Har man både gynläkare och barmorska ?

(Kan någon lära mig hur man kommenterar till den persom man svarar till ? :)

Jo en gammal gubbe som skulle behöva gå i pension.. Men sålänge ja får hjälp är ja glad :)

Ja fick vul för att konstatera pco. Gubben lämna spermaprov och ja blodprov. Sen får man träffa här en bm som ger besked om man får hjälp lr inte typ. Å vad för hjälp det blir isf. Pratar om allt från pergotime till adoption här.

De finns en citeraknapp i högra hörnet på de inlägg du vill svara på. :)
  • lantlivet
    misame89 skrev 2014-11-24 16:44:07 följande:

Varför prata om adoption när man inte är steril ?

För att även om man är fullt fungerande så är de inte 100 att de funkar endå. Så då vill det så ett tankefrö inför framtiden. Å det tycker jag är bra så man inte blir överraskad i slutet av ivf med frågan. Utan man har att tänka på om de inte skulle funka. Vart står jag/vi då i adoptions frågan?
  • lantlivet

Visst hade ni bara haft sex på äl dagen om ja inte minns fel. ? Kanske de.r därför. Behövdes mer än en gång . Nästa månad får ni ligga i så tar det sig! Nu får du ju börja på en ny kur så än är inte hoppet ute :)

Jag fick tom ring nu på morgonen men det är ju bara cykeldag 11 idag så ja hade inte så stora förhoppningar :) kanske blir nå i slutet på veckan ist.

SsaraL skrev 2014-11-25 06:47:26 följande:

Inte vår tur denna månaden heller.... Vin idag och mensen kom :( Känns ju ännu mer besviken eftersom jag hade ägglossning.... Fan :(

• lantlivet

Håller tummana ! Än finns hopp. Annars blir det nästa gång :)

Jag blir lite galen i väntan på ägglossning jag. Hehe men ikv ska ja å en kompis ta tjejkväll på stan med middag och bio. Prata av oss. Hon är mamman till en nu busig 5 månaders pojk. Så inför pappans ledighet vid årsskiftet ska han få ta kvällen själv för första gången :) vi behöver båda detta.

Heobea skrev 2014-11-25 10:07:14 följande:

Allvarligt,  de här dagarna innan BIM, det är tortyr!!! BIM-3 idag, negativt test, trött som en gnu men annars inte tillstymmelse till symptom. Så jag är skeptisk, jag tror att det kommer bli den där härliga: ingen mens, inget plus! Intalar mig själv som sagt att det inte tagit sig, även om en del av mig fortfarande lever på hoppet. Det kan ha tagit sig. Det kan fortfarande bli positivt.....

• lantlivet

Jo jag förstår det :) nästa gång får ni se till att tajma lite bättre bara :) en månad är bättre än 6, nästa gång går det! Då får vi ha sex varannan dag från sista mensdagen ;)

SsaraL skrev 2014-11-25 11:39:21 följande:

Ja, känns bara så himla surt! Trodde det var vår tur :(

Svar på tråden Pergotime start Oktober 2014