• joss82

Pergotime start Oktober 2014

monn skrev 2014-12-21 17:35:56 följande:

Förresten, Pergotime är tydligen slut hos tillverkaren!! :o

Oj, det var illa!! Vet inte hur det blir med mina kurer framöver eftersom jag just bytt gynekolog, får väl se. Hoppas så att jag får äl på min dubbelkur nu! Borde komma nu i dagarna.
  • joss82

Ni som får ont i magen vid äl, får ni det dagarna före eller precis när äl är? Jag har känt mig öm och haft ont runt livmodern/äggstockarna nu under kvällen men har inte fått något positivt äl-test än. Hoppas det är ett tecken på att det är på gång.

• joss82
    Karriärskvinna skrev 2014-12-22 07:42:47 följande:
    Jag brukar få det några dagar innan. Vilken cykeldag är du på nu? Min ÄL kom inte förrän på dag 18 med Pergotime, brukar ha runt dag 13 annars.
    Ok. Jag är på dag 16 nu. Inte testat idag. Fick positivt test på dag 15 förra kuren. Hoppas det kommer en glad gubbe idag eller möjligen i morgon. Kände verkligen av det väldigt tydligt igår, men nu har det lagt sig igen?
  • joss82

Ja, glad gubbe idag!! Åh, vad jag hoppas att den verkligen innebär ägglossning den här gången! Åker ifrån sambon över julafton men hoppas det räcker med sex ikväll och imorrn bitti.

• joss82
    monn skrev 2014-12-22 15:01:52 följande:

Här kommer bilden lantlivet!

php8tWz1l87006.jpg

Jag tror tyvärr att det där är ganska långt från positivt. Men för mig blir det ofta lite svagare dagen innan och sen starkt. Hoppas du får positivt i morgon!
  • joss82
    monn skrev 2014-12-22 10:29:45 följande:

Usch, jag känner mig helt förvirrad. Förra kuren fick jag äl på dag 18, idag är det dag 18, igår fick jag ett starkare streck på testet, imorse svagare. Känns jobbigt och väldigt hopplöst.

Har du testat mer idag, monn? Håller tummarna för att det blir starkare snart!
  • joss82
    monn skrev 2014-12-23 22:36:27 följande:

Idag fick jag glad gubbe!! Vart helt förstörd igår för att jag trodde det vart för sent i kuren för att få ägglossning. Men nu är jag jätteglad :) det billiga testet är verifierat med clearblues digitala! God jul på er alla :) nu blir det snart sex för min del ;) sorry för overshare;)

phpSY5sVm83090.jpg
    Härligt! Då kan vi gå och hoppas tillsammans. Min ägglossning är idag eller i morgon. Tyvärr är sambon och jag ifrån varandra några dagar över jul så sista sexet blev i morse. Hade gärna säkrat upp i morgon också ;(.
  • joss82
    monn skrev 2014-12-23 23:24:12 följande:

Så jävla härligt! Jag hejjar på dig också. Känns skönt att tabletterna hjälper iallafall, känns riktigt hopplöst när man tror att det inte fungerar! God jul och hoppas ni får till sig och att det tar sig :)

Ja, håller tummarna för ett bra blodprov nu också! Fick glad gubbe förra cykeln också, men ingen äl enligt progesteronprovet. Men den här gången har det verkligen känts som att jag har ägglossning så hoppas det!
  • joss82
    SsaraL skrev 2014-12-27 09:32:31 följande:

Herregud!!!!!! Fick idag två streck på gravtestet!!!!!!!!!! Det är svagt, men mycket tydligt! Vågar inte tro att detta är sant......

Grattis!!!
  • joss82

Så härligt med plus i tråden, åh vad jag hoppas att jag själv kommer kunna skriva det snart! Äl +3/4 idag, ska ta progesteronprov i övermorgon. Nervös för det, försöker ställa in mig på dåligt resultat igen. Tycker inte att tempen stigit som den borde, har dock haft väldigt dålig koll på den. Bara mätt vid enstaka tillfällen och haft annan dygnsrytm än jag brukar. Så hoppas ju ändå..

Svar på tråden Pergotime start Oktober 2014